Internet via de telefoonlijn mogelijk zonder Belgacom?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Frenzie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2009, 18:59

-
Laatst gewijzigd door Frenzie op 24 mei 2011, 01:10, 3 keer totaal gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ff opmerken dat de techniekers wel degelijk uw gsm of vaste telefoon (kunnen) weten.
Ik had ook belgacom tech nodig via andere provider en dan geven ze contact info door.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Als je even kleurrijk was aan de telefoon met de dame van Dommel als je hier was, verwonderd het me niet dat ze, volledig terecht, het telefoongesprek heeft beëindigd.

Ik heb slecht nieuws voor jou! ALLE DSL providers gaan over Belgacom, tenminste, voor het laatste stukje draad tussen de centrale en het aansluitpunt bij jou binnen. Nagenoeg ALLE DSL providers hanteren een automatische disconnect om de 36 uur en nagenoeg alle ISP's sluiten bepaalde poorten onder 1024 af. Deze 2 laatste puntjes zouden geen probleem mogen zijn tenzij je natuurlijk servers wil draaien, wat hoedanook bij nagenoeg ALLE ISP's in de algemene voorwaarden wordt verboden en een reden tot afsluiting is.

Wat de datalimiet betreft... de meesten komen ruimschoots toe met de gehanteerde limiet. Wil je natuurlijk een hoop illegale ISO's of andere shit binnenhalen, dan kom je er niet, maar daarvoor kan je natuurlijk altijd extra datablokken kopen.

Ik vraag me echter wel af... Ikea, Dommel, Scarlet en Belgacom moeten er in één post aan geloven. Als alles in België dan toch zo slecht is, wat kom je hier in godsnaam dan doen?

Greetz,

P.
Frenzie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2009, 18:59

-
Laatst gewijzigd door Frenzie op 24 mei 2011, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Toen ik vanmorgen belde zei de man die voor Dommel werkte dat de techniekers die informatie weten en dat ze moeten bellen, toen ik vanmiddag dat wijf aan de telefoon had zei ze dat ze het niet weten.


*ZUCHT*

Case closed

P.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik begrijp de heer Frenzie maar al te goed. Hier in België is Dienstverlening met een grote D vaak heel ver te zoeken. In Nederland ligt dit volgens mij helemaal anders... Ik heb hier ooit de teledistributie buitengegooid omdat die na 4 keer bellen mij nog steeds niet in het Nederlands konden te woord staan EN mijn naam bleven verkeerd schrijven (nochtans had ik telkens uitdrukkelijk geraagd dit te wijzigen). Noem me maar een principieel iemand...

Ikzelf ben Belgacom klant, net om de dienstverlening. Die is niet superveel beter dan elders maar je hebt enkele voordelen:
1. zelfs voor een factuurfout van 0,01 € kan je gratis (groen nr) bellen en gaan ze indien nodig een half uur zoeken om het recht te zetten
2. ze beheren gans het netwerk en je kan bijgevolg deftig en snelle afspraken regelen en in orde krijgen
3. hun netwerklimiet is beperkt maar hun uptime en snelheid is uiterst stabiel. Dat beperkte is trouwens wel min of meer te relativiseren sinds lancering van: http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... -internet/
4. krijg je een onbekwaam iemand aan de lijn, dan bel je gewoon terug 2 minuten later en 9 / 10 krijg je een ander aan de lijn die er misschien wel wat van kent
5. ze kennen wel wat van factureren. Zelden problemen mee gehad...
6. zolang je er genoeg geld tegenaan gooit, kan je van hen ook een deftige volume krijgen

Het is maar wat je wil, hé ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

iamborg schreef:Ik heb slecht nieuws voor jou! ALLE DSL providers gaan over Belgacom, tenminste, voor het laatste stukje draad tussen de centrale en het aansluitpunt bij jou binnen. Nagenoeg ALLE DSL providers hanteren een automatische disconnect om de 36 uur en nagenoeg alle ISP's sluiten bepaalde poorten onder 1024 af. Deze 2 laatste puntjes zouden geen probleem mogen zijn tenzij je natuurlijk servers wil draaien, wat hoedanook bij nagenoeg ALLE ISP's in de algemene voorwaarden wordt verboden en een reden tot afsluiting is.

Wat de datalimiet betreft... de meesten komen ruimschoots toe met de gehanteerde limiet. Wil je natuurlijk een hoop illegale ISO's of andere shit binnenhalen, dan kom je er niet, maar daarvoor kan je natuurlijk altijd extra datablokken kopen.


Een beetje kort door de bocht, niet?
Ik Heb DxADSL en heb GEEN 36u disconnect. Er zijn GEEN poorten geblokkeerd. Er staat NIETS in het contract over het draaien van servers.
Een datalimiet is vervelend. Er is natuurlijk weinig of geen probleem als je alleen op het internet zit maar wanneer je er zo goed als continue met 4 PC online zit...

Frenzie heeft ondertussen al door dat er een groot verschil is tussen internet in B en NL. Je zal hoe dan ook bij TN of BGC moeten zijn tenzij je via satelliet wil werken. :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

on4bam schreef:
iamborg schreef:Ik Heb DxADSL en heb GEEN 36u disconnect.


Sinds Belgacom volop bezig is met het overplaatsen van de wholesale scarlet verbindingen naar Turboline (jawel, 36u disconnect) zal dat plezier binnenkort wegvallen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

gr4vity schreef:
on4bam schreef:
iamborg schreef:Ik Heb DxADSL en heb GEEN 36u disconnect.


Sinds Belgacom volop bezig is met het overplaatsen van de wholesale scarlet verbindingen naar Turboline (jawel, 36u disconnect) zal dat plezier binnenkort wegvallen.


Ik heb daar absoluut geen plezier aan. Het kan mij niet schelen, het is wel prettig bij VOIP. Als er weer disconnects komen stel ik mijn modem weer in om de onderbreking tussen 2-3 's nachts te doen net zoals ik deed toen ik nog een dommel abo had. Ik hoop dat ze wel van mijn stabiel 20/1 profiel afblijven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Techniekers bellen voor dat ze bij de klant langs gaan even het contactnr op dat op hun pc staat. Spijtig genoeg zijn er die dit niet doen en rechtstreeks naar het adres gaan. (Klant is bv eventjes naar de winkel ofzo) Dan heb je natuurlijk pech dat er een briefje in de bus zit.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Je had dus inderdaad eerst een beetje opzoekingswerk moeten doen ivm Dommel, maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Bespaar je alvast de moeite: klagen bij de ombudsman/test-aankoop haalt geen zier uit, tenzij je dit tot een rechtszaak laat komen (want dan kan je aantonen dat je eerst andere mogelijkheden geprobeerd hebt). Mijn raad: indien je van dommel afwilt, negeer ze dan straal en weiger elke verdere betaling. Zet je over het verlies van het geld dat je al gestort hebt, dat krijg je toch nooit meer terug. Ik kan je frustratie maar al te goed begrijpen. Het beruchte wijf (pardon my French), en bij uitbreiding heel dommel, staat immers niet bekend voor haar klantvriendelijkheid.

Over het Belgacom gedeelte van je relaas kan ik maar één ding zeggen: pech gehad. Belgacom is een mastodont van een bedrijf en vele mensen worden gelukkig goed geholpen. Horrorverhalen bestaan er echter ook en jammer genoeg heb ook jij de pech gehad om een van de obligate rotte appels tegen te moeten komen die zijn werk niet goed doet. Kan gebeuren, shit happens. Ongetwijfeld gebeurt dit in Nederland evengoed. Tracht gewoon zo snel mogelijk een nieuwe afspraak te krijgen indien je toch nog via ADSL het net op wilt.

En anders blijft er enkel Telenet over. Als je niet kan leven met de afsgesloten poorten, tough luck. Dan zal het alsnog ADSL worden. Geloof trouwens ook niet die je-mag-geen-servers-draaien-of-er-zwaait-wat-bullshit. Daar is niets van aan. En heb je een probleem met de limiet, neem een nummertje, er zijn nog honderdduizenden wachtenden voor jou. Hé, dit is België he!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goztow schreef: Ik begrijp de heer Frenzie maar al te goed. Hier in België is Dienstverlening met een grote D vaak heel ver te zoeken. In Nederland ligt dit volgens mij helemaal anders...

Dat denk je maar ...
Verhuizen naar een ander land is altijd frustrerend ... Ikzelf heb 4 jaar in Hamburg gewoond. Telefoon aanvragen, Kabel aanvragen, jezelf "anmelden" bij de gemeente, Auto importeren, Krankenkasse ... alles leer je met vallen en opstaan, tenzij je professionele hulp krijgt (er bestaan in ieder land dergelijke diensten die expatriates helpen bij de admin rompslomp van imigreren ...)

In Nederland is dat niet anders:
Een duitse kollega woont sedert 1 maand in Den Haag, en wacht nu nog op zijn Internet. Gewoon bij KPN besteld (Formule: "Internet Extra" zonder vaste lijn). Er is al 4 keer een technieker voorbij gegaan, die een "probleempje" ziet ...

Het grootse probleem voor buitenlanders (in gelijk welk land), is dat je meestal niet de tijd hebt - of neemt - om de spelers op de markt te leren kennen en dan pas de juiste keuze maakt.

Mijn raad aan Frenzie: zet al je frustraties en woede opzij, en zie het eerste jaar hier in Belgie als leerschool. De meeste abonnementen kan je na één jaar opzeggen, tegen die tijd ken je het systeem hier en kan je dan een definitieve keuze maken.
Neem intussen een VOIP nummer bij 3* of WeePee. Dan kan je probleemloos je "vast nummer" meenemen naar gelijk welke internet aanbieder (en als je bereikbaar wilt blijven voor vrienden in NL, neem dan nog voor 10 EUR een Nederlands nummer bij Budgetphone ...)
Groeten en welkom bij de zuiderburen ;)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Frenzie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2009, 18:59

-
Laatst gewijzigd door Frenzie op 24 mei 2011, 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik was niet sarcastisch...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Frenzie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2009, 18:59

-
Laatst gewijzigd door Frenzie op 24 mei 2011, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Frenzie schreef:Maar goed, terug naar het originele topic. Hoe zit het hier precies met maandelijkse abonnementen? Alles wat ik bij de meeste plaatsen kan vinden is jaarabonnement dit en jaarabonnement dat. Zoals de Consumentenbond zegt, het is het beste om een abonnement op maandelijkse basis te nemen zodat je eenvoudig kunt switchen. Zo wil ik best het abonnement van Belgacom met een 60GB data limit/month proberen, maar wat als dat me ook niet bevalt (bv. door die kennelijk beruchte disconnects).


Elke ISP smeert je altijd een jaarabbo aan, pas na 1 jaar heb je het recht als consument om, mits 1 maand opzeg, te wisselen van provider (waar je dan terug een jaar vastzit). Leuk is het niet, maar zo is het wel. Waarom denk je dat wij als belgen steeds jaloers kijken naar de aanbiedingen van Nederlandse ISP's ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Frenzie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2009, 18:59

Ok, ik heb voor donderdag a.s. een afspraak met een technieker. Ik hang wel een briefje bij de deur in de trant van "goed drukken en als je geen reactie hebt a.u.b. 04etc bellen" in combinatie met zelf de straat in de gaten houden. Zoals ik al zei, ik heb geen problemen met de bel ondervonden, maar ik wil nou toch echt wel internet! De pagina's van UU en UA laden echt verschrikkelijk langzaam of incompleet en ik heb ze allebei nodig. :/ Dit forum laadt wel verbazingwekkend snel overigens. :)
Waarom denk je dat wij als belgen steeds jaloers kijken naar de aanbiedingen van Nederlandse ISP's ?
In begin 2004 had ik nog een limiet op mijn (allergoedkoopste) ADSL verbinding. Deze limiet was 50GB. Ik moet je zeggen dat ik daar best tevreden mee was, maar sinds eind 2004 bestaan limieten niet meer afaik. Ik moet zeggen dat ik hier een beetje een "je komt net van 56k af en je moet blij zijn dat er zoiets bestaat als breedbandinternet" gevoel krijg. Maarruh, ik dacht dat het vooral om prijs/snelheid verhoudingen en die limieten ging. Dan weet ik dat ook weer. :P Maarrr, als je niet betaald dan sluiten ze je toch af? Hoe gaan ze daar hier verder mee om?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Frenzie schreef:Maarrr, als je niet betaald dan sluiten ze je toch af? Hoe gaan ze daar hier verder mee om?


Guess again, ze sluiten je af én sturen een deurwaarder/incasso bureau op je dak. En als je niet betaald, dan kunnen ze jouw signaal/lijn nog eens een tijd blokkeren ook waardoor je geen nieuwe provider kan nemen op dezelfde lijn (voor een tijd).

Leuk hé :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Frenzie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2009, 18:59

Hm, whoepie.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”