Online Winkel - Foto- en Videoapparatuur

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Vaak worden er posts geplaatst als men slechte ervaringen heeft met een service provider, online winkel of andere dienst maar ik zou graag ook eens mijn positieve ervaring delen.

Ik was op zoek naar een lens voor mijn Nikon camera en ben toen naar de fotograaf hier in de buurt geweest.
Die heeft mij een lens aangeboden maar omdat ik meerdere toestellen heb waren er meerdere opties mogelijk dus vroeg ik hem om al de opties naast elkaar te zetten zodat ik thuis eens kon vergelijken.

Omdat ik nog wat informatie nodig had, heb ik die op het internet gezocht en gedurende mijn zoektocht kwam ik deze winkel tegen. Daar bleek de gezochte lens liefst 35% goedkoper te zijn dan in de winkel. Dus toen de beslissing gevallen was heb ik die lens afgelopen zondag besteld en gisterenmorgen (dinsdag) werd die netjes geleverd.

P.S.
Mods, ik kon niet onmiddellijk een regel of gedragscode vinden die het posten van bovenstaand onderwerp verbiedt.
Mocht dit wel zo zijn dan weten jullie wat te doen :wink:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Konijnenberg is inderdaad een van de referenties. Goede, snelle service en scherpe prijzen. Maar het loont vaak wel de moeite om verschillende webshops naast elkaar te leggen (de pricewatch op tweakers.net is daarvoor zeer handig), want ze wisselen elkaar vaak af in het 'goedkoopst' zijn.

Ik persoonlijk heb ook zéér goede ervaring met www.cameranu.nl. 'k Heb daar nu al drie bestellingen geplaatst, betaald via overschrijving en hoop en al twee (!) dagen later telkens mijn bestelling netjes thuis ontvangen.

Het is natuurlijk een eeuwige discussie over waarom je wel of niet bij een webwinkel iets koopt. De voordelen van een 'gewone' winkel zijn natuurlijk logisch: persoonlijk advies, gemakkelijker om terug te brengen igv problemen, persoonlijker,... Daarentegen staat dat je bij een webshop vaak veel goedkoper af bent. Langs de andere kant ben je ook niet altijd zeker dat je in een fotowinkel (zeker in ketens à la Phothall of Selexion) goed advies krijgt. En op het internet (dpreview.com en consoorten) vind je vaak ook een overvloed aan informatie en reviews. Het is een afweging die ieder voor zich moet maken.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik gebruik konijnenberg ook als referentie om prijzen op te zoeken. Let wel op, er is een (soms aanzienlijk) verschil in prijs tussen de BE en NL site. Wil je aan de NL prijs kopen zal je ofwel een uitstapje naar NL moeten doen of een NL adres opgeven. De prijzen bij Grobet (Antwerpen) ontlopen die van konijnenberg.be niet veel en ik kom er regelmatig in de buurt. Kijk voor de prijzen ook eens naar redcoon, eens je weet wat je wil kan je soms nog wat lager in prijs vinden. Ik vergelijk momenteel het aanbod van de D5000 en D90 en daar zit nogal wat verschil op. Redcoon geeft echter 4 weken levertijd op :cry:
Deze week stonden er trouwens "speciale" prijzen voor D5000 en D90 in enkele reklamefolders die in onze bus vielen... "speciaal" waren ze in elk geval :twisted:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
320i
Elite Poster
Elite Poster

Heb mijn Sony ook gehaald bij Konijnenberg, was effe rijden, maar op zich de moeite waard, want door het prijs verschil kon ik bij Konijnenberg voor mijn budget een model hoger hebben dan in de meeste winkels. Mijn toestel heb ik toen zelfs 200 euro goedkoper gekocht dan ze op dat moment in de winkels stond, nochthans ik spreek over een toestel van <1000 euro!

Dus kan tellen.
Groot voordeel aan Konijnenberg vind ik ook dat je er langs kan gaan om iets te vragen + ze weten waarover ze spreken. 't Is niet zo'n typische Krefel of Carrefour medewerker die maar probeert aan te smeren (let op: die mensen doen ook hun werk, maar zijn er eenvoudigweg niet voor opgeleid).
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Wij komen meestal ook altijd bij Konijnenberg uit, goede prijzen en goede service. Onlangs heb ik wel een Nokia lens gekocht bij Digicamshop die nog iets goedkoper was toen dan Konijnenberg.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een digitaal toestel verschillende sites zitten afschuimen en deze kwam er (voor mijn toestel) het goedkoopste uit:

http://www.digitalwonderworld.de/

Goede service eb communicatie, winkel ligt in Luxemburg dus eventueel ook nog met de auto haalbaar (ineens tanken, drank en sigaretten kopen 8) )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

decat schreef:http://www.digitalwonderworld.de/
Heb snel eens hun prijzen van de Sony a550 vergeleken met Konijnenberg... en ze zijn zelfs duurder !
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik ben persoonlijk niet voor Konijnenberg.

Een eerste en slechte ervaring gehad met die firma.

Maand lang problemen gehad met facturatie/levering van digitaal foto toestel die een vestiging van het bedrijf waar ik werkzaam ben besteld had.

Uiteindelijk is er een medewerker tot 2maal naar Konijnenberg moeten rijden. 1x voor afhaling van het toestel en de 2de maal voor het extra geheugenkaartje die we van het begin besteld hadden.

Alhoewel de boekhouding vriendelijk was en mij echt up to date hield liep er duidelijk verschillende dingen fout!
Laatst gewijzigd door FunkStar 15 okt 2009, 20:18, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Heb ook goede ervaringen bij topfoto (voeger geheugenkaart.be) in Putte.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

r2504 schreef:
decat schreef:http://www.digitalwonderworld.de/
Heb snel eens hun prijzen van de Sony a550 vergeleken met Konijnenberg... en ze zijn zelfs duurder !

blijkt zo ja.

Ten tijde dat ik men Canon SX10 heb besteld waren ze op dat model in ieder geval niet goedkoper want anders had ik hem zeker daar besteld.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”