Ik heb deze instructies van een lid hier gevolgd:
Ik zal vanavond een screenshot van mijn huidige instellingen posten.Met de settings die jij gebruikt, werkt het bij mij wel. De service name in de laatste screenshot is bij wel "mer_8_35", terwijl dat bij jou "pppoe_8_35" is. Mogelijk heb je toch ergens een instelling niet juist gezet (hoewel de andere screenshots wel correct lijken). Heb je de firmware al bijgewerkt naar de laatste versie? De mijne is van 26 juni 2008, al is het volgens mij een beta. Ik had bij de protocolkeuze in elk geval 5 of 6 opties, waar jij er maar 3 hebt.
Let er ook op dat je DHCP server aan staat (onder LAN settings). Bij ADSL settings (Internet tab) ook zeker ADSL2+ en Annex M aanvinken.
Hopelijk lukt het daarmee, succes!
• Citaat gambit
Re: USR9108
Verstuurd op: di jan 06, 2009 15:00
door gambit
Hallo,
Ik slaag er maar niet om een connectie te maken met mijn router.
Is het mogelijk, indien je tijd/goesting heb, om me stap voor stap uit te leggen welke gegevens ik moet plaatsen?
Ik heb screenshots gemaakt van elke stap indien dit gemakkelijker zou zijn...
screenshots vind je hier: http://dliem.dommel.be/folders/dommel/
bedankt,
darwin
Thym82 schreef:
Beste,
belangrijkste instelling die je moet maken is de protocolkeuze: die moet op MAC encapsulated Routing staan (MER). Met "Bridging" raak je ook verbonden, maar werkte bij mij de routing functie van de modem niet meer. Hiervoor moet je eerst je modem resetten. Mogelijk moet je daarna zowel modem als PC herstarten.
Om maximale snelheid te krijgen zal je ook Annex M moeten activeren.
Veel succes ermee!
Tim
Weet iemand hoe ik het wel aan de praat kan krijgen? Zijn er bepaalde instellingen die ik mss in windows bij mn netwerkverbinding>tcp/ip moet instellen? Of nog iets anders? Ik ben op reis geweest dus heb er niet echt last van gehad maar het begint op mn zenuwen te geraken dat ik in feite al meer dan een maand aan het betalen ben maar nog geen internet heb kunnen gebruiken.