Hoi,
Eergisteren ben ik mij het pakket Internet + digitale tv van belgacom gaan bestellen. Nu stelden ze me daar iets interessants voor om draadloos te werken, de Devolo powerline adapter, dus internet sturen via de electriciteitsleiding naar de TV. Omdat ik er nog niets van kende ben ik hierover wat info gaan opzoeken, maar ik het toch nog enkele vragen.
1. Wat zijn jullie ervaringen met Devolo voor BC TV en eventueel internet?
2. Welke versie van Devolo verkopen ze standaard bij BC (was dit vergeten te vragen doordat ik hier nog niets van kende)? Is dit de dLan 200 AVplus (starter kit)?
3. Is het mogelijk om zowel het belgacom tv signaal en het gewone internet signaal te versturen met een devolo zonder hiervoor 2 apparte devolo's te moeten kopen? Want bij die Sagem modem die we in mijn ouderlijk huis hebben zijn er twee netwerkkabels voor digitale tv(via de tv1 en tv2 poorten), en één voor het gewone internet (via gewone lan poorten). Indien dit mogelijk is zou ik het Devolo systeem willen gebruiken voor zowel de tv als voor de pc als voor de voip telefoon (via 3starsnet).
4. Zijn er betere merken van powerline adapters ipv die Devolo of is dit één van de betere?
Alvast bedankt.
Devolo ervaringen/info met BC internet en TV
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik denk niet dat het mogelijk is om zowel tv als internet tegelijk over een devolo te sturen. Aangezien de verzender in de modem op de tv poort steekt of op de internet poort, maar niet op beide tegelijk. Deze poorten laten maar één type verkeer door (tv of internet).
Ik weet ook niet wat het effect gaat zijn als je 2 dezelfde sets van devolo op dezelfde stroomkring gaat zetten, of deze elkaar gaan storen ed.
Één set zou normaal perfect moeten werken.
Ik weet ook niet wat het effect gaat zijn als je 2 dezelfde sets van devolo op dezelfde stroomkring gaat zetten, of deze elkaar gaan storen ed.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
In principe kan je dat wel doen, mits je een UTP-splitter koopt/maakt.Trojan schreef:Ik denk niet dat het mogelijk is om zowel tv als internet tegelijk over een devolo te sturen. Aangezien de verzender in de modem op de tv poort steekt of op de internet poort, maar niet op beide tegelijk. Deze poorten laten maar één type verkeer door (tv of internet).
Hier stuur ik ook zowel internet als 'interactiviteit' (telenet crap) over 1 kabel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Hoewel ik het niet echt zou aanraden is het wel een (nood) oplossing. In de handleiding van bgc staat welke paren je nodig hebt voor bgc tv en hoe deze verbonden moeten worden in het bijgeleverde wanddoosje (bgctv gebruikt blijkbaar maar 2 v/d 4 paren). Ik hoop dat je met de overige 2 paren genoeg hebt voor enkel het internet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Voor de geïnteresseerden, op het 9lives forum heb ik iemand gevonden die de opstelling heeft zoals ik ze zou willen en hierover uitvoerig uitleg geeft. Je kan altijd meevolgen in volgende thread: http://www.9lives.be/forum/hardware/662 ... aptop.html
1. Wat zijn jullie ervaringen met Devolo voor BC TV en eventueel internet?
=> PLC adapters werken vrij goed, en over een lange afstand, maar ze moeten wel aangesloten worden op hetzelfde elektriciteitskring
2. Welke versie van Devolo verkopen ze standaard bij BC (was dit vergeten te vragen doordat ik hier nog niets van kende)? Is dit de dLan 200 AVplus (starter kit)?
=> Devolo 200AV Plus
3. Is het mogelijk om zowel het belgacom tv signaal en het gewone internet signaal te versturen met een devolo zonder hiervoor 2 apparte devolo's te moeten kopen? Want bij die Sagem modem die we in mijn ouderlijk huis hebben zijn er twee netwerkkabels voor digitale tv(via de tv1 en tv2 poorten), en één voor het gewone internet (via gewone lan poorten). Indien dit mogelijk is zou ik het Devolo systeem willen gebruiken voor zowel de tv als voor de pc als voor de voip telefoon (via 3starsnet).
=> Je moet een PLC adapter hebben voor internet, en een PLC adapter voor TV. Als je 2 TVs hebt, moet je maar 1 zender hebben, en 2 ontvangers, maar nog altijd een aparte zender voor PC. De PLCs gaan elkaar niet storen als je ze juist syncroniseerd met elkaar. Het enige probleem, belgacom ondersteunt en geeft alleen support wanneer de PLC adapters gebruikt worden voor TV. Dus als ge ooit internet problemen hebt door die PLC => no support.
4. Zijn er betere merken van powerline adapters ipv die Devolo of is dit één van de betere?
=> Dit is één van de betere
Die kunnen dual HD stream doorsturen, sommige devolo's van Topcom kunnen zo een hoog mbits ni aan. Er zijn wrs wel betere versies van PLCs, maar, no support voor Belgacom.
=> PLC adapters werken vrij goed, en over een lange afstand, maar ze moeten wel aangesloten worden op hetzelfde elektriciteitskring
=> Devolo 200AV Plus
=> Je moet een PLC adapter hebben voor internet, en een PLC adapter voor TV. Als je 2 TVs hebt, moet je maar 1 zender hebben, en 2 ontvangers, maar nog altijd een aparte zender voor PC. De PLCs gaan elkaar niet storen als je ze juist syncroniseerd met elkaar. Het enige probleem, belgacom ondersteunt en geeft alleen support wanneer de PLC adapters gebruikt worden voor TV. Dus als ge ooit internet problemen hebt door die PLC => no support.
=> Dit is één van de betere
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)