Ik ben zopas terug van vakantie en had mijn medion netbook bij voor contact met de buitenwereld/thuisfront en lokaal opzoekwerk. De verbindingen waren zowel LAN als wireless en werkten naar behoren (meestal upoad van +3Mbit

Op onze laatste locatie kon ik perfect het net op maar IMAP via SSL werkte niet. Dan maar de encryptie afgezet en dat werkte wel. Encrypted nntp verkeer werkte ook niet unencrypted wel.
Het probleem begon met het verzenden van mail. SMTP met encryptie werkte niet maar ook zonder ging het niet. Een telnet sessie op poort 25 gaf een 220 welcome en daar hield het mee op. Met het tooltje Look@LAN zag ik dat poort 25 open stond en toch kreeg ik de SMTP verbinding niet in orde. Tracert gaf de hele route met waarden van 200-500ms
De mailserver is van mijn eigen domein, gehost in Atlanta.
Een man aan de receptie van het hotel (ex sysadmin) wist te zeggen dat hij hetzelfde had gehoor van een hotelgast die een mailserver in Indonesie niet kon contacteren maar was zich niet bewust van andere probs.
Ik heb mijn plan getrokken en mijn gmail (web) gebruikt voor outgoing mail maar vraag mij wel af wat er kan misgelopen zijn. Iemand een idee?