geluid via TV speakers EN hoofdtelefoon

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
jappietappie
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 sep 2008, 09:45
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Mijn grootmoeder kijkt TV met TV speakers aan; mijn grootvader, wat slechthorend, gebruikt hiervoor gelijktijdig een draadloze hoofdtelefoon. Bij hun nieuwe televisie van LG (model 37LH4000) stoppen de TV speakers als je de hoofdtelefoon inplugt. Voor mijn grootouders is dat niet goed! LG geraadpleegd, dit blijkt standaard zo te werken en is niet configureerbaar.
Ik vind nog een S/PDIF audio uitgang op het LG toestel.

Heeft iemand een idee hoe ik dit best oplos? We willen zowel geluid uit de TV speakers als de hoofdtelefoon.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nieuwe TV's hebben normaal ook een LINE uitgang om een externe versterker op aan te sluiten.

Je hebt dan wel een versterkertje (in die wireless oplossingen zit dat normaal steeds in) nodig om er een hoofdtelefoon op aan te sluiten.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Mocht er geen line-uitgang zijn: Op de Scart-aansluiting zit ook geluid. Er bestaan adapters met Cinch uitgang voor beeld en geluid.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
jappietappie
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 sep 2008, 09:45
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@MarkDM: Bedankt voor de gouden tip!

Ik heb een scart-to-cinch converter gekocht (4€) en op een scart ingang (AV2) van de televisie aangesloten. De converter heeft een input/output switch. Ondanks dat deze is aangesloten op een TV-ingang gebruik ik deze als audio-uitgang. Vervolgens de rode en witte plug in de converter. Meteen geluid op de hoofdtelefoon; plus, de TV speakers blijven werken.

Mijn grootvader kan terug in zijn zetel zitten in plaats van met zijn neus op de televisie ...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Inderdaad. Zo heb ik het ook (bij mijn grootouders) een tijd geleden gedaan.
Daar was het zelfs zo dat de TV geen hoofdtelefoon uitgang had (bizar voor een LG full HD LCD TV)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”