(lijn komt binnen in kelder, gaat naar gelijkvloers = telefoon, dan een 2de kabel die naar 1ste verdieping gaat, zal zo'n 10, max. 20m zijn)
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:00:34:29)
Verbindingsmodus: Altijd aan
Downstream-snelheid: 4128 kbps
Upstream-snelheid: 640 kbps
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 4128 kbps (downstream) / 1020 kbps (upstream)
Ruismarge: 8.7 dB (downstream) / 15 dB (upstream)
Lijndemping: 42.2 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
meestal zit hij rond de 4600 en 4800 kbps,
aangesloten rechtstreeks in de kelder kreeg ik iets van een 5200 kbps, mss ook wel omdat verbindingen kabels niet echt professioneel gedaan is
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
iemand tips om zo goed mogelijk kabels te herverbinden?
(nu met zo'n blokjes gebruikt (lusterkl.), kabels langs weerzijden erin en dan met 2 vijzen vastzetten in doorgang)
heb hem 1ste keer online gekregen door als username "modem" en passwoord "reset" te gebruiken, dus nu online met tijdelijke schedom login?
heb de activatie opnieuw gedaan via homelink software en ook online geraakt nu (nog steeds een dsltempX@schedom login = tijdelijk?)
internet werkt goed (wel slechts tot halve Mb download... zal even wennen zijn na Telenet...),
maar na enkele tijd (paar uur) wordt het heel traag,
als ik hem dan heropstart, gaat internet terug snel...
torrents staat op, denk dat het daardoor komt... (ik denk dat ruismarge ook daalt, ga daarop eens letten, bij laatste trage connectie was deze slechts rond de 3),
gebruikte 1st wireless, nu homeplugs getest, en connectie blijft nog steeds plots heel traag worden...
(UPnP staat aan, Port forwarding voor torrent ook ingesteld)
indien ik Mac address overneem in een modem/router van ander merk,
en handmatig de instellingen ingeef,
dan kan ik met gelijk welke modem/router online (met Dommel natuurlijk) ?
alvast bedankt voor hulp!