externe harddisk met USB en LAN?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 45 keer
Onze nieuwe TV kan divx films afspelen vanop een USB-stick. Het lijkt mij dat dit dus ook moet kunnen vanop een externe harddisk met USB aansluiting. Om die dingen op zo'n harddisk te krijgen, zie ik twee mogelijkheden: ofwel elke keer met die harddisk (en bijbehorende voeding) naar de pc lopen, film copieren, en terug naar de tv lopen; ofwel een disk zoeken die ook een ethernet poort heeft zodat ik er via 't netwerk files naar kan copieren. Er zijn er wel met USB en ethernet, maar bij diegenen die ik opgezocht heb dient de USB poort dan om een tweede harddisk of een printer bij aan te sluiten, en dat is dus niet de bedoeling. Heeft er iemand weet van een harddisk met LAN aansluiting die ook als usb-stick kan dienen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb al enkele jaren een NDAS-disk van Ximeta: http://www.ximeta.com/web/
Die kan dat. Formateren kan je zelfs alleen via USB. De rest allemaal via netwerk.
Deze disken gebruiken een eigen protocol waardoor de toegang sneller is (hun protocol heeft minder overhead dan tcp/ip). 't Is ook veiliger want zonder hun driver is hij moeilijk te vinden op het netwerk. Ik denk zelfs dat hun protocol niet door de adsl-modem-router kan.
Ik was eveneens aan het kijken voor een groter exemplaar maar vind niet direct een winkel in België waar ze die nog verkopen.
Die kan dat. Formateren kan je zelfs alleen via USB. De rest allemaal via netwerk.
Deze disken gebruiken een eigen protocol waardoor de toegang sneller is (hun protocol heeft minder overhead dan tcp/ip). 't Is ook veiliger want zonder hun driver is hij moeilijk te vinden op het netwerk. Ik denk zelfs dat hun protocol niet door de adsl-modem-router kan.
Ik was eveneens aan het kijken voor een groter exemplaar maar vind niet direct een winkel in België waar ze die nog verkopen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 45 keer
Ah, en deze kan ook via lan en usb aangesproken worden? Aangezien je hem niet meer gebruikt... verkoop je hem dan?satsurfer schreef:Ik heb een fan-tec NDAS landrive LD-U35NU2. Indertijd +/- 55 € betaald in Duitsland.
Gebruik hem wel echter niet meer.....