Goede adsl modem/router ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik ben aan het uitkijken voor een adsl (2+) modem/router die goed is, je kent ze wel, alles in één. Op dit moment heb ik een LevelOne wbr3600 modem, maar deze mankeert te veel.
Zoals een dhcp server die niet naar behoren werkt en ik kan mijn lijnwaardes niet zien.
Deze synchroniseert ook veel lager dan andere modems die ik al gehad heb.

De modem/router die ik wil moet hebben:
Wireless, met de G standaard ben ik al content en WPA2 beveiliging
UPNP ondersteuning
4 100 mbit poorten
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Deze vraag passeert zo ongeveer ééns per 2 weken ....

Linksys WAG200G ... doet wat je vraagt en is niet duur.
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi schreef:Deze vraag passeert zo ongeveer ééns per 2 weken ....

En het wireless gedeelte ? Want er is op tweakers.net iemand die een review heeft geschreven en klaagt over het wireless, dat het bereik niet zo ver is.

EDIT: ik ben eens aan het zoeken geweest naar deze modem en je vind ze bijna niet, maken ze die nog wel ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Draadloos gedeelte is voor mij absoluut geen probleem. De modem staat in de kelder aan de ene kant van het huis en ik heb goed ontvangst op het gelijkvloers aan de andere kant van het huis. Op zolder heb ik nog niet geprobeerd ;-)

Maar je hebt een punt, die wordt blijkbaar niet echt meer verkocht. Een maand of zo geleden was hij nog te koop bij Tones. Misschien dat je op E-Bay of dergelijke ééntje voor een zacht prijsje op de kop kunt tikken. Ik geloof dat er hier een paar weken geleden nog eentje via de te koop sectie verkocht is voor 30€
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Is nu WAG54G2 (opvolger van wag200G)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

niet geschikt voor +10.000 P2P verbindingen(crashed), wireless is niet erg goed. Heb er zelf 2 verkocht via dit forum (nogal gehyped).

Ik heb nog een zeer goede modem/router staan, heeft alleen geen wireless en QoS.Het is de ideale modem voor slechte lijnen (daarvoor had ik hem ook aangekocht)
Gisteren afgekoppeld, overschakeling naar vdsl2 (werd als modem gebruikt, ik gebruik pfsense als router).
Voor 15€ mag je hem hebben, de DG834(G)-V3 (DGteam) (+gratis splitter als je wilt), je kunt ook eens rondkijken op ebay (sky uk).
AnD
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:

niet geschikt voor +10.000 P2P verbindingen(crashed), wireless is niet erg goed. Heb er zelf 2 verkocht via dit forum (nogal gehyped).

Ik heb nog een zeer goede modem/router staan, heeft alleen geen wireless en QoS.Het is de ideale modem voor slechte lijnen (daarvoor had ik hem ook aangekocht)
Gisteren afgekoppeld, overschakeling naar vdsl2 (werd als modem gebruikt, ik gebruik pfsense als router).
Voor 15€ mag je hem hebben, de DG834(G)-V3 (DGteam) (+gratis splitter als je wilt), je kunt ook eens rondkijken op ebay (sky uk).
Wireless en QoS zou ik toch graag willen. Ik ben ook nog wat rond aan het kijken. Ook al eens gekeken naar de opvolger van die WAG200G, de WAG54G2 zo te zien is die wel goed.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:
silencer schreef:

Wireless en QoS zou ik toch graag willen. Ik ben ook nog wat rond aan het kijken. Ook al eens gekeken naar de opvolger van die WAG200G, de WAG54G2 zo te zien is die wel goed.
SpeedTouch 780? (QoS via telnet), wireless is goed, heb je ook meteen voip(fxs en fxo), het enige nadeel is dat de webinterface eerder traag is (maar je kunt evengoed telnet gebruiken).
Zie forummer of kapaza(+-40€).Doet het ook erg goed op slechte lijnen, de wag54G2 heeft wel goede wireless? mn wag was toch wat minder kwa stabiliteit over slechte lijnen tov st780.
Ik zou het wel weten als ik 1) adsl had 2) pfsense niet zou gebruiken. Familie gebruikt deze ook, werkt perfect.
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Dan ga ik ook eens wat info opzoeken over die ST780... bedankt voor de tip.

Edit: Veel vind je niet van die speedtouch modem, op de website www.speedtouch.nl staat die maar als je dan naar hun webshop gaat staat die nergens.
Laatst gewijzigd door AnD 30 jul 2009, 20:06, in totaal 1 gewijzigd.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Mja, ben zelf ook op zoek naar een nieuwe modem/router opt moment. Vereisten: N-draft, adsl(2+) modem en gigabit lan.

Jammer genoeg is het enige toestal dat ik kan vinden dat hieraan voldoet de belkin n1 vision :(
Heb nogal slechte ervaringen met belkin in het verleden/nu, en over de vision zijn de meningen ook nogal hevig verdeeld.

Iemand die soms een alternatief hiervoor heeft?

( de linksys WRT350N lijkt me erg interessant, maar dan zou ik ook nog eens een modem moeten zoeken)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:Dan ga ik ook eens wat info opzoeken over die ST780... bedankt voor de tip.

Edit: Veel vind je niet van die speedtouch modem, op de website http://www.speedtouch.nl staat die maar als je dan naar hun webshop gaat staat die nergens.
http://www.webblernet.nl/STSim/ST716v5/ ... l0=0&l1=-1

Van en 716 maar zo goed als identiek (geen fxo dacht ik).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”