WOL madness

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
apostasia
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Hallo,
ben nu al uren aan het proberen Wake On Lan aan de praat te krijgen, rechtstreeks over de Siemens router, helaas geen geluk, en voor zover ik kan zien heb ik alles geprobeerd wat google opbracht..
Situatie: WAN - Siemens Gigaset SX7x - [ een paar pc's en een NSLU2 NAS ]
Binnen het LAN werkt alles perfect, dus ik kan bijv. van buitenaf via ssh inloggen op de NAS en van daaruit alle pc's wakker maken. Die NAS vliegt echter binnekort buiten, dus ik ben nu po zoek nr een andere oplossing.
Maar rechtstreeks een computer waken blijkt niet mogelij - volgense de meeste sites zou het volstaan een UDP poort te forwarden nr het IP van de pc, het mac adres van die pc in de ARP te zetten zodat de router de pc vindt ook al staat hij uit, en de firewall af te zetten.
Dat heb ik allemaal gedaan, maar er gebeurt juist niets, zelfs niet als de computer aanstaat (geen inkomend WOL pakket) :[
Misschien dat hier iemand is die een oplossing heeft vr dit probleem?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer
Provider

Die siemens ondersteunt dat niet, ik heb hiervoor een jaar geleden al contact opgenomen met siemens zelf. Ze gingen er melding van maken om bij eventuele firmware-updates ernaar te kijken. Maar daar komt dus niks van in huis.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”