Veelvoudige disconnects ...

Plaats reactie
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben nu bijna een jaar bij Tele2. Ik kijk uit naar het moment dat ik eindelijk weg kan.

Initieel heb ik veel problemen gehad om de transfer van mijn telefoonlijn in orde te krijgen (320i heeft hierbij wel geholpen waarvoor nog steeds mijn dank). Maar de interne administratie bleek ondanks dit toch een zootje te zijn. Voor alle ongemakken heb ik (na er zelf achter te vragen) wel eenmalig een creditnota van 5 of 10 euro gekregen :banana:

Vanaf het moment dat ik aangesloten ben heb ik echter regelmatig verbrekingen van de lijn gehad. In het begin leek mij dat ongeveer 1x dagelijks te zijn (steeds omstreeks zelfde tijdstip). Dit aantal is de voorbije maanden echter sterk gestegen. Ik heb de indruk dat bijna 1 telefoon gesprek op 2 verbroken wordt. De verbrekingen tijdens het surfen zijn nog veel frequenter (meermaals daags).

Vermits er initieel een regelmaat qua tijdstip te merken was zoek ik de oorzaak buitenshuis. Voordat ik bij Tele2 zat was ik bij edpnet waar ik een 6Mbps lijnprofiel had, nu slechts 4Mbps ... Een te hoog profiel kan dus evenmin de oorzaak zijn.

Ik heb geen tijd en zin om veel te gaan discussiëren met de helpdesk (oa omdat het een uitgemaakte zaak is dat ik na verhuis over een klein half jaar sowieso van isp verander, afstand centrale te groot waardoor ik ofwel VDSL2 ofwel kabel moet nemen). Ik stel me echter wel de vraag of ik de enige ben met dit probleem of dat er nog velen mee sukkelen? Indien het laatste het geval is of er dan een duidelijk aanwijsbare oorzaak is?
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Kan je even de gegevens posten die je ziet op http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0 ?
paswoord tele2 tele2
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Net weer een disconnect ...

Link Information
Uptime: 0 days, 0:04:14
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,83 / 2,59
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 17,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 25,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Heb je al een harde reset gedaan van de modem? Reset pennetje totdat modem uitschakeld en led rood wordt?
Die lijn specs zien er fantastisch uit, had ik maar zulke waarden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben de laatste dagen nog eens aan het letten op het tijdstip ... 't is elke keer circa 20u25 dat de verbinding eruit vliegt. Is een disconnect elke 24u standaard bij Tele2 ... zo ja is er een manier om die disconnect naar een ander tijdstip van de dag te verschuiven ... nu is't net een moment dat ik nogal veel aan het bellen ben ...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ja, om de 24uur een disconnect maar het tijdstip kan je zelf bepalen door op dat uur de router eens te herstarten.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).
... is dat niet enorm vervelend voor die mensen die over IP bellen? Waarom blijft dit dan nog bestaan? Ik heb het ook al paar keer aan de hand gehad, heel plezant, want de tegenpartij dacht da'k dichtgegooid had welke flinke discussie heeft veroorzaakt.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

meon schreef:
320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).
... is dat niet enorm vervelend voor die mensen die over IP bellen? Waarom blijft dit dan nog bestaan? Ik heb het ook al paar keer aan de hand gehad, heel plezant, want de tegenpartij dacht da'k dichtgegooid had welke flinke discussie heeft veroorzaakt.
Als je op dat moment net aan het bellen bent, inderdaad...
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Van waar komt mijn uptime dan?
DSL Connection

Link Information

Uptime: 14 days, 12:57:47
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

The Conquer schreef:Van waar komt mijn uptime dan?
DSL Connection

Link Information

Uptime: 14 days, 12:57:47
Ip release is een ATM disconnect, geen DSL disconnect ;-)
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Hmmm, nochtans komen de gegevens van TS uit hetzelfde DSL scherm als het mijne...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).

Leuke en klantvriendelijke service voor hun klanten. :bang: :bang: :bang: :bang:
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Zambo schreef:
320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).

Leuke en klantvriendelijke service voor hun klanten. :bang: :bang: :bang: :bang:
Bij andere ISP's heb je dat niet?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Zambo schreef:
320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).

Leuke en klantvriendelijke service voor hun klanten. :bang: :bang: :bang: :bang:
Gij zijt weer op zoek naar ander werk en andere provider zeker dat je terug wakker wordt? Is het te warm geworden onder uw brug dat je ergens binnen moet gaan zitten?

Maar om te zeggen: ALS JE NIKS DEFTIG UIT UW NEK TE KRAMEN HEBT, HOU DIE KLEP DAN DICHT!
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

ispwatch schreef: Bij andere ISP's heb je dat niet?
Nee inderdaad, niet bij alle. Alleen is het nogal onduidelijk bij welke juist.
- belgacom om de 36 uur
- telenet nooit normaalgezien
- edpnet dacht ik ook nooit tenzij het veranderd zou zijn...

Van de rest weet ik het niet. Mischien eens gaan kijken in hun forums hier op userbase...
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

SplinterByte schreef:
ispwatch schreef: Bij andere ISP's heb je dat niet?
Nee inderdaad, niet bij alle. Alleen is het nogal onduidelijk bij welke juist.
- belgacom om de 36 uur
- telenet nooit normaalgezien
- edpnet dacht ik ook nooit tenzij het veranderd zou zijn...

Van de rest weet ik het niet. Mischien eens gaan kijken in hun forums hier op userbase...
Het was in feite een retorische vraag, toch bedankt voor de reply.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”