Initieel heb ik veel problemen gehad om de transfer van mijn telefoonlijn in orde te krijgen (320i heeft hierbij wel geholpen waarvoor nog steeds mijn dank). Maar de interne administratie bleek ondanks dit toch een zootje te zijn. Voor alle ongemakken heb ik (na er zelf achter te vragen) wel eenmalig een creditnota van 5 of 10 euro gekregen

Vanaf het moment dat ik aangesloten ben heb ik echter regelmatig verbrekingen van de lijn gehad. In het begin leek mij dat ongeveer 1x dagelijks te zijn (steeds omstreeks zelfde tijdstip). Dit aantal is de voorbije maanden echter sterk gestegen. Ik heb de indruk dat bijna 1 telefoon gesprek op 2 verbroken wordt. De verbrekingen tijdens het surfen zijn nog veel frequenter (meermaals daags).
Vermits er initieel een regelmaat qua tijdstip te merken was zoek ik de oorzaak buitenshuis. Voordat ik bij Tele2 zat was ik bij edpnet waar ik een 6Mbps lijnprofiel had, nu slechts 4Mbps ... Een te hoog profiel kan dus evenmin de oorzaak zijn.
Ik heb geen tijd en zin om veel te gaan discussiëren met de helpdesk (oa omdat het een uitgemaakte zaak is dat ik na verhuis over een klein half jaar sowieso van isp verander, afstand centrale te groot waardoor ik ofwel VDSL2 ofwel kabel moet nemen). Ik stel me echter wel de vraag of ik de enige ben met dit probleem of dat er nog velen mee sukkelen? Indien het laatste het geval is of er dan een duidelijk aanwijsbare oorzaak is?