Ik ben nu bijna een jaar bij Tele2. Ik kijk uit naar het moment dat ik eindelijk weg kan.
Initieel heb ik veel problemen gehad om de transfer van mijn telefoonlijn in orde te krijgen (320i heeft hierbij wel geholpen waarvoor nog steeds mijn dank). Maar de interne administratie bleek ondanks dit toch een zootje te zijn. Voor alle ongemakken heb ik (na er zelf achter te vragen) wel eenmalig een creditnota van 5 of 10 euro gekregen
Vanaf het moment dat ik aangesloten ben heb ik echter regelmatig verbrekingen van de lijn gehad. In het begin leek mij dat ongeveer 1x dagelijks te zijn (steeds omstreeks zelfde tijdstip). Dit aantal is de voorbije maanden echter sterk gestegen. Ik heb de indruk dat bijna 1 telefoon gesprek op 2 verbroken wordt. De verbrekingen tijdens het surfen zijn nog veel frequenter (meermaals daags).
Vermits er initieel een regelmaat qua tijdstip te merken was zoek ik de oorzaak buitenshuis. Voordat ik bij Tele2 zat was ik bij edpnet waar ik een 6Mbps lijnprofiel had, nu slechts 4Mbps ... Een te hoog profiel kan dus evenmin de oorzaak zijn.
Ik heb geen tijd en zin om veel te gaan discussiëren met de helpdesk (oa omdat het een uitgemaakte zaak is dat ik na verhuis over een klein half jaar sowieso van isp verander, afstand centrale te groot waardoor ik ofwel VDSL2 ofwel kabel moet nemen). Ik stel me echter wel de vraag of ik de enige ben met dit probleem of dat er nog velen mee sukkelen? Indien het laatste het geval is of er dan een duidelijk aanwijsbare oorzaak is?
Veelvoudige disconnects ...
-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Kan je even de gegevens posten die je ziet op http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0 ?
paswoord tele2 tele2
paswoord tele2 tele2
-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Net weer een disconnect ...
Link Information
Uptime: 0 days, 0:04:14
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,83 / 2,59
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 17,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 25,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Link Information
Uptime: 0 days, 0:04:14
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,83 / 2,59
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 17,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 25,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik ben de laatste dagen nog eens aan het letten op het tijdstip ... 't is elke keer circa 20u25 dat de verbinding eruit vliegt. Is een disconnect elke 24u standaard bij Tele2 ... zo ja is er een manier om die disconnect naar een ander tijdstip van de dag te verschuiven ... nu is't net een moment dat ik nogal veel aan het bellen ben ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ja, om de 24uur een disconnect maar het tijdstip kan je zelf bepalen door op dat uur de router eens te herstarten.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
... is dat niet enorm vervelend voor die mensen die over IP bellen? Waarom blijft dit dan nog bestaan? Ik heb het ook al paar keer aan de hand gehad, heel plezant, want de tegenpartij dacht da'k dichtgegooid had welke flinke discussie heeft veroorzaakt.320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).
Als je op dat moment net aan het bellen bent, inderdaad...meon schreef:... is dat niet enorm vervelend voor die mensen die over IP bellen? Waarom blijft dit dan nog bestaan? Ik heb het ook al paar keer aan de hand gehad, heel plezant, want de tegenpartij dacht da'k dichtgegooid had welke flinke discussie heeft veroorzaakt.320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).
Leuke en klantvriendelijke service voor hun klanten.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Bij andere ISP's heb je dat niet?Zambo schreef:320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).
Leuke en klantvriendelijke service voor hun klanten.
Gij zijt weer op zoek naar ander werk en andere provider zeker dat je terug wakker wordt? Is het te warm geworden onder uw brug dat je ergens binnen moet gaan zitten?Zambo schreef:320i schreef:Zoals grotendeels aangegeven door cptKangaroo is er inderdaad elke 24u een disconnect (ip release), deze kan je verleggen door op een ander tijdstip (bvb vlak na het opstaan) de modem even te rebooten (off / on).
Leuke en klantvriendelijke service voor hun klanten.
Maar om te zeggen: ALS JE NIKS DEFTIG UIT UW NEK TE KRAMEN HEBT, HOU DIE KLEP DAN DICHT!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Nee inderdaad, niet bij alle. Alleen is het nogal onduidelijk bij welke juist.ispwatch schreef: Bij andere ISP's heb je dat niet?
- belgacom om de 36 uur
- telenet nooit normaalgezien
- edpnet dacht ik ook nooit tenzij het veranderd zou zijn...
Van de rest weet ik het niet. Mischien eens gaan kijken in hun forums hier op userbase...
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Het was in feite een retorische vraag, toch bedankt voor de reply.SplinterByte schreef:Nee inderdaad, niet bij alle. Alleen is het nogal onduidelijk bij welke juist.ispwatch schreef: Bij andere ISP's heb je dat niet?
- belgacom om de 36 uur
- telenet nooit normaalgezien
- edpnet dacht ik ook nooit tenzij het veranderd zou zijn...
Van de rest weet ik het niet. Mischien eens gaan kijken in hun forums hier op userbase...