Homeconnect & VDSL2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DarthStijn
Starter Plus
Starter Plus

Enig idee of er een VDSL formule gaat komen in de aard van Homeconnect incl bellen?
Ik ben een van de vele homeconnect gebruikers die uit de boot viel bij de snelheidsverhoging.
Ik kan overgaan op VDSL, maar welk alternatief heb ik dan voor het bellen? Vond het makkelijk dat ik naar niets moest zien als ik bel, gratis naar alle vaste lijnen.
De snelheid begint me serieus tegen te steken eigenlijk, maar welk alternatief heb ik :?
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Theoretisch is het mogelijk om een homeconnect product voor VDSL2 op de markt te brengen. Maar mits Belgacom restricties heeft aangaande de modems (wat langs de kant van Belgacom een begrijpelijke en zelfs verantwoorde beslissing is) zal het er niet komen vrees ik.

Niet vergeten dat homeconnect een joint-venture is tussen Siemens en Dommel. De kans dat er een Siemens gigaset modem door Belgacom erkent gaat worden is miniem.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Een begrijpelijke en verantwoorde beslissing?? Op welke planeet leef jij? Uit commercieel standpunt heb je gelijk ja. Maar voor de rest...
Hoe kan je een verbod op vrije harware-keuze nu verantwoord en begrijpelijk vinden? Ik had van een moderator van een userbase (gebruikersgroep) toch een ander soort reactie verwacht.

Ik weet niet over welke restricties jij het dan wel niet hebt, maar mijns inziens moet elk modem dat voldoet en gemaakt is voor de vdsl standaard gewoon gebruikt mogen worden zonder meer. Ik neem aan dat dit ook het geval is , maar als u over andere info beschikt dan lees ik deze graag met je mee (bron? info? ) .Bbox of niet , je hangt toch gewoon je eigen keuze hardware aan je aansluitpunt zeker?

Tzou schoon zijn moesten we vroeger allemaal verplicht zijn geweest 56K modems van victory (was nogal brol mijns inzien) te kopen.. terwijl een ander merk (us robotics ofzo) niet toegelaten was...

@topic
Mijn snelheid is ook nog niet verhoogt, zolang andere turboline klanten in mijn straat ook geen verhoging hebben zie ik dit niet als concurentievervalsing maar als een technische beperking. IPTV is hier ook slechts mogelijk op 1 TV en niet in HD.
Moest VDSL hier komen (en adsl2+ worden overgeslagen) hoop ik ook naar de toekomst toe , samen met U, dat dommel zijn homeconnect aanpast voor VDSL. Misschien zou het een mooie deal zijn als dommel de activatiekost en de klant de hardware (modem) kost op zich zou nemen ;) maar goed ik denk dat we nog een tijdje gaan mogen wachten vooraleer er iets gaat bewegen ;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Eén modem, zoals bij Telenet. Als dat de stabiliteit van het netwerk kan garanderen, dan kan ik Belgacom daarin volgen. VDSL2 is volgens mij nog steeds redelijk expirimenteel. In beide modems zitten dezelfde chipset van dezelfde fabricant. Als je 100 en één modems op de markt brengt, tja.
Plus, Gr4vity weet waarover hij spreekt hoor. :)
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Inderdaad, de keuze van Belgacom voor 1 modem (bbox2 is ook gewoon een sagem) is er vanwege de stabiliteit van het netwerk. De bijkomende commerciële voordelen zijn handig voor Belgacom en daar moet ik je gelijk geven. Bij telenet is het nooit anders geweest, en ik heb nog niemand horen klagen over dat ze geen eigen modem kunnen gebruiken. Een andere VDSL2 modem zou kunnen werken, maar dan trekt Belgacom zich technisch terug en in het geval van dommel zou dat rampzalig zijn.

Dus ik denk dat ik nog steeds in de technische wereld leef, en jij Fluppeke? Ik zou zeggen, volgende keer toch maar eens eerst kijken waarom de dingen zo zijn, voor je iemand aanvalt ;)

Ook wij bij userbase zouden iedereen zijn eisen willen waar zien worden. Maar helaas kan dat niet.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Als het produkt niet voldoet aan de standaarden en normen dewelke voor VDSL nodig zijn , zou het produkt niet op de markt mogen komen, akkoord. Maar die normen liggen al lang vast in de VDSL2 standaard en laat die testen over aan onafhankelijk keuringsbureau en niet aan een ISP!
Trouwens die sagem waarover je het hebt, is normaal gezien net als elk ander elektrisch apparaat gekeurd op een aantal punten door een onafhankelijk bedrijf. Elk bedrijf dekt zich immers graag in met een certificaat dat bijvoorbeeld aantoont dat de elektromagnetische straling die het apparaat uitzendt onder de norm blijft. Aan het de nayer instituut (hoge school sint katelijne waver) hadden ze daarvoor een labo dat geregeld testen deed voor fabrikanten van elektronica (philips ea). En ik heb daar 3 jaar de banken met succes versleten waardoor ik toch ook hoop een beetje te leven in een technische wereld

Experimenteel? Bij mijn weten is VDSL2 nog altijd geen uitvinding van belgacom en spelen ze geen pioniersrol, het is al actief in veel landen en veel andere zijn het ook aan het uitrollen en reeds sinds 2006 actief bijvoorbeeld in zwitserland voor ipTV... we zijn toch 2009 ondertussen eh , de know how zou er al mogen zijn niet?
In sommige landen gebruiken ze bijvoorbeeld materiaal van siemens of ZyXEL (japan) en onze centrales werken dan weer met apparatuur van Alcatel-lucent ..blijkbaar lukt vrije hardware keuze voor de leveranciers zelf wel, waarom het goed praten dat het voor de klant niet mag?

Als een modem dan toch van slechtere kwaliteit/merk is, dan heeft de klant brol gekocht en moet hij daar zelf de gevolgen van dragen. Maar laat de klant tenminste een keuze. De harware van belgacom is in het verleden ook niet altijd een hoogvlieger geweest eh (befaamfde philips,en al de usb dingen die ze veel te lang hebben verpatst en rechtreeks op het net zitten (eicon , alcatel , thomson,...)

Trouwens moest ik een telenet klant geweest zijn :p ik zou de eerste dan zijn die kwam klagen over het feit dat ik geen modem kan kiezen... Wat de vrije hardware keuze van digitv betreft (zoals digibox en digicorder) ... daar ben ik al zeker niet de eerste die komt klagen... en als je dat beweert dan heb ik serieuze vragen of JIJ wel in een technische wereld leeft:-)

En ik val niemand aan, maar het is vind ik gewoon zever om technische redenen in te roepen als alibi voor koppelverkoop. Het is gemakkelijker voor een helpdesk om support te leveren, akkoord. Maar als morgen mijn DECT telefoon geen kiestoon meer geeft (gesteld dat ik belgacom klant ben) ga ik ook eerst proberen nagaan of het nu een hardware fout is (telefoon stuk?) of een fout bij belgacom (geen of te zwak analoog signaal op de lijn) enz...

Volgens jouw redenering zou je Belgacom evengoed terug het recht kunnen geven om verplicht hun toestellen te laten huren .. ik dacht dat we sinds de RTT jaren '70 '80 toch slimmer geworden waren. Hoelang heeft het niet geduurd vooraleer belgacom deze melkkoe opgaf? Hoeveel (oude) mensen 'huren' NU nog steeds al jaaaaren hun telefoon aan 5€ per maand omdat nog niet beter weten? En is het telefoonnetwerk in elkaar gestort nu iedereen zijn eigen merk (draadloze) telefoon mag kiezen? Ik denk het niet é. Ik denk dat zelfs tegenwoordig telefoons niet meer bipt gekeurd hoeven worden maar dat een ander europese instantie voldoende is.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

euhm... werk jij voor Alcatel-Lucent of ben jij DSL tech bij Belgacom? Ok, we zijn uitgesproken ;)
De reden waarom Belgacom momenteel enkel de Sagem toestellen toelaat is vanwege de stabiliteit van het netwerk.
Als je exact wilt weten waarom Belgacom in samenspraak met Alcatel-Lucent gekozen heeft om 1 modem (of toch een beperkt aantal) modems te gebruiken op het netwerk. Bij VDSL2 is de mogelijke onstabiliteit van een verbinding overdraagbaar naar andere verbindingen. Dus als mijn buurman morgen een brol modem koopt die moeite heeft met de syncro moet ik en de rest van de buurt daar maar mee van profiteren?

WiFi is toch ook een standaard he? En eentje die al jaren actief gebruikt word. Kan jij mij garanderen dat een AP van eminent 100% werkt zoals het moet met een nic van sitecom (merken doen er niet toe, is gewoon een voorbeeld)? We spreken over een standaard he Fluppeke.

Nu, in de documentatie aangaande VDSL2 wholesale staat zelfs de Sagem vermeld, dus BIPT heeft Belgacom gelijk gegeven op het vlak van die modems.

En nu koest houden Fluppeke, er zijn hier genoeg mensen die kunnen bevestiging dat BGC wel degelijk verplicht om die Sagems te gebruiken en met welke reden. Persoonlijke aanvallen vinden we niet leuk op userbase.

Trouwens, dommel (of andere) mogelijk met Belgacom TV: ja. Mag het: nee. Reden; zelfde, Belgacom kan hierdoor onmogelijk de goede werking van Belgacom TV of het wholesale internet garanderen.

Dus volgens Fluppeke mag morgen iedereen een onstabiele (of zelfs geen) verbinding hebben, maar je mag wel je eigen modem gebruiken! Tof hé?
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

gr4vity schreef:Een andere VDSL2 modem zou kunnen werken, maar dan trekt Belgacom zich technisch terug en in het geval van dommel zou dat rampzalig zijn.
bij adsl is het anders altijd al zo geweest, en daar trekken ze zich niet terug
dus het is gewoon koppigheid van belgacom en een miljoenendeal met sagem, meer niet
Lord Utopia
Erelid
Erelid

_rEuTeL_ schreef: bij adsl is het anders altijd al zo geweest, en daar trekken ze zich niet terug
dus het is gewoon koppigheid van belgacom en een miljoenendeal met sagem, meer niet
ADSL bestaat dan ook al heel lang.

Niet iedereen is even technisch onderlegd als de rest, trouwens.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Zever in pakskes. Dus bgc beweerd dat al de ander VDSL2 modems die gebruikt worden in de wereld inferieur zijn aan hun sagem....

Enfin dus jij bent een DSL tech neem ik aan.Leuk dat je blijkbaar vind dat andere mensen geen recht van spreken hebben...een goeie basis voor een 'userbase'. Goed ter zake, leg mij eens uit hoe een modem met synchro problemen andere lijnen kan beinvloeden? Je hebt toch je eigen koperpaar tot aan de VDSL apperatuur van BGC. Dus bij synch problemen heeft toch enkel de klant zelf daar last van? Het enige dat ik nog zou kunen bedenken is crosstalk ofzo... maar dat heeft volgens mij ook meer te maken met slechte kabels dan met een modem die voldoet aan de vdsl2 standaard.

En ik heb duidelijk in mijn vorige bericht gezegd dat ik NIEMAND persoonlijk aanval... Ik probeer de discussie op gang te trekken en liefst met veel feiten en argumenten. Jij bent VOOR koppelverkoop en verplichte hardware... IK ben tegen koppelverkoop en voor vrije hardware keuze.... En ik hoor graag van jouw hoe een modem , die aan alle voorwaarden voldoet van de vdsl2 standaard en al jaren met succes in andere landen wordt gebruikt... het netwerk kan schaden (en de sagem blijkbaar niet)...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vergis u niet: Belgacom en andere providers hebben heel veel ellende gekend met 101 verschillende modems met verschillende chipsets die niet (goed) wilde werken met de Alcatel-spullen in hun centrales. En dan moet Belgacom zeggen: "sorry madammeke, maar uwen modem die ge zelf gekozen hebt en zelf gekocht hebt en wij geen ondersteuning voor kunnen geven werkt niet bij ons". En dat zal geen enkele consument zomaar slikken.
Het alternatief is dat je een modem verkoopt die je wél kan ondersteunen en uitvoerig getest kan hebben op je netwerk.
Belgacom zal lessen geleerd hebben met het ADSL-verhaal en zal dat nu willen vermijden bij VDSL2.
En wereldwijd en zo... Belgacom ligt qua DSL-techniek toch nog altijd beetje voor (de ADSL2+ -stap hebben we hier beetje laat gehad, maar voor de rest...). Het principe van ROP's ben ik nog nergens anders tegen gekomen (hebt ge al gezien hoeveel van die champignon-kastjes er staan?!).
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

classieke strijd
beetje zoals microsoft vs apple
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Och mensen, bij de kabel heb je toch ook geen keuze van modem? Daar wordt het toch ook beperkt door diegenen die door Telenet worden aangeboden.

Als Belgacom door het aanbieden van de Sagem/BBox2 toestellen voor alle klanten een stabiele werking kan garanderen dan kan er daar toch niemand iets op tegen hebben!

Of bestaan er echt zo'n mensen die zo egoïstisch zijn van ikke, ikke, ikke en al de rest mag stikken?

Lord Utopia schreef:
_rEuTeL_ schreef: bij adsl is het anders altijd al zo geweest, en daar trekken ze zich niet terug
ADSL bestaat dan ook al heel lang.

Niet iedereen is even technisch onderlegd als de rest, trouwens.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

bij telenet krijg je die modem wel in bruikleen dacht ik, hier moet je die verplicht aankopen
en 140€ is veel voor een modem
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Belgacom geeft hem weg... Het is een beleidskeuze van Dommel om hem te verkopen, ipv hun abo enkele euro per maand duurder te maken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Moeilijk topic.

Belgacom lijkt over te stappen op het telenet systeem.

Je kan belgacom en dommel niet vergelijken. Belgacom geeft die modems min of meer weg omdat ze dat financieel kunnen en waarschijnlijk een deal hebben gesloten met sagem. Dommel krijgt waarschijnlijk diezelfde modems van belgacom tegen betaling (volle pot) en zij rekenen dit door aan de klant ipv te verhuren. Ik vind het een voordeel eenmalig een bedrag te moeten ophoesten zonder maandelijks te moeten huren (al zou ik toch liever mijn eigen modem uitzoeken en gebruiken).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Maar je moet hem niet huren bij BGC: je krijgt hem, dat is het nu net. Volgens mij moet je hem zelfs niet teruggeven als je er weg gaat. Dat ze betere deals kunnen maken door hun grootte, is logisch. Maar Dommel zou evengoed kunnen die modems weggeven (en hun abo iets duurder maken of wat minder winst maken).

Wat ik maar wil zeggen, is dat je BGC niet de schuld mag geven van het feit dat Dommel die modems (duur?) verkoopt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat kan je enigzins wel. Belgacom dringt de mensen hun sagem op en daar kan dommel niet veel tegen doen. Kijk naar homeconnect van dommel... zij geven die siemens praktisch weg voor een fractie van de prijs. Die siemens die dommel weggeeft komt trouwens standaard unlocked en na een reset via de knop is deze evenezeer unlocked en alle functies zijn dan weer open voor vrij gebruik. Wat belgacom doet is een deel van je functies ontnemen en vwalla.
Jippe
Plus Member
Plus Member

Het gaat hier om dus dat Belgacom één goedgekeurde VDSL2 modem neemt voor de VDSL2 lijnen, en dat de andere ISP's deze dan ook maar moet gebruiken. (is dat geen concurrentievervalsing???, niet alleen voor de ISP's maar ook voor de fabrikanten???). Als Telenet een concurrent zou krijgen over de kabel, moet die concurrent dan ook maar de modem en of decoders nemen die Telenet gebruikt en doorverhuren (of verkopen) aan de klanten? Enerzijds zou dat een gemakkelijke oplossing zijn als men kan overstappen naar de concurrent, maar dat betekent ook dat maar één bedrijf de modems kan voorzien van upgrade-software: en daar begint het: voor eigen klanten kan zo'n upgrade gemakkelijk uitgevoerd worden en den concurrent blijft maar zitten met een software vol bugs enz.... Zoiets kan alleen maar goed werken als er maar een organisme beschikt over het beheer van de telefoonlijnen en een organisme ook voor de kabel. Dus één bedrijf en daaronder de afnemers (de isp's).

Wat betreft Homeconnect: momenteel (via adsl en adsl2+) is de Gigasetmodem waarover Dommel de controle beschikt: aanpassingen dmv software en dergelijke gebeurd door Dommel zelf. Zou het kunnen dat bij VDSL2 waar enkel Belgacom beschikt over de controle en dat kan dus gebeuren via de lijn tussen Belgacom en de klant, ingeval homeconnect zou er geen 'controle' kunnen gebeuren omdat homeconnect een lijn tussen de klant en Dommel is.

Als ik de test doe van beschikbaarheid, merk ik op dat voor alle producten, behalve de start, de snelheid naar ipv 4.6 Mbit: 6.0 Mbit/sec is gebracht, ik kan niet beschikken over ADSL2+ maar wel over VDSL2, behalve dan voor Homeconnect, dewelke ik heb, en vind het dan ook jammer dat Belgacom niet de wil heeft om dat aan te passen (bvb ADSL2+ of VDSL2 voor Homeconnecters beschikbaar maken). Maar ja die toplui moet goed betaald worden he...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

_rEuTeL_ schreef:bij telenet krijg je die modem wel in bruikleen dacht ik, hier moet je die verplicht aankopen
en 140€ is veel voor een modem
Errr, nee? Je moet enkel een waarborg van 50 euro betalen, je krijgt die op het einde van je contract terug.
Ze geven die siemens praktisch weg voor de helft van de prijs.
Dat geloof ik ook niet, die Siemens kost bij HC 129 euro, bij de andere pakketten 139 euro...
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Allemaal goed en wel, maar ik blijf bij mijn standpunt van vrije harware-keuze. Dan moet het bipt met compabiliteits-testen (of wij zelf als gebruikers proefondervindelijk) maar een lijst opstellen met vdsl2 modems dewelke wél geschikt zijn om samen te werken met de alcatel-lucent dslams.

Gesteld dat een slechte modem ook andere verbindingen kan aantasten (kan iemand die zich wel dsl technieker noemt mij uitleggen hoe dat kan?)... dan pleit ik voor een verbod van verkoop (in belgië) van vdsl-modems dewelke niet compatible (getest) zijn. In het andere geval lijkt mij een lijst van compatible modems genoeg. In het verleden hebben zoveel isp's hun merk van adsl-modem/router aangeraden, doch nooit verplicht.

Een klant moet gewoon beseffen dat hij geen ondersteuning mag verwachten op zijn eigen hardware. Een klant moet beseffen dat wanneer hij een technieker vraagt, en de fout bij zijn hardware ligt .. hij moet opdraaien voor de rekening. Zo is het altijd al geweest , zo is het met de waterleiding(tot meter) en elektriciteit (tot en met teller) . Als mijn dect telefoontoestel kapot is en er zit toch nog kiestoon op de lijn..en ik laat de storingsdienst van belgacom komen dan dok ik als klant ook omdat de fout bij hun niet ligt.
Op de Bbox staat het belgacom logo (op die witte van een tijdje geleden toch) hoeveel mensen zouden niet denken dat deze enkel werkt met belgacom? En dus niet met dommel of andere toekomstige vdsl2 aanbieders?

Ik blijf erbij dat dit vooral een puur commerciële zet is... Ze hebben immers ondertussen ook maar mooi een deel van de hardware geleverd voor IPTV. En diegene die graag de vele functies van een (eventueel toekomstige) fritz!box (voip) voor VDSL of dergelijk willen gebruiken ..tjah..handig meegenomen allemaal voor belgacom... (ik weet wel dat je achter die bbox voip hardware kunt plaatsen,maar je zit met een overbodig apparaat en je moet die bbox instellen dat hij voip verkeer voorrang geeft of die bbox in bridge zetten... ik zou het niet kunnen alleszins ;) )

Toen BGC jarenlang volhield dat adsl niet mogelijk was zonder vaste lijn waren der ook van die mensen die bgc vededigde. Het was te moeilijk voor techniekers om storingen te zoeken omdat er geen hoorbaar signaal op de lijn zat en moeilijk omdat er geen telefoonnummer aan de lijn gekoppeld was.. enz. En vanaf zo'n commercieel manneke beslist dat het wel eens leuk zou zijn om het wel toe te laten zijn om de concurentie te kloten door een prijspolitiek toe te passen alsof adsl zonder vaste lijn (raw-copper= gratis volgens bgc) evenduur is dan een telefoonabbo+internet...terwijl anderen raw copper moeten doorrekenen aan hun klanten. En waarom is discovery met meer dan 30% duurder geworden? Da's geen indexaanpassingske maar puur kloterij van bgc!
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

lord, tel effe mee..... de activatie en de eerste maand zijn bij de aankoopprijs van de siemens inbegrepen.

129 - 49,5 maand gratis - 50 activatie = 29,5 euro voor de modem op zich dus ze gooien die echt wel buiten voor geen geld. De siemens op zich kost nieuw zo een 105 euro.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

PumbaaH schreef:lord, tel effe mee..... de activatie en de eerste maand zijn bij de aankoopprijs van de siemens inbegrepen.

129 - 49,5 maand gratis - 50 activatie = 29,5 euro voor de modem op zich dus ze gooien die echt wel buiten voor geen geld. De siemens op zich kost nieuw zo een 105 euro.
Hoe weet jij nu hoeveel een activatie bij Dommel voor homeconnect kost? Ik heb al activatiekosten van 99, 49,99 en 25 euro gezien.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

elke standaard adsl activatie bij dommel kost +- 50 euro. Is voor homeconnect niet anders. kwam ik te weten via de helpdesk na lang zeuren :) HC houdt ook geen rekening met promo's op NC of SC :D
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Wat lord waarschijnlijk bedoelt is hoeveel dommel daar effectief moet van afgeven aan belgacom voor de activatie . Volgens mij zou dat wel eens kunnen tegenvallen aangezien bgc dommel vaak op de 2de lijn activeert en daarbij soms zelfs graafwerken nodig zijn...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

PumbaaH schreef:elke standaard adsl activatie bij dommel kost +- 50 euro. Is voor homeconnect niet anders. kwam ik te weten via de helpdesk na lang zeuren :) HC houdt ook geen rekening met promo's op NC of SC :D
Die prijs is telkens verschillend. :) 99 EUR vroeger voor ADSL2+, dan 50, dan 25, nu gratis. Dan 20 euro voor gewoon ADSL, dan 50 euro. Nu 99 euro voor VDSL2.
liger
Elite Poster
Elite Poster

Belgacom is verschillend van telenet wat betreft VERPLICHTE modems omdat daar nog andere providers zitten.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

en de prijs van homeconnect is ook nog gezakt intussen.... dus eigenlijk een straatje zonder einde, maar ik volg de uitleg die ik krijg ook al wil je het betwisten
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Vergis u niet: Belgacom en andere providers hebben heel veel ellende gekend met 101 verschillende modems met verschillende chipsets die niet (goed) wilde werken met de Alcatel-spullen in hun centrales.
Dan is het misschien hoog tijd om Alcatel eens aan te spreken waarom er problemen zijn met goedgekeurde modems ! Of misschien is de keuring voor de apparatuur dan misschien helemaal niet correct, maar zodra er een standaard is kan deze getest worden en moet er een vrije keuze zijn.

Nu heb ik Telenet en in dat opzicht ook geen keuze van modem... maar daar is het verhaal iets anders, uit een Telenet modem komt netjes ethernet uit, en dit gebridged en dus volledig transparant voor de gebruiker. Indien BGC in staat is hetzelfde te bereiken (en zo kan een klant er zijn eigen router achter plaatsen) is dit wat mij betreft ook prima.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Af en toe goed lezen kan geen kwaad:

er staat duidelijk bij dat de activatie en 1 maand gratis internet bij de aanschafprijs van de homeconnect box inbegrepen is. Je mag die 2 dus aftrekken van de aanschafprijs en op logischer wijze kom je dan op een zeer gunstige prijs uit voor de siemens. Wat het weggeven van de sagem bij belgacom betreft.... wees maar zeker dat je die alsnog betaalt op de 1 of andere manier want niets is gratis. Op de 1 of andere manier zal je alsnog voor bepaalde dingen/diensten betalen ook al zijn ze als gratis angeboden.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 59 keer

Fluppeke schreef:Zever in pakskes. Dus bgc beweerd dat al de ander VDSL2 modems die gebruikt worden in de wereld inferieur zijn aan hun sagem....

Enfin dus jij bent een DSL tech neem ik aan.Leuk dat je blijkbaar vind dat andere mensen geen recht van spreken hebben...een goeie basis voor een 'userbase'. Goed ter zake, leg mij eens uit hoe een modem met synchro problemen andere lijnen kan beinvloeden? Je hebt toch je eigen koperpaar tot aan de VDSL apperatuur van BGC. Dus bij synch problemen heeft toch enkel de klant zelf daar last van? Het enige dat ik nog zou kunen bedenken is crosstalk ofzo... maar dat heeft volgens mij ook meer te maken met slechte kabels dan met een modem die voldoet aan de vdsl2 standaard.
Je hebt één kabel indd, maar die gaat vervolgens naar een kaart met verschillende verbindingen. Die verbindingen zullen storing ondervinden van slechtere connecties. Vandaar dat Belgacom de lijnen zelf uitmeet en GRATIS ze komt herstellen, dit zouden ze anders echt niet doen hoor :wink:
Fluppeke schreef: En ik heb duidelijk in mijn vorige bericht gezegd dat ik NIEMAND persoonlijk aanval... Ik probeer de discussie op gang te trekken en liefst met veel feiten en argumenten. Jij bent VOOR koppelverkoop en verplichte hardware... IK ben tegen koppelverkoop en voor vrije hardware keuze.... En ik hoor graag van jouw hoe een modem , die aan alle voorwaarden voldoet van de vdsl2 standaard en al jaren met succes in andere landen wordt gebruikt... het netwerk kan schaden (en de sagem blijkbaar niet)...
De voornaamste reden voor die modem is uniformiteit. De noden van sommigen zullen niet kunnen ingelost worden, maar dit is dan zoals ze zeggen jammer :) Nu is het kiezen tussen tientallen klanten makkelijk kunnen helpen (oa omdat die modems op afstand kunnen bestuurd worden) & 1 klant voor wie de modem niet volledig voldoet. Als bedrijf is je keuze dan snel gemaakt he.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 59 keer

Fluppeke schreef:Toen BGC jarenlang volhield dat adsl niet mogelijk was zonder vaste lijn waren der ook van die mensen die bgc vededigde. Het was te moeilijk voor techniekers om storingen te zoeken omdat er geen hoorbaar signaal op de lijn zat en moeilijk omdat er geen telefoonnummer aan de lijn gekoppeld was.. enz. En vanaf zo'n commercieel manneke beslist dat het wel eens leuk zou zijn om het wel toe te laten zijn om de concurentie te kloten door een prijspolitiek toe te passen alsof adsl zonder vaste lijn (raw-copper= gratis volgens bgc) evenduur is dan een telefoonabbo+internet...terwijl anderen raw copper moeten doorrekenen aan hun klanten. En waarom is discovery met meer dan 30% duurder geworden? Da's geen indexaanpassingske maar puur kloterij van bgc!
Een verbinding zonder vaste lijn is exact hetzelfde als één met vaste lijn. Je krijgt gewoon een fast busy tone ipv een dialtone. Is gewoon een restrictie op de lijn. De prijs hiervan is verweven in de abonnementskosten.
Voor techs zou het anders indd onmogelijk zijn om zo'n lijn te ontstoren.
Op een raw copper lijn wordt trouwens gewoon een pstn test-lijn gezet, anders zou je deze van zijn leven niet kunnen ontstoren :) (tenzij je er een hele dag voor vijl hebt.)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

Je krijgt bij homeconnect 50euro activatiekado + de eerste maand internet gratis. dit komt dus op 100euro 'korting'.. wat betekend dat je maar 30euro betaalt voor je modem..
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zo is het weer maar eens bewezen dat wij bij userbase realistisch antwoorden en niet naar de mond van de gebruiker praten :)

Case closed voor u fluppeke?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”