Telefonie problemen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Het laatste jaar had ik soms last dat een telefoongesprek ineens onderbroken werd.
Maar de laatste dagen kan ik soms geen uitgaande oproepen doen en ben ik ook soms niet bereikbaar. In dat geval hoort mijn correspondent een beltoon maar rinkeld mijn telefoon niet en als ik bel hoor ik soms geen beltoon.
Het doet zich het meeste voor als ik met de pc op internet zit.
Zou het helpen een hard-reset uit te voeren zoals besproken in andere topics ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik heb nu reeds 8 dagen geen telefoon meer. Volgens de helpdesk moet een reset volstaan maar nu heb ik reeds iedere dag een reset gedaan en nog steeds niks.

Nog eens naar de helpdesk gebeld en nog steeds geen stap dichter bij de oplossing. We sturen het dossier door meneer en that's it.
:evil:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Nou, zo erg is het bij mij niet. Het is maar nu en dan eens dat de telefoon niet werkt, maar soms ook wel uren aan een stuk.
Veel sterkte met het wachten :?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij ons schijnt de telefoonlijn ook gebrekkiger te worden - echos, slecht verstaanbaar, tuuten ipv verbinden enz. Ik had gedacht van de kat uit de boom te kijken qua overschakelen omdat de internetmarkt volledig kapot is op het moment, maar met aanhoudende telefonieproblemen is een overschakeling gegarandeerd :-(
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

nog steeds niet opgelost.
Kan 320i of die_ene hier niet bij helpen aub?
tosje
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:51

hier juist het zelfde al meer dan een week dood , verschillende keren gebeld voor herstelling, oplossing
-reset,
-ip adres niet juist
-kunnen niet in de router
-kunnen nu wel in de router maar de telefoon is niet geregistreerd
na 7 dagen en kostelijke gsm verbindingen naar tele2 ben ik het moe en kijk uit naar vervanging.
spijtig ben altijd zeer tevreden geweest maar eerste panne is blijkbaar onoplosbaar
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

HANs schreef:Ik heb nu reeds 8 dagen geen telefoon meer. Volgens de helpdesk moet een reset volstaan maar nu heb ik reeds iedere dag een reset gedaan en nog steeds niks.

Je bent blijkbaar niet alleen met telefonie problemen bij Tele2.
Aan allen, die wel tevreden zijn met Tele2 internet, maar problemen hebben met telefonie, zou ik hetvolgende aanraden:
* Stap over naar de Tele2 "Pure ADSL" formule (overstap schijnt gratis te zijn voor de bestaande Tele2 klanten).
* Neem een VOIP provider, vb WeePee (telefoonnummer voor éénmalig 9,00 EUR, verder géén abonnementskosten of minimum verbruik), of 3* (duurder).
* Zeg je telefoon op, en porteer je nummer naar de VOIP provider.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

philippe.deleye schreef:* Neem een VOIP provider, vb WeePee (telefoonnummer voor éénmalig 9,00 EUR, verder géén abonnementskosten of minimum verbruik), of 3* (duurder).
* Zeg je telefoon op, en porteer je nummer naar de VOIP provider.
Philippe.


Wat doet men dan met de Voip instellingen in de Speedtouch 706 of 716 ?
Router/modem flashen of bijkomende kost voor een nieuwe ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ze moeten het oplossen en daarmee uit. :evil:
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

HANs schreef:nog steeds niet opgelost.
Kan 320i of die_ene hier niet bij helpen aub?


Sorry mensen, maar das iets voor 320i. Ikzelf ben in heel ander gedeelte actief (KPN) en ben vooral op Corporate level bezig. Ik mail hem maandag de thread even, zodat hij het nodige kan doen. In gevalle van routeringsproblemen (op IP niveau), DNS problemen, en andere internet en/of data gerelateerde zaken... kan je wel steeds via mij terecht.
Afbeelding
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

alvast bedankt die_ene,

weet jij soms wanneer 12mb er zal zijn voor de bestaande klanten? wacht al van 8 maart.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

HANs schreef:alvast bedankt die_ene,

weet jij soms wanneer 12mb er zal zijn voor de bestaande klanten? wacht al van 8 maart.


Nope, sorry, heb ik zelf ook nog niets over gehoord.

Zullen de thread ook naar die mensen intern doorsturen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Blijkbaar is 320i nog een tijdje aan het genieten van een welverdiende vakantie.

Geef even in PM de gegevens door, en dan stuur ik het door naar zijn team.
Afbeelding
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

plotseling werkt de telefoon en is het dus opgelost.

hartelijk dank aan die_ene.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

HANs schreef:plotseling werkt de telefoon en is het dus opgelost.

hartelijk dank aan die_ene.


De jongens van VoIP hebben dit opgelost. Graag gedaan :)
Afbeelding
bazarle
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2009, 21:44
Locatie: Antwerpen

Beste,

ik ben gloednieuw hier, maar ben hier terechtgekomen omwille van...telefonie problemen met tele2allin.

Mijn ouders zijn heel recent overgestapt van Belgacom telefonie naar tele2allin.
Internet ging binnen enkele dagen goed en is gelukkig ook zonder problemen gebleven.
Eerst was er grote onduidelijkheid wie Belgacom telefonie zou opzeggen, maar dat is nu toch door Tele2 gebeurd...met het vervelende effect dat mijn ouders geen telefoonverbinding meer hebben (sinds 4 augustus).
Reeds vele malen gebeld met helpdesk, maar ze kregen niemand aan de lijn (wel verbinding natuurlijk, vervelend als je met prepay GSM belt).
Langs gegaan in een verkoopspunt maar ondanks de nodige aanwijzingen geen telefonie. Volgens het verkooppunt is er wel signaal van Tele2.

Het lastige is dat mijn ouders geen ervaring hebben met internet en stilaan wanhopig worden ...en ik op 120 km van ze vandaan woon. Even langsgaan is niet meteen een optie.

Mijn vraag is dubbel:
1) Kan hun probleem nog te maken hebben met de eerdere technische problemen van Tele2 die ik hier las?
2) Is het een simpele instelling in de Easy box die telefonie mogelijk moet maken maar die misschien nog niet ingesteld is? Staat die instelling vermeld in de handleiding van de Easy box? Zo ja, op welke pagina? :-)
Een reset zal allicht geen oplossing zijn: mijn ouders zetten hun modem steeds uit na gebruik. Ze resetten dus meerdere keren per dag :-)

Mijn dank is groot aan iedereen die met me meedenkt. :-D

Groeten,

Bazarle
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

@Bazarle : Volgens mij werkt die Tele2Allin zowel voor internet als voor telefonie met die modem. Dus als die modem uit staat, dan is er geen telefoonverbinding. Voor zover ik weet wordt de telefoonverbinding van Tele2 via hun eigen VoIP afgehandeld via deze modem dus.

Volkomen normaal dat ze nu geen telefoon meer hebben, als hun telefoon nog altijd - zoals toen ze Belgacom telefonie abonnee waren - rechtstreeks aan de telefoonstekkerdoos hangt. Ze moeten hun telefoon nu inpluggen op de juiste telefoonpoort achter op de modem (*) (zit vlak naast de antenne) Ik heb 2 telefoonpoorten achter op mijn toestel, denk dat dit voor die Easy Box ook wel zo zal zijn, gewoon proberen welke werkt zou ik zeggen.

Gevonden op de Tele2website :
" De Easy Box vervult de functie van een ADSL modem en geeft u daarnaast ook toegang tot het telefoonnetwerk. "
Citaat van de volgende link : http://www.tele2.be/nl/allin/zonderbelgacom/index.html

(*) Volgens mij is die Easy Box een Thomson Speedtouch modem. Ik herken hem van op de afbeelding op de site, en ik gebruik zelf ook zo'n modem omdat dat een van de enige was met VoIP indertijd toen ik hem kocht. Ik gebruik hem voor EDPnet internet; gewone Belgacom telefonie (inkomende gesprekken) en VoIP (uitgaand) via Voipbuster.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
bazarle
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2009, 21:44
Locatie: Antwerpen

Funfile schreef:@Bazarle : Volgens mij werkt die Tele2Allin zowel voor internet als voor telefonie met die modem. Dus als die modem uit staat, dan is er geen telefoonverbinding. Voor zover ik weet wordt de telefoonverbinding van Tele2 via hun eigen VoIP afgehandeld via deze modem dus.

Volkomen normaal dat ze nu geen telefoon meer hebben, als hun telefoon nog altijd - zoals toen ze Belgacom telefonie abonnee waren - rechtstreeks aan de telefoonstekkerdoos hangt. Ze moeten hun telefoon nu inpluggen op de juiste telefoonpoort achter op de modem (*) (zit vlak naast de antenne)


Hallo Funfile,

bedankt voor de tip...dat is inderdaad goed om te checken.
Helaas lijkt alles wel goed te zitten, conform de handleiding.

Ik heb inmiddels ook wat meer informatie...maar niet dat het voor mij duidelijker is :roll:

Toen mijn ouders de easybox (eind juli) thuiskregen, hebben ze gelijk de configuratie gebouwd zoals in het boekje staat. Op dat moment konden ze bellen, ook als het modem uit stond. Ik kan niet goed bepalen of er in die configuratie en met een modem dat uitstaat, nog Belgacom telefoonsignaal is, maar ze konden dus bellen en gebeld worden.

Op 4 augustus, zonder veranderde configuratie, viel de mogelijkheid tot telefoneren weg, zelfs als het modem aan stond :wink: . In plaats van een kiestoon, krijgen ze nu continu een "bezettoon" (= technische storingstoon?). Als ik hen bel, krijg ik een Engelse stem die zegt dat hun voicemail niet bereikbaar is.

Voor zo ver ze zich kunnen herinneren, heeft het lichtje "voice" op het modem nooit gebrand.

Mijn vragen deze keer :wink: :
Kan de voice poort op het modem "defect" zijn ? Ik heb te weinig kennis om te kunnen beoordelen of in eerste instantie het telefoneren toch via Belgacom verliep/kon verlopen.
Kan het ook een kabelprobleem zijn tussen (niet-ip) telefoon en modem?

Heeft iemand nog een briljant idee? Je weet maar nooit dat iemand het probleem kent en/of zelf meegemaakt heeft...

Hartelijk dank!

Bazarle
Gebruikersavatar
Marcske
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
Locatie: Peer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Op dat moment konden ze bellen, ook als het modem uit stond
Dit is in het begin zo omdat je nummer nog niet geporteerd is van Belgacom naar Tele 2. Ze moeten misschien hun modem resetten ( Via kleine opening achteraan modem , een paar sec ingedrukt houden tot powerlampje oranje word), normaal worden dan de juiste VOIP instellen automatisch in de modem geladen.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Marcske schreef:
Op dat moment konden ze bellen, ook als het modem uit stond
Dit is in het begin zo omdat je nummer nog niet geporteerd is van Belgacom naar Tele 2. Ze moeten misschien hun modem resetten ( Via kleine opening achteraan modem , een paar sec ingedrukt houden tot powerlampje oranje word), normaal worden dan de juiste VOIP instellen automatisch in de modem geladen.

Als ze kunnen bellen als de modem uit staat, betekent dit dat ze bellen via belgacom. Bellen met Tele2 kun je pas als het lampje voip oplicht. Als de nummer nog niet overgedragen is kan je dus niet bellen via Tele2. Kan de helpdesk dit niet nazien.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
bazarle
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2009, 21:44
Locatie: Antwerpen

Bedankt voor de reakties.

Als ze kunnen bellen als het modem uit staat, weet ik niet waar ze stroom vandaan krijgen.

Dat krijgen ze van Belgacom uit de telefoonstekkerdoos als de telefoon daar ingeplugd is. Maar toch niet meer als de telefoon in het modem geplugd is en het modem uit staat? En toch ook geen Belgacom signaal? Of zie ik dat verkeerd? Zoals gezegd hebben ze geen voip telefoon die apart in het stopcontact moet...

@Marcske : bij elke herstart van het modem worden de instelling toch steeds opnieuw in het modem geladen?

Inmiddels is de helpdesk toch bereikt, maar die weten het ook niet...Dit is een "wordt vervolgd verhaal"!

Groetjes,

Bazarle
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

bazarle schreef:Als ze kunnen bellen als het modem uit staat, weet ik niet waar ze stroom vandaan krijgen.


Je hebt gelijk.
Dat was in hun Belgacom abonnee periode. Met een gewoon vast telefoontoestel heb je meestal geen aansluiting op het electriciteitsnet nodig. Op de Belgacomlijnen zelf zit al voldoende electriciteit daarvoor (heb ik me toch laten vertellen, ben geen elektrieker).
Met een gewoon vast toestel bedoel ik o.a. zoiets (of vergelijkbaar toestel) : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... 1045_black
Daar hangt ook alleen maar een kabel met stekker aan om aan te sluiten op de telefoonaansluitdoos. Trouwens die oude toestellen met draaischijf hadden ook geen apart electriciteitssnoer.


Ze hebben geen apart VoIP telefoontoestel nodig, een gewoon telefoontoestel kan je ook aan die modem hangen. Je moet gewoon dat kleine stekkertje van die gewone telefoon achterin de Telefoonpoort van de modem pluggen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
bazarle
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2009, 21:44
Locatie: Antwerpen

Bedankt Funfile,

ik voorzie ook geen problemen omdat ze geen IP-telefoon hebben.

Ik leg dit alleen in het lang en het breed uit omdat ik vermoed dat ze al van het begin van de easybox via Tele2allin bellen, maar dan begrijp ik niet hoe ze kunnen bellen als het modem uit staat. Dit zou nog een foute waarneming kunnen zijn.
Ook als het modem toen aanstond, denk ik niet dat ze nog aan Belgacom signaal kwamen als de configuratie al was zoals die moet zijn voor Tele2allin VOIP telefonie.

Maar het is voor mij nogal koffiedik kijken. De technische dienst van Tele2 heeft toch de historie sinds de ingebruikname van het modem wel ergens in een database? Al was het maar om de telefoniekosten te kunnen aanrekenen :P

Even samengevat: herkent iemand de aanwezige "bezettoon" in plaats van een kiestoon en het niet-brandende voice indicator lampje?

Groetjes,

Bazarle
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

bazarle schreef:Bedankt Funfile,

ik voorzie ook geen problemen omdat ze geen IP-telefoon hebben.

Ik leg dit alleen in het lang en het breed uit omdat ik vermoed dat ze al van het begin van de easybox via Tele2allin bellen, maar dan begrijp ik niet hoe ze kunnen bellen als het modem uit staat. Dit zou nog een foute waarneming kunnen zijn.
Ook als het modem toen aanstond, denk ik niet dat ze nog aan Belgacom signaal kwamen als de configuratie al was zoals die moet zijn voor Tele2allin VOIP telefonie.

Maar het is voor mij nogal koffiedik kijken. De technische dienst van Tele2 heeft toch de historie sinds de ingebruikname van het modem wel ergens in een database? Al was het maar om de telefoniekosten te kunnen aanrekenen :P

Even samengevat: herkent iemand de aanwezige "bezettoon" in plaats van een kiestoon en het niet-brandende voice indicator lampje?

Groetjes,

Bazarle


Bij die modems van Tele2 is het zo dat de modem automtisch overschakelt van "gewone telefonie" naar voip als het voip signaal aanwezig is. Je kunt dus met Belgacom bellen zelfs als de modem uit staat. Dit signaal van Belgacom wordt gewoon doorgeschakelt door de modem als de modem uit staat of als er nog geen voip beschikbaar is. Indien Belgacom echter bezig is met de nummer over te dragen naar Tele2 is er even geen telefoon. Als de nummer is overgedragen moet de modem altijd ingeschakelt zijn om telefonie te hebben en vanaf dat ogenblik kan je niet meer bellen met Belgacom. Je bent op dat ogenblik geen klant meer bij Belgacom. En telefonie bij tele2 kan je pas hebben als het voip lampje oplicht. Blijven aandringen bij de helpdesk
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Als het 'tut tut tut tut tut..." is ipv "tuut tuut tuut..." is je belgacom line omgezet naar raw copper en is het normaal dat je dit geluid hoort.
De modem schakelt inderdaad over naar de analoge lijn als ie uitstaat of als ie niet ingelogd is op de SIP server van tele2 (voip lampje uit), anders zou je natuurlijk "tuuuuuu..." horen.
Wat niet normaal is, is dat er geen VOIP active is. Als een reset (~30sec tot het powerlampje rood wordt, dan loslaten en de modem laten booten, daarna 5-15 min wachten tot ie de nieuwe settings 'gedownloadt' heeft) niet helpt zal het bij tele2 zelf liggen of iets mis met de modem want er is niets dat je langs jou kant moet(kan) veranderen in de modem.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Om op de PM van bazarle te antwoorden (zet het hier voor iedereen)
Is het effect van resetten zoals jij beschrijft, anders dan bij het uitzetten en bv een uur later weer aanzetten? Want dat doen mijn ouders met hun modem, zeker zolang ze niet kunnen telefoneren.



De modem/router werkt met flash geheugen. Als deze opstart/boot leest ie gewoon alles uit en schrijft een klein deel als logs e.d. neer.
De config blijft altijd hetzelfde (tot tele2 van hun kant al dan niet manueel gaat inloggen en nieuwe firmware/config er op zet als upgrade).

Als je een harde (rood powerled) reset gaat doen leegt de modem z'n flash en schrijft ie een firmware neer uit het backupgedeelte, dus een default versie van tele2 met daarin een default adsl user/pass om op het internet te geraken. Het duurt niet zo lang (5-15 min) dat een tele2 server dit detecteert en kijkt dan na van wie de lijn is en logged dan automatisch in op je modem en veranderd de config aan de hand van jou abonnement (met of zonder voip, welke telnr, welke adsl login enz)

Het kan zijn dat het niet helemaal identiek is als de werkelijke werking maar hier kan 320i met wel in corrigeren...
bazarle
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2009, 21:44
Locatie: Antwerpen

Hallo Splinterbyte,

hartelijk dank voor de gedetailleerde uitleg! Daar kan ik wat mee!

Helaas heeft het niet geholpen.

Over de "service" van Tele2 zijn we inmiddels niet meer te spreken. Er is nog steeds niets veranderd. Het laatste contact was afgelopen zaterdag waarop de helpdesk medewerker beloofde het nodige te doen aan hun kant. Maandag hebben mijn ouders tegelijkertijd een fax en een brief verstuurd...maar tot op vandaag geen reaktie. En dus geen telefonie.

Ik ga zaterdag skype installeren bij hen. Dan zijn ze in elk geval niet meer gehinderd om te bellen.
Misschien moet ik Twitter (of een ander sociaal netwerk) gaan gebruiken om Tele2 verder te doen bewegen... :lol:

Groetjes en bedankt!

Bazarle
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

bazarle schreef:Misschien moet ik Twitter (of een ander sociaal netwerk) gaan gebruiken om Tele2 verder te doen bewegen... :lol:
Bazarle


Er zijn andere manieren: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
bazarle
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2009, 21:44
Locatie: Antwerpen

Bedankt voor de tip, Lacer!

Dat zal wel een directere weg zijn :wink:

Groetjes,

Bazarle
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

bazarle, klein vraagje:

staat de telefoon op de modem aangesloten en zit er toevallig geen adsl filter meer tussen?
Kan je me eventueel ook de gegevens van je ouders eens per prive bericht sturen? Dan kan ik kijkje nemen. Dan kunnen we dit euvel helpen bewegen in de positieve richting. ;-)
bazarle
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2009, 21:44
Locatie: Antwerpen

Beste allemaal,

hoe een forum wonderen kan verrichten :-D

Dankzij 320i is de telefonie nu ook werkzaam bij mijn ouders. Dikke duim voor 320i :thumbs:

Eind goed, al goed dus. :banana:

Groetjes en bedankt,

Bazarle
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Ja, maar wat was nu het probleem?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

TanknaT schreef:Ja, maar wat was nu het probleem?

Het probleem - kort uitgelegd - was dat de modem van bazarle's ouders bij het ophalen van het script een fout had voor het telefonie gedeelte.
Nadat ik de gegevens van de ouders ontvangen had, was het op zeer korte termijn ook opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”