Overschakelen van Tele2allin naar tele2 Pure ADSL

Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Hoe kan je het best overschakelen van Tele2allin naar Tele2 Pure ADSL ?
De Helpdesk vertelde dat het omschakelen naar Tele2 Pure ADSL, voor bestaande Tele2allin klanten GRATIS is. Maar kan dit zonder verlies van het telefoonnumer (dat geporteerd zou moeten worden naar WeePee) ?

* Als je eerst de portatie aanvraagt bij de nieuwe provider, is het risiko dat Tele2 gewoon mijn hele ADSL opzegt, en je dus zonder Internet zit ...
* Als je eerst bij Tele2 "pure ADSL" aanvraagt, is het risiko dat je telefoon opgezegd wordt, en je het nummer dus niet meer kan porteren ?

de kip en het ei situatie ... wat moet er eerst gebeuren voor een probleemloze overgang ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Dat je 2de stelling waar is kan ik bijna zeker zeggen. In sommige gevallen kan je je telnummer nog vastkrijgen dit mits heel veel helpdesk calls (niet aan te raden)
De eerste denk ik niet dat ze zomaar je internet opzeggen. Je moet dit normaalgezien zelf nog opzeggen als je nummer geporteert is.

Wat je ook kan doen is zoals ik bezig ben: (ik heb momenteel 2 tele2 inet lines: allin en puredsl)
- vraag tele2 pure adsl aan op je 2de koperpaar dan binnenkomt (als je dit hebt en niet gebruikt voor een andere dsl verbinding)
- porteer nummer van je eerste paar naar andere voip provider.
- als de nummer geporteert is zeg je gewoon je tele2 allin volledig op.

Zo heb je overlapping als het internet zou uitvallen.
Je moet echter wel wachten tot de nieuwe inet lijn is aangesloten en dit kan een paar weken duren.
Ook is het verlof nu en dan zal het nog langer duren denk ik...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

- Voor uw telefoonnr zijn er instructies bij Weepee: eerst porteren en pas opzeggen bij de vorige telco. Bij Mobistar (Adsl & Voice) geven ze het zelfde scenario. Ik meen op dit forum al meermaals geleerd te hebben dat je dan automatisch op rawcopper gezet wordt bij de oude leverancier.

- Ik was vroeger bij EDPNET en ben overgestapt naar Mobistar ADSL. Aanvankelijk had ik bij Mobistar de ADSL op het tweede paar gevraagd om niet zonder te zitten. Ze rekenen daar toch geen supplement voor rawcopper. Een week later keb ik van hen een annulatiebrief gekregen. De helpdesk wist mij te vertellen dat Belgacom veel kosten aanrekent om dat 2e paar te activeren. Ik meen ongeveer 500 Euro. Zij wilden dat niet betalen en ik ook niet. Ik heb Belgacom gecontacteerd maar die konden alleeen de juiste prijs geven NA de activatie (want we weten niet of we moeten graven etc, etc).
Enfin, ik heb dan maar een nieuwe aanvraag ingediend bij Mobistar. Gewone transfer van Edpnet naar Mobistar ADSL. Dat is vlekkeloos verlopen op de aangekondigde dag.

- Als je rawcopper wil is Mobistar zeker de goedkoopste. 't Is alleen iets trager. Mijn lijn staat dichtgenepen op 3072 kb. Bij Edpnet had ik ongeveer 3400 kb. Ik woon wel 3,5 km v/d centrale.

gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

ik zat bij dommel...en had een discovery
ik deed portatie naar 3starsnet
dommel bleef werken...

dommel opgezegd (bleef werken)
Tele2allin aangevraagd; (gratis installatie, tele2modem, activatie)
belgacom kwam het 2de paar aansluiten... gratis 2de bakje aan m'n muur ... tele2 adsl modem aangesloten...
had nu 2x internet...
paar maand later telefoon van Dommel die vroeg waarom ik niet betaalde...
heb aangegeven dat er al 3 maand een aangetekend schrijven bij hun lag (heeft 3 weken in hun postkantoor gelegen trouwens)
ondertussen was m'n modem voor dommel al ontkoppeld...geen idee of er nog adsl signaal op zit.

met Raw Copper is het lastig zien of je effectief bijv VDSL aankunt... je kunt geen telefoonnr meer ingeven....
maar bij dommel kun je dan opteren voor straatnaam (maar de mijne kennen ze niet in hun db)
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

welkom in het land van het almachtige belgacom dat met goedkeuring van de staat alle concurentie zo goed als onmoglijk maakt :) Moesten alle lijnen nu ondergrbracht worden in een apparte firma en moest de toegang tot het net voor elke service provider dezelfde zijn .... enfin na deze klaagzang ga ik proberen een antwoord te formuleren

@nummeroverdracht.. zeg vooral je tele2allin niet op voor je nummer geporteerd is, anders dreig je deze definitief te verliezen. Aangezien tele2 gebruik maakt van voip zou ik hun inlichten met je situatie en aan hun vragen wat de te volgen procedure is. Technisch gezien lijkt tele2all in en Pureadsl mij hetzelfde produkt, waarvan bij het 2de produkt geen sip-instellingen gebeuren in de router.. Volgens mij (ik vermoed!) is het dus slechts kwestie van administratie bij tele2 (sip account verwijderen en facturatie aanpassen).
Ik vrees dus dat enkel tele2 je een duidelijk antwoord kan geven op deze vraag (of een klant die hetzelfde heeft meegemaakt) aangezien ik niet weet welke procedure tele2 volgt wanneer er een nummer van hun wordt overgedragen naar een andere provider. Waarschijnlijk gaan ze je bij de 1ste line helpdesk niet verder kunnen helpen (blijven doorvragen is dus de boodschap! )
Vraag ook eens of de overstap wel echt gratis is (activatiekost?) en of je geen contractbreuk pleegt (indien 1 de gebruikelijke termijn van 1 jaar of 15 maanden nog niet is verstreken ) het lijkt me zelfs geen slecht idee om ze dat schriftelijk te laten bevestigen of om een verwijzing in hun algemene voorwaarden te vinden daaromtrent.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Wegens problemen met telefonie (telefonie instellingen door Tele2 gewijzigd, zodat je geen telefonie meer hebt met een eigen modem) heeft mijn neef (in Brugge) de portatie aangevraagd.
Tele2allin overgezet naar Tele2 Pure ADSL.
Tele2 telefoonummer geporteerd naar WeePee.
* Eerst de portatie aangevraagd bij WeePee (document ingevuld en opgestuurd).
* Dan Tele2 schriftelijk verwittigd.
* De WeePee account in de FritzBox ingesteld.
Alles is vlekkeloos verlopen, in korte tijd (kleine 14 dagen). Dank aan tele2 en aan WeePee ...
Het leuke was dat je onmiddelijk al kon uitbellen met de WeePee account, terwijl de aanvraag nog lopende was (met het Tele2 nummer als uitgaande CLIP). Inkomende telefons werden mogelijk onmiddelijk na de portatie. Alles werkt perfect, goede kwaliteit, goedkoper ... en het belangrijkste: nu heeft hij een echt VOIP nummer ;)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe.deleye schreef:Alles werkt perfect, goede kwaliteit, goedkoper ... en het belangrijkste: nu heeft hij een echt VOIP nummer ;)
Philippe.
Geen idee of het goedkoper is...
tele2all in komt met "freetime" eg tussen 17h-08h kun je gratis bellen;
weepee kent dit niet...en telt voor alles connectiekosten aan.
ook de rating bij tele2 lijkt me raar...of je nu een uur of 3 minuten belt... de tarieven zijn precies niet per minuut/seconde...ze lijken me bizar goedkoop :-) ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

skynetbbs schreef:Geen idee of het goedkoper is...
Sorry voor de verwarring, ik had het niet over de belkosten. Uitbellen gaat via Betamax ...
Ik bedoelde de meerkost voor Tele2allin (39.90 €/maand) in vergelijking met Tele2 Pure ADSL (34.90 €/maand). Je betaalt dus 5.00 €/maand extra voor je telefoon nummer.
Philippe.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Leuk dat het zo goed verlopen is daar.
Mijn nummerportatie is nog altijd niet afgerond na 3 weken ofzo. 3starsnet(of tele2?) laat op zich wachten hoor...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe.deleye schreef:
skynetbbs schreef:Geen idee of het goedkoper is...
Sorry voor de verwarring, ik had het niet over de belkosten. Uitbellen gaat via Betamax ...
Ik bedoelde de meerkost voor Tele2allin (39.90 €/maand) in vergelijking met Tele2 Pure ADSL (34.90 €/maand). Je betaalt dus 5.00 €/maand extra voor je telefoon nummer.
Philippe.
voor adsl moet je zowiezo betalen voor je telefoonlijn...
het grappige is dat dat 5 euro is voor een raw copper het eerste jaar; en het 2de en volgende jaren is dat 13,99euro
als je de discovery neemt is dat 9,99euro vanaf het eerste jaar (vroeger 5,99euro)
dommel/tele2/ea rekenen die kost door van de Pure/allin/...
het leuke bij tele2allin; is dat ze wel de "freetime" formule van telenet/belgacom kennen en gratis aanbieden... (24/24h is een meerkost net zoals bij telenet/belgacom)
of je nummer nu bij Weepee/3stars/whatever staat... je adsl moet op een "belgacom lijn" aangesloten zijn ... raw copper kost je vanaf het 2de jaar meer dan een discovery

het telefoon NUMMER kost je slechts 1x 9 euro bij Weepee; 20 euro per jaar bij 3starsnet en andere operatoren rekenen zowat 6 euro of meer aan per maand.
Bij weepee/3starsnet heb je gratis callerid (dat is een betalende optie bij tele2, telenet, belgacom)
bij Weepee/3starsnet heb je automatisch voicemail to email
bij Weepee heb je zowiezo fax to email
fax/voice krediet bij weepee is onbeperkt geldig (niet tot 6 of 12 maand zoals de rest van mobiel/vast telco land)

aan jouw dus de keuze....
zowiezo moet je praktisch elk jaar van isp enzo wijzigen in België aangezien alle promoties maar 6 tot 12 maand geldig zijn;
contracten na 12 jaar opzegbaar zijn;
en aangezien je 6 maand geen klant meer moogt zijn; best dus schipperen tussen 2 adsl providers

misschien eens de vdsl van dommel volgende keer uitproberen? beats the 4mbit/384kbit upload van vandaag...
ben benieuwd of ik terug een raw copper van 5 euro kan kiezen voor jaar 1 :-)
het 2de paar is reeds beschikbaar om heractiveerd te worden :-)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”