Als ik Scarlet zou opzeggen (scarlet one) en ga bij een andere ISP, hoe zit het dan met mijn eigen telefoonnummer?
Wordt deze dan overgedragen, of ben ik deze dan kwijt?
Mijn facturatie datum is de 28 van de maand, wanneer is dan het beste om op te zeggen?
Scarlet opzeggen met behoud van telefoonnummer
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Je nieuwe provider moet dat normaal regelen. Vooral niet opzeggen dus anders ben je je nummer zeker kwijt. Normaal gezien moet je bij je nieuwe provider ergens een formulier invullen om toestemming te geven voor nummeroverdracht (zoals deze pdf bij 3starsnet).
Dus eerst een aanvraag indienen bij de nieuwe provider, dan zou ik een formulier moeten krijgen waarop ik mijn telefoonnummer moet opgeven en dan zou die automatisch naar de nieuwe provider moeten gaan.
Geld dit ook wanneer ik Internet en telefonie combineer? Ik heb namelijk Scarlet One.
Geld dit ook wanneer ik Internet en telefonie combineer? Ik heb namelijk Scarlet One.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Normaal gezien wel. Ik ben een paar maand terug van Belgacom naar Weepee getrokken met mijn telefoonnummer. Ik heb bij Weepee een formulier moeten invullen waarbij je vraagt je nummer te porteren naar de nieuwe provider. Bij Belgacom is dan wel een en ander verkeerd gelopen, maar dat is naast de kwestie (en reeds lang opgelost). Mijn nummer is in elk geval probleemloos geporteerd geweest.
Bel eens naar Scarlet en bel eens naar je nieuwe (telefonie)provider. Leg beide antwoorden naast elkaar en dat zou je normaal een sluitend antwoord moeten geven En anders zet je beide antwoorden hier maar eens.
Tip: indien je nieuwe provider Belgacom is, bel dan verschillende keren en stel telkens je vraag. Indien je telkens hetzelfde antwoord krijgt, kan je er wel vanuit gaan dat dat het correcte antwoord is. Mijn slechte ervaringen met Belgacom kwamen immers door een verkeerd antwoord van een helpdesk-medewerker. Voor de veiligheid kan je dezelfde techniek ook toepassen met de Scarlet-helpdesk.
Wie weet probeert Scarlet je te paaien met x aantal maand gratis om je als klant te behouden. Misschien is het dan toch interessant om er te blijven (zeker met OneTV op komst)?
Bel eens naar Scarlet en bel eens naar je nieuwe (telefonie)provider. Leg beide antwoorden naast elkaar en dat zou je normaal een sluitend antwoord moeten geven En anders zet je beide antwoorden hier maar eens.
Tip: indien je nieuwe provider Belgacom is, bel dan verschillende keren en stel telkens je vraag. Indien je telkens hetzelfde antwoord krijgt, kan je er wel vanuit gaan dat dat het correcte antwoord is. Mijn slechte ervaringen met Belgacom kwamen immers door een verkeerd antwoord van een helpdesk-medewerker. Voor de veiligheid kan je dezelfde techniek ook toepassen met de Scarlet-helpdesk.
Wie weet probeert Scarlet je te paaien met x aantal maand gratis om je als klant te behouden. Misschien is het dan toch interessant om er te blijven (zeker met OneTV op komst)?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.