hoe installeerd ge slackware of debian ??

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi skynetters,

ik zou graag eens Linux slackware of debian proberen :mrgreen: maar voor ik dat spul koop moet ik het wel eens kunnen proberen naturlijk.IK heb al horen zeggen en gelezen op het net dat ge het kunt installeren via internet.I don't get it zoals ik da versta moet ge dus een set "floppy disk images" downloaden en die via software zoals rawwrite naar een floppy disk schrijven en dan van de gecreerde diskette(s) booten so far so good maar er is toch geen geconfigureerde internet verbinding hoe kan em dan verbinden om de nodige packages te downloaden ?? heeft iemand hier ervaring mee ? ik heb geen cdbrander anders download je gewoon het cdimage (*.iso) hoe pak ik dat best aan ? ik wil es iet ander proberen

slackware
gentoo
debian
redhat (das ongeveer tzelfde as mandrake)

ale any suggestions ?

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Slackie is heel simpel, gewoon iso downloaden en die is bootable, dus ge moet u van de rest niks aantrekken. (gewoon install menukes volgen), installeren via internet gaat enkel als je op lan zit (bij kabel en interne netwerken dus, met adsl gaat dat niet dacht ik)

Die van Debian is ook gewoon bootable naar ik mij meen te herinneren (tijdje geleden da'k dat nog heb geinstalleerd).

Gentoo ken ik eigenlijk niet, ik weet wel dat het daar min of meer de bedoeling is van zoveel mogelijk zelf te compilen, zodat alles optimaal verloopt voor je eigen systeempje.

greetz,

Nob
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

nob, zijn probleem is dat hij geen cd's kan writen

ik heb nog nooit een install via internet gedaan (altijd cd'tje gebrand)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

inderdaad ja :mrgreen: ach ja zo duur is het nou ook weer niet je moet enkel de kosten voor produceren van de cd's betalen freebsd zegt mij ook wel wat ik kom er wel uit :)
Registered Linux user #286313
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Oeps, sorry weer te vlug gelezen. :)
Dringend een CD writer kopen zou ik zo zeggen, ik zou dat echt niet meer kunnen missen! ;) Zoals in vorige topics staat: plextor ownz :)

En anders cdkes bestellen op inet.


greetz,

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”