Belgacom pro compact: iemand suggesties wat ik best doe

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nickdd
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 6 keer

Hallo,

Op kantoor heb ik sinds begin deze week een Pro Compact abonnement van Belgacom.
Ik had hier voor gekozen omdat de upstream belangrijk was, en omdat het VDSL2 is heb ik ook een mooie stabiele 1.4 mbit up.

Ik had aan de verkoper altijd gemeld dat ik het WAN IP op mijn cisco firewall wilde hebben en dat was geen probleem ... tot na de installatie.

Nu willen ze geen wachtwoorden vrijgeven of dat ding routeren.
Ik zit dus opgescheept met:
- een onnozele BBOX2 als modem
- daaraan een Thomson 608 die de verbinding opzet en NAT doet.
- een subnet van 192.168.254.0 / 255.255.255.248 ... dus slechts 5 ip's

Voorlopig heb ik dhcp laten uitschakelen en alle poorten laten doorsturen naar 192.168.254.2 wat nu de "outside" van mijn firewall is.

Heel vervelend natuurlijk die dubbele NAT, vooral voor voice over ip en IPSEC tunnels die nu niet (goed) werken.

Iemand een idee wat ik kan doen ?

Weet iemand hoe die VDSL connectie precies wordt opgezet, is dat pppoe, pppoa, ... welke rfc etc.

Of wat kan ik aan Belgacom vragen zodat ik toch wel verder geraak met deze setup.

help !
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Maak vanaf je Cisco firewall een PPPOE connectie dmv bridging met je Bbox2. Dat zou perfect moeten werken. Het configureren van je vaste IP adres zal je ook op je Cisco router moeten instellen (ik neem aan dat er voor Pro Compact geen DHCP adres wordt toegekend).

Ik heb een gelijkaardige situatie waarbij een aantal Linux clients elk een afzonderlijke PPPOE connectie opzetten naar de Bbox2 (zelfs al maakt de modem zèlf ook al een PPPOE verbinding + het NAT verhaal).
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Volgens mij krijg je je login gegevens bij de pro compact niet, ik kan natuurlijk mis zijn. Dit is ook de reden waarom ik nog steeds bij dommel zit...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
nickdd
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 6 keer

inderdaad, ik krijg geen inloggegevens :(

de bbox2 zit met de thomson verbonden, kan ik die pppoe gegevens dan nergens gaan sniffen ofzo ?
Lion
Pro Member
Pro Member

Als ik dit hier lees dan worden de beroepsabonnementen op zelfde stiefmoederlijke manier behandeld dan de prive personen
Belgacom is echt goe bezig
Verantwoordelijken bij de technische diensten die dit zo bepalen zijn dringend aan vervanging toe want dit is alles behalve klantvriendelijk en zeker in een tijd waar internet heel belangrijk is geworden en zeker in de bedrijfswereld
Ben eens benieuwd wat Eva van Belgacom hier gaat op antwoorden
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Ik dacht dat Belgacom sowieso een Cisco router (in eigen beheer) plaatse na de Bbox2? Wat doet de Thompson dan precies in dit verhaal?
In hoeverre is de BBox2 in feite geconfigureerd? Al eens een pc aan gehangen (subnet is 192.168.1.0/24)?
Lion
Pro Member
Pro Member

TomG schreef:Ik dacht dat Belgacom sowieso een Cisco router (in eigen beheer) plaatse na de Bbox2? Wat doet de Thompson dan precies in dit verhaal?
In hoeverre is de BBox2 in feite geconfigureerd? Al eens een pc aan gehangen (subnet is 192.168.1.0/24)?
Ben op de site gaan zien van Belgacom en men spreekt enkel van die Thompson
Voor de grootste fomules is Cisco in optie
Vind da ook raar
Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Pro compact is altijd al zo geweest dat BGC het niet toelaat te routeren. Ook zijn er geen logingegevens op het ProCompact abbo, dit verloopt(e?) namelijk niet via PPPoA of PPPoE, maar authenticeert op ATM niveau.

Op zich zou die dubbele nat volledig transparant moeten zijn, ik heb in mijn installaties met cisco routers en pixen daar nog geen issues mee ondervonden, ook niet met IPSEC tunnels.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Benbits
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 24 keer

pro compact over vdsl 2 is wel degelijk mee login en paswoord in de thomson. (vdsl2 werkt niet op atm niveau maar puur op ethernet)
voor de vroegere adsl office klopt dit wel.
b.
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

belgacom pro compact is een business formule en zij doen beheer van de router forwardings enzo je kan er dus zonder hen niet aan...
gr4vity
Erelid
Erelid

Wel, bedankt voor de info. Maar een topic van 3 maanden terug bumpen zonder nieuwe vraag, das niet de bedoeling ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”