Hallo,
Op kantoor heb ik sinds begin deze week een Pro Compact abonnement van Belgacom.
Ik had hier voor gekozen omdat de upstream belangrijk was, en omdat het VDSL2 is heb ik ook een mooie stabiele 1.4 mbit up.
Ik had aan de verkoper altijd gemeld dat ik het WAN IP op mijn cisco firewall wilde hebben en dat was geen probleem ... tot na de installatie.
Nu willen ze geen wachtwoorden vrijgeven of dat ding routeren.
Ik zit dus opgescheept met:
- een onnozele BBOX2 als modem
- daaraan een Thomson 608 die de verbinding opzet en NAT doet.
- een subnet van 192.168.254.0 / 255.255.255.248 ... dus slechts 5 ip's
Voorlopig heb ik dhcp laten uitschakelen en alle poorten laten doorsturen naar 192.168.254.2 wat nu de "outside" van mijn firewall is.
Heel vervelend natuurlijk die dubbele NAT, vooral voor voice over ip en IPSEC tunnels die nu niet (goed) werken.
Iemand een idee wat ik kan doen ?
Weet iemand hoe die VDSL connectie precies wordt opgezet, is dat pppoe, pppoa, ... welke rfc etc.
Of wat kan ik aan Belgacom vragen zodat ik toch wel verder geraak met deze setup.
help !
Belgacom pro compact: iemand suggesties wat ik best doe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Maak vanaf je Cisco firewall een PPPOE connectie dmv bridging met je Bbox2. Dat zou perfect moeten werken. Het configureren van je vaste IP adres zal je ook op je Cisco router moeten instellen (ik neem aan dat er voor Pro Compact geen DHCP adres wordt toegekend).
Ik heb een gelijkaardige situatie waarbij een aantal Linux clients elk een afzonderlijke PPPOE connectie opzetten naar de Bbox2 (zelfs al maakt de modem zèlf ook al een PPPOE verbinding + het NAT verhaal).
Ik heb een gelijkaardige situatie waarbij een aantal Linux clients elk een afzonderlijke PPPOE connectie opzetten naar de Bbox2 (zelfs al maakt de modem zèlf ook al een PPPOE verbinding + het NAT verhaal).
Als ik dit hier lees dan worden de beroepsabonnementen op zelfde stiefmoederlijke manier behandeld dan de prive personen
Belgacom is echt goe bezig
Verantwoordelijken bij de technische diensten die dit zo bepalen zijn dringend aan vervanging toe want dit is alles behalve klantvriendelijk en zeker in een tijd waar internet heel belangrijk is geworden en zeker in de bedrijfswereld
Ben eens benieuwd wat Eva van Belgacom hier gaat op antwoorden
Belgacom is echt goe bezig
Verantwoordelijken bij de technische diensten die dit zo bepalen zijn dringend aan vervanging toe want dit is alles behalve klantvriendelijk en zeker in een tijd waar internet heel belangrijk is geworden en zeker in de bedrijfswereld
Ben eens benieuwd wat Eva van Belgacom hier gaat op antwoorden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik dacht dat Belgacom sowieso een Cisco router (in eigen beheer) plaatse na de Bbox2? Wat doet de Thompson dan precies in dit verhaal?
In hoeverre is de BBox2 in feite geconfigureerd? Al eens een pc aan gehangen (subnet is 192.168.1.0/24)?
In hoeverre is de BBox2 in feite geconfigureerd? Al eens een pc aan gehangen (subnet is 192.168.1.0/24)?
Ben op de site gaan zien van Belgacom en men spreekt enkel van die ThompsonTomG schreef:Ik dacht dat Belgacom sowieso een Cisco router (in eigen beheer) plaatse na de Bbox2? Wat doet de Thompson dan precies in dit verhaal?
Voor de grootste fomules is Cisco in optie
Vind da ook raar
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Pro compact is altijd al zo geweest dat BGC het niet toelaat te routeren. Ook zijn er geen logingegevens op het ProCompact abbo, dit verloopt(e?) namelijk niet via PPPoA of PPPoE, maar authenticeert op ATM niveau.
Op zich zou die dubbele nat volledig transparant moeten zijn, ik heb in mijn installaties met cisco routers en pixen daar nog geen issues mee ondervonden, ook niet met IPSEC tunnels.
Grtz,
Sasuke
Op zich zou die dubbele nat volledig transparant moeten zijn, ik heb in mijn installaties met cisco routers en pixen daar nog geen issues mee ondervonden, ook niet met IPSEC tunnels.
Grtz,
Sasuke
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
belgacom pro compact is een business formule en zij doen beheer van de router forwardings enzo je kan er dus zonder hen niet aan...