Idiocracy is niet ver weg.
Ze gaan ff de "slechtere" integratie bestrijden door minder mensen naar school te laten gaan

je mag een pet toch enkel in een klas niet dragen? Heeft hij niet meer te maken met het feit dat door een pet zie je de persoons gezicht niet meer/volledig?Block schreef:Bedrijven waar het dragen van een hoofddoek toegelaten is, zijn ook maar dun gezaaid. Je kan volgens mij als school ook amper stellen: het dragen van een pet mag niet, maar een hoofddoek wel!
Het is "verbod".Hoofddoekenverbood op school is belachelijk
sociale zekerheidNob schreef:.
Waarom komen ze eigenlijk naar hier? Alles wat ze hier zien vinden ze niet goed... waarom ga je dan naar zo'n land?
Awel om even te quoten op dat domme bij ons op het werk is er iemand, een moslim, .. die zegt dat de opwarming van de aarde speciaal voor de Marokkanen is, het zou volgens hem zijn omdat het te koud is in BE en dus God heeft ervoor gezorgd dat de warmte van Marokko naar BE komt, dat is volgens hem de opwarming van de aarde. Ge kunt toch wel begrijpen dat ik plat lag van het lachen, die gast kon daar dus niet mee lachen, ik dacht eerst dat het een grap was blijkt dat die dat meende.Nob schreef:Het is "verbod".Hoofddoekenverbood op school is belachelijk
En ik vind dat niet belachelijk. Als ze echt met een hoofddoek naar 't school willen gaan, dat ze dat dan doen in een land waar het toegelaten is.
Waarom komen ze eigenlijk naar hier? Alles wat ze hier zien vinden ze niet goed... waarom ga je dan naar zo'n land?
Bij ons op school waren volgende zaken niet toegelaten: sportschoenen, een pet, een oorring (als jongen), ... (en niet enkel in de klas). Daar kloeg toen niemand over. En voor die mensen is dat weer een drama...
Man man man, thuis doe je van mij wat je wil! Eens in gemeenschap pas je je aan (en hou je rekening met anderen), zo simpel is het.
En dan nog oproepen om niet naar 't school te gaan... jaja hou ze maar dom, dan kan je de Islam blijven opdringen, stellen ze zich geen vragen, ...
Ook een hele goed manier om u te integreren, dan kunnen ze nog eens klagen dat ze geen werk vinden...
greetz,
Nob
Omdat ze hier gboren zijn en dus Belg zijnNob schreef:Het is "verbod".Hoofddoekenverbood op school is belachelijk
En ik vind dat niet belachelijk. Als ze echt met een hoofddoek naar 't school willen gaan, dat ze dat dan doen in een land waar het toegelaten is.
Ik zou daar ook problemen mee hebben, over je kleding hoeft niemand commentaar te hebben zo lang je maar "deftig" gekleed bent. Met sportschoenen, petten en oorringen is niets mis. Ik zou nu niet direct toelaten dat je 56 sterren op je tronie laat zetten...Nob schreef:Bij ons op school waren volgende zaken niet toegelaten: sportschoenen, een pet, een oorring (als jongen), ... (en niet enkel in de klas). Daar kloeg toen niemand over. En voor die mensen is dat weer een drama...
Define "aanpassen". Ik denk dat je vooral wil zeggen dat iedereen moet doen zoals jij. Ik zie dagelijks mensen die "er uit springen" maar zie niet in waarom dit niet zou kunnen.Nob schreef:Man man man, thuis doe je van mij wat je wil! Eens in gemeenschap pas je je aan (en hou je rekening met anderen), zo simpel is het.
Dat was een domme oproep van de imam. Ik kan alleen hopen dat zijn oproep zonder gevolg blijft. Het is net door een goede opleiding dat ook moslims zich losser gaan opstellen t.o.v. hun godsdienst net zoals dat in het katholieke geloof gegaan is. De macht van de pastoor op de kansel werd gebroken toen de mensen langer studeerden. De islam volgt wel maar zal nog wel enige jaren te gaan hebben.Nob schreef:En dan nog oproepen om niet naar 't school te gaan... jaja hou ze maar dom, dan kan je de Islam blijven opdringen, stellen ze zich geen vragen, ...
Ook een hele goed manier om u te integreren, dan kunnen ze nog eens klagen dat ze geen werk vinden...
thxNob schreef:Het is "verbod".Hoofddoekenverbood op school is belachelijk
ik zeg niet dat ze de regels niet moeten volgen. Ik zeg gewoon dat deze belachelijk is.En ik vind dat niet belachelijk. Als ze echt met een hoofddoek naar 't school willen gaan, dat ze dat dan doen in een land waar het toegelaten is.
Deze komentaar komt zeer vaak voor, en is "makkelijk" maar buiten kwestie. Ten eerste als je "komt" is dat vaak omdat je vlucht en dan "kies" je niet. Belgie was eerste land die visum aan ons gaf, in mijn voorbeeld. Om ff "volledige" info te geven, ik ben geen moslim. Kom uit RuslandWaarom komen ze eigenlijk naar hier? Alles wat ze hier zien vinden ze niet goed... waarom ga je dan naar zo'n land?
Ik kan niet over Belgie spreken maar ik weet zeer zeker dat vroeger zeer veel werd geklaagd over uniforms en dergelijke. Immers dit is "iemand" die vrijheid ontneemt van u. Je vindt het dus niet belachelijk dat je geen sportschoenen KON dragen?
Bij ons op school waren volgende zaken niet toegelaten: sportschoenen, een pet, een oorring (als jongen), ... (en niet enkel in de klas). Daar kloeg toen niemand over. En voor die mensen is dat weer een drama...
mijn stelling was dat deze regeling het enkel gaat erger maken daar die mensen gaan gevoel krijgen dat ze geviseerd worden en gaan nog meer hun cultuur proberen te preserveren. Eigen cultuur preserveren is NIET zelfde als niet-aanpassen.Man man man, thuis doe je van mij wat je wil! Eens in gemeenschap pas je je aan (en hou je rekening met anderen), zo simpel is het.
ze ZIJN deel van de lokale bevolking. Je spreekt over rekening houden met anderen, maar pas je enkel toe op "niet-belgen"misterjo schreef:sociale zekerheidNob schreef:.
Waarom komen ze eigenlijk naar hier? Alles wat ze hier zien vinden ze niet goed... waarom ga je dan naar zo'n land?![]()
Ben het met u eens, ben geen racist ofzo verre van, maar ik heb echt wel iets tegen godsdienst en in't speciale die soort...
Dat ze doen wat ze willen thuis, maar in een ander land houd je nu eenmaal rekening met de lokale bevolking en cultuur.
probeer nu 1 gezin echt visueel in uw hoofd te hebben. EN probeer nu zelf in uw hoofd zoiets tegen iemand persoonlijk te zeggen. WELKE recht heb jij om te zeggen dat iemand moet verhuizen omwille van hun kleding?blah blah multiculturele samenleving.. allemaal goed en wel in theorie... in de praktijk is dit helaas niet zo simpel. Zo'n boerka bijvoorbeeld, je zag het laatst nog op alle nieuwszenders... wat moet je daar nu mee in een land als België komaan nu... stuur die mensen eens gewoon terug als ze niet willen integrerenDie boerka is wrs ooit eens uitgevonden voor een bepaalde reden 600+ jaar geleden om de mensen te beschermen van de zon ofzo.. Ik vind die uitspraak van die mensen al even dom als de paus met z'n condoom in afrika uitspraak, afvoeren die handel!
zelfde, iedereen gelijk voor de rechtIk draag nu geen pet, maar als ze aan mij zouden vragen om m'n pet af te zetten en er zou iemand met een boerka of hoofddoek naast me zitten die dit niet moet doen, zou ik het gewoonweg wijgeren. Iedereen hetzelfde voor de wet. Die mensen kruipen precies altijd in de slachtoffer rol.
Ten eerste ik heb niets tegen mensen die weet ik veel wat dragen in hun vrije tijd. Hun volle recht, maar als je bijvoorbeeld zoals die tatoeerder heel je gezicht verneukt, moet je ook niet verwachten een hoge functie of zelfs al een job te krijgen in een normaal bedrijf.liger schreef: ze ZIJN deel van de lokale bevolking. Je spreekt over rekening houden met anderen, maar pas je enkel toe op "niet-belgen"
probeer nu 1 gezin echt visueel in uw hoofd te hebben. EN probeer nu zelf in uw hoofd zoiets tegen iemand persoonlijk te zeggen. WELKE recht heb jij om te zeggen dat iemand moet verhuizen omwille van hun kleding?
- Omdat joden zelf hun onderwijs inrichten en betalen !liger schreef:ik vraag me af of idd er meer mensen zoiets dragen of dat het juist omgekeerd is.
Ik vraag me af waarom het joodse kledij nooit echt ter sprake komt in zulke debatten. Antwerpen geeft soms een even grote "schok" als je de typische joodse outfit ziet, als wnr je boerka's en dergelijke tegenkomt
dus een soort joodse staat binnen belgie is ok voor u, lol.Ofloo schreef:- Omdat joden zelf hun onderwijs inrichten en betalen !liger schreef:ik vraag me af of idd er meer mensen zoiets dragen of dat het juist omgekeerd is.
Ik vraag me af waarom het joodse kledij nooit echt ter sprake komt in zulke debatten. Antwerpen geeft soms een even grote "schok" als je de typische joodse outfit ziet, als wnr je boerka's en dergelijke tegenkomt
- Omdat joden geen kritiek komen leveren in onze scholen !
- Omdat joden niet verwachten dat wij alles voor hun gaan doen !
zeg ik toch ook niet.misterjo schreef:Ten eerste ik heb niets tegen mensen die weet ik veel wat dragen in hun vrije tijd.liger schreef: ze ZIJN deel van de lokale bevolking. Je spreekt over rekening houden met anderen, maar pas je enkel toe op "niet-belgen"
probeer nu 1 gezin echt visueel in uw hoofd te hebben. EN probeer nu zelf in uw hoofd zoiets tegen iemand persoonlijk te zeggen. WELKE recht heb jij om te zeggen dat iemand moet verhuizen omwille van hun kleding?
Je zegt zelf dat het niks uitmaakt wat iemand draagt maar dan toch heb je het moeilijk ermee.Hun volle recht, maar als je bijvoorbeeld zoals die tatoeerder heel je gezicht verneukt, moet je ook niet verwachten een hoge functie of zelfs al een job te krijgen in een normaal bedrijf.
Ik heb voornamelijk iets tegen mensen die door hun godsdienst eisen een bepaalde klederdracht te hebben en die door te drukken
je mag natuurlijk niet vergeten hoe het komt dat er hier zo veel zijn. Als je omstandigheden "bouwt" moet je consequenties dragen.in een land waar ze zo vriendelijk geweest zijn om hun binnen te laten.
dat is irrelevant aangezien het gaat hier gewoon over belgie.Ga eens met je 'westers' gezin ginder wonen en laat je dochter is rondlopen met haar haren in een wilde bos en een (niet al te kort) rokje. 't Zal daar ook niet lang duren hoor.
satanisten, emo, gothic. Zie ik voortdurendTrouwens als ik morgen een groep opricht voor mensen die een kleed en een roze hoed met bollen moeten dragen, hoelang zou het dan duren voor dat die mensen dat ook niet meer mogen dragen op hun werk of school? En stel dat ik dan zeg dat dit is omdat wij geloven in de god 'jeroen' wat een steen uit m'n tuin is?
mag je nietSub Zero schreef:Waar mag ik mezelf aanmelden voor de rol als god/steen?misterjo schreef:En stel dat ik dan zeg dat dit is omdat wij geloven in de god 'jeroen' wat een steen uit m'n tuin is?
Voor mij heeft die hele discussie over hoofddoeken niets met geloof te maken.silencer schreef:tjah ze moeten zich er maar aan houden...ik werd ook van school gestuurd toen ik vlechtjes had laten leggen.
Ik ben wel voor een gehele verwijdering van alle godsdienstige symbolen (incl kettingjes,..).
Daar gaat het nu juist wel over. Zij zijn onverdraagzaam (cfr wij mogen niet ginder gaan wonen en ons niet aanpassen), maar ze verwachten van ons wel dat wij 100% verdraagzaam zijn? Daar zit toch gewoon iets scheef...Ga eens met je 'westers' gezin ginder wonen en laat je dochter is rondlopen met haar haren in een wilde bos en een (niet al te kort) rokje. 't Zal daar ook niet lang duren hoor.
dat is irrelevant aangezien het gaat hier gewoon over belgie.
De Belg heeft zich altijd verplicht gevoeld gastvrij te zijn. Deze gastvrijheid wordt de laatste 20 jaar meer en meer op de proef gesteld. Geloof wordt in de meeste bedrijven geschuwd en de meeste christenen zijn ook niet overduidelijk gelovig of vroom. Mensen die willen opvallen worden zowiezo uitgestoten in de maatschappij, echter weten de meeste "rebelse" Belgen dat ze dat feit niet moeten bevechten.Special_K schreef:Ik woon in het Antwerpse en toen ik gisteren met het openbaar vervoer naar mijn werk reed (gewoonlijk neem ik de wagen) had ik echt het idee dat ik in het buitenland zat. Het valt me ook gewoon op dat steeds meer moslims radicaliseren en met hoofddoek en traditionele klederdrachten rondlopen. Heel ironisch om een gastje van 16 jaar die hier geboren is, op het Kiel te zien rondlopen met een baard in zo'n Sahara kleed. Ik kende 20 jaar geleden ook al moslim meisjes, die droegen toen gewoon jeans en een hoofddoek was niet te bespeuren. Ik zie alleen maar signalen dat dit een soort anti-integratie reflex is die gevoed wordt vanuit een steeds fundamentalistischere geloofsverspreiding. Dat dit steeds meer tot zulke conflicten gaat leiden staat buiten kijf. In Koningshooikt eist de moslimgemeenschap een zwemuurtje voor moslima's waarbij de ramen van de cafetaria van het gemeentelijke zwembad zouden moeten afgeplakt worden of de cafetaria gewoon gesloten zou moeten worden. Integratie is verder weg dan ooit....
nog eens deze vergelijking slaagt op niks. Het is geen vergelijking van 2 landen en zien dat wetten tussen beide zelfde zijn. Is uw idee dan mensen die van laat ons zeggen rwanda tijden van genocide op zelfde manier te behandelen?Nob schreef:Daar gaat het nu juist wel over. Zij zijn onverdraagzaam (cfr wij mogen niet ginder gaan wonen en ons niet aanpassen), maar ze verwachten van ons wel dat wij 100% verdraagzaam zijn? Daar zit toch gewoon iets scheef...Ga eens met je 'westers' gezin ginder wonen en laat je dochter is rondlopen met haar haren in een wilde bos en een (niet al te kort) rokje. 't Zal daar ook niet lang duren hoor.
dat is irrelevant aangezien het gaat hier gewoon over belgie.
wat moet je dan opgeven? "uitzicht"?Die Imam spreekt daar ook van: "ze moeten onze eigenheid respecteren" Wat dan met onze eigenheid? Wij moeten die opgeven zodat wij die van hun kunnen respecteren?
jij gaat er vanuit dat de westerse ontwikkeling enige "juiste" is. Wie gaat dat kunnne zeggen? EVen zeer vinden de moslims (en andere gelovige) over zichzelf. Trouwens onder Bush heeft de wetenschap en evolutieleer veel klappen gekregen. Zo zie je dat het allemaal arbitrair is. Er is geen enige juiste pad om te wandelen.Ik heb echt het gevoel dat "christenen" zich losgerukt hebben van hun godsdienst (dankzij onder meer de wetenschap) en dus zijn gaan nadenken en niet zomaar alles blijven accepteren. Terwijl dat bij moslims nog niet het geval is (integendeel, zij radicaliseren meer).
vasten is ook zoiets. Vegetariers leven toch ook nog cavaIk heb daar ook al veel discussies over gehad met een moslim bij ons op het werk. Bvb: waarom geen varkensvlees? Antwoord: omdat Mohammed zoveel jaar geleden heeft gezegd dat dat onrein is. En hij gelooft daar blijkbaar in (volgt dus nog slaafs wat Mohammed hem voorschotelde, zoals de christenen dat 50-100 jaar geleden ook nog deden met Jezus).
Zijn goed recht trouwens, maar dat zijn dus twee compleet andere stromingen, die onherroepelijk botsen met elkaar... Hoe kan zo iemand zich ooit goed thuisvoelen in de Westerse manier van leven/denken?
das gewoon politieke strijd he. Zelfde met extreem links en extreem rechtse partijen. Ene wilt meer "vrijheid" andere wilt meer "zekerheid"Mijns inziens niet. Dus proberen ze hun eigen wereldje te creëren binnen de onze, wat dus botst (vooral als de radicalen het dan ook nog willen opdringen aan ons omdat Mohammed dat zo gezegd heeft). En tegelijkertijd willen ze wel de zaken die ze leuk vinden uit ons systeem (het monetaire luik -> waarmee ik niet enkel het OCMW bedoel, maar ook goedbetaalde jobs en dergelijke). Dat gaat gewoon niet samen...
Tuurlijk wel, een volk dat zich niet verdraagzaam opstelt ten opzichte van mij, daar ben ik minder voor bereid om mij ook verdraagzaam op te stellen ten opzichte van hen.nog eens deze vergelijking slaagt op niks.
Onder andere ja. Trouwens, als we niets tegenhouden zijn er binnenkort minnaretten op iedere hoek van de straat en om de paar uur klaagzangen.wat moet je dan opgeven? "uitzicht"?
Daar ga ik niet vanuit, ik zeg gewoon dat ze botsen (de westerse en de Islamitische). En dus altijd heel moeilijk zullen kunnen samenleven.jij gaat er vanuit dat de westerse ontwikkeling enige "juiste" is. Wie gaat dat kunnne zeggen? EVen zeer vinden de moslims (en andere gelovige) over zichzelf. Trouwens onder Bush heeft de wetenschap en evolutieleer veel klappen gekregen. Zo zie je dat het allemaal arbitrair is. Er is geen enige juiste pad om te wandelen
Vasten... keur ik ook niet goed...Vegetariers leven toch ook nog cava
Ik heb nog nooit politieke getto's in België gezien...das gewoon politieke strijd he. Zelfde met extreem links en extreem rechtse partijen. Ene wilt meer "vrijheid" andere wilt meer "zekerheid"
dit gaat over kledij. Ben ej dan echt voorstander om bepaalde soort kledij te verbieden? Welke reden dan? Omdat meerderheid het "ongeschikt" vindt?Onder andere ja. Trouwens, als we niets tegenhouden zijn er binnenkort minnaretten op iedere hoek van de straat en om de paar uur klaagzangen.
Sorry, daar ben ik niet mee gediend.
Dus net zoals wetten vroeger werden aan de sociologische evolutie (denk maar aan foltering als straffen) moet dat misschien ook gebeuren? En ik wil nog eens benadrukken dat het is geen "spelletje" van wij doen als zij dat ook doen (niet per se naar u gericht, maar ik hoor dat vaker en vaker)Daar ga ik niet vanuit, ik zeg gewoon dat ze botsen (de westerse en de Islamitische). En dus altijd heel moeilijk zullen kunnen samenleven.
Wat bedoel je "keur niet goed"? Zoals alcohol drinken, maar het mag. Of in de zin het moet verboden worden?Vasten... keur ik ook niet goed...
Vegetariërs da's iets compleet anders, die eten geen vlees omdat ze het 1) niet lusten (persoonlijk) 2) geen dieren willen doden (persoonlijk)
En dus niet omdat 1 of andere persoon duizend jaar heeft gezegd dat ze geen vlees mogen eten en die dus slaafs volgen.
Dit gaat over kledij, maar ook zeker over religieuze symbolen (religieuze symbolen die sowieso al niet thuishoren op een school).dit gaat over kledij. Ben ej dan echt voorstander om bepaalde soort kledij te verbieden? Welke reden dan? Omdat meerderheid het "ongeschikt" vindt?
Wat dan terug met gothiek//emo ? Denk je dat zo een soort moet ook verboden kunnen worden omdat meerderheid het niet "leuk" vindt? Dat beland je in situatie waar elke minderheid wordt gediscrimineerd.
Dit gedeelte begrijp ik niet echt goed...Dus net zoals wetten vroeger werden aan de sociologische evolutie (denk maar aan foltering als straffen) moet dat misschien ook gebeuren? En ik wil nog eens benadrukken dat het is geen "spelletje" van wij doen als zij dat ook doen (niet per se naar u gericht, maar ik hoor dat vaker en vaker)
Dit wordt toch niet in een wet gegoten? Dit gaat toch over een schoolreglement.Ik denk dat mijn punt in het algemeen is niet dat het zoveel uitmaakt of dat mensen mogen of niet hoofddoeken dragen MAAR
waar trek je de lijn? Eens je deze wet invoert krijg je automatisch vraag naar andere wetten die cultuur zogezegd preserveren, en dus China toestanden, terwijl cultuur altijd al iets was dat evolueert.