Taalbalk op Terminal Server met meerdere talen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hey,

Wij draaien een Server 2008 met Terminal Services. Er zijn bij ons buitenlandse gebruikers die zouden willen switchen van taal
(Nederland, Arabisch, Russisch). Ik krijg dit echter niet zichtbaar in de Terminal Server omgeving.

Is er een mogelijkheid om via de Termina Server bij iedere gebruiker de taalbalk te plaatsen met de keuze uit deze 3 talen?
ik heb al wat op google gezocht maar meestal gaat het er over om de taalbalk weg te krijgen terwijl dit juist het omgekeerde
is van wat ik wil doen natuurlijk :-)

Groeten
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Misschien beter gewoon oplossen met policy? Via de taalbalk ga je toch je keyboardtaal wijzigen? Het wijzigen van de taal van de gebruikersomgeving gaat normaal altijg gepaard met een log off/log on.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

de keyboardtaal hoeft juist gewijzigd te worden. De ene keer typen ze in het arabisch,
de andere keer in het nederlands. Er hangen stickertjes op hun toetsenbord waar de beide talen
hun tekens opstaan.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Argon,

Is het enkel de keyboard taal ? Zoja, dan moet je gewoon de nodige keyboards toevoegen via controlpanel als admin en ze komen automatisch in de taalbalk (let op, je moet deze settings dan wel exporteren naar elke user, of naar de default user en ieders profiel opnieuw laten maken).

Indien je de Windows omgeving in een andere taal wil hebben zul je het MUI pack moeten aanschappen !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sasuke schreef:Argon,

Is het enkel de keyboard taal ? Zoja, dan moet je gewoon de nodige keyboards toevoegen via controlpanel als admin en ze komen automatisch in de taalbalk (let op, je moet deze settings dan wel exporteren naar elke user, of naar de default user en ieders profiel opnieuw laten maken).

Indien je de Windows omgeving in een andere taal wil hebben zul je het MUI pack moeten aanschappen !

Grtz,
Sasuke
Het gaat hem enkel en alleen over de keyboard taal. Er had mij iemand gezegd dat ik ook op de de non terminal server omgeving de taal en taalbalk moest activeren en de nodige talen toevoegen. Eens ze daarna inloggen in de Terminal Server omgeving zou dit er dan ook moeten opkomen. Helaas was dit negatief bij mij. Jij spreekt over "deze settings exporteren naar elke user". Wat bedoel je daar juist mee? Misschien is dit dan wel mijn oplossing.

Groeten
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”