herschikking zenders belgacom tv

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

ik heb nu 1 maand belgacom tv
mijn periode van de gratis zenders zijn voorbij en weggevallen
is dat normaal dat al die zenders herschikt zijn en op een andere plaats staan zoals ik ze gezet heb ?
Zal dit iedere keer zo zijn dat ik de zenders moet verplaatsen ieder keer er een nieuwe zender bijkomt of weggaat
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

Bij een update van de TV gids kan het voorkomen dat de persoonlijke zendervolgorde plots verdwenen is. De vermoedelijke oorzaak is een softwarebug.

De oplossing hiervoor is eerst de zendervolgorde terug in standaardvolgorde te plaasten:
(Instellingen -> zendervolgorde -> standaard -> bevestigen)

Nadien kan je de zendervolgorde terug personaliseren:

http://tinyurl.com/zendervolgorde

vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Eva_van_Belgacom schreef:De vermoedelijke oorzaak is een softwarebug.

De oplossing hiervoor is eerst de zendervolgorde terug in standaardvolgorde te plaasten:
(Instellingen -> zendervolgorde -> standaard -> bevestigen)

Nadien kan je de zendervolgorde terug personaliseren:

Hmm, fout. De oplossing hiervoor is de bug er uit halen. Zadel je klanten niet op met problemen die je zelf kan oplossen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Hmm, fout. De oplossing hiervoor is de bug er uit halen. Zadel je klanten niet op met problemen die je zelf kan oplossen.
Hmm, wat is dat nu weer voor een reactie. Eva geeft hier (tijdelijke) oplossing, in afwachting voor een nieuwe firmware.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rowan schreef:Hmm, wat is dat nu weer voor een reactie. Eva geeft hier (tijdelijke) oplossing, in afwachting voor een nieuwe firmware.
Was een beetje sarcastisch denk ik... Eva haar "oplossing" is een workaround als we de puntjes op de "i" zetten.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Sarcastisch, ja en neen. Het enige woordje dat me stoorde aan het antwoord was 'oplossing'.

Eva laat in haar reactie uitschijnen dat het probleem al langer gekend is dan vandaag en dat het te wijten is aan een bug. Als er dan toch met de regelmaat van de klok nieuwe firmware updates worden gereleased vind ik het maar raar dat die bug er nog steeds inzit.

En haar 'workaround' is er eigenlijk geen. Het is gewoon een uitleg over hoe je de zendervolgorde reset en dan terug naar je hand kan zetten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

eva heeft gezegd dat het vermoedelijk een softwarebug is.
dus het is niet helemaal zeker.
en als het een bug is, zal dit wel opgelost worden.
maar niet elke bug is op 123 opgelost.

trouwens, uwe posten terug rangschikken naar een persoonlijke volgorde is maar een kleinigheidje, de moeite niet waard om over te zeuren. Er zijn ergere dingen dan dat hoor
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Zamba schreef:eva heeft gezegd dat het vermoedelijk een softwarebug is.
dus het is niet helemaal zeker.
en als het een bug is, zal dit wel opgelost worden.
maar niet elke bug is op 123 opgelost.

trouwens, uwe posten terug rangschikken naar een persoonlijke volgorde is maar een kleinigheidje, de moeite niet waard om over te zeuren. Er zijn ergere dingen dan dat hoor
Al ooit gedaan zamba posten terug herschikken
Da s wel iedere post afzonderlijk hoor en wachten tot je antwoord krijgt van centraal systeem
Die info staat nie op uw hardeschijf maar in het centraal systeem
Ik vraag me nog steeds af waarom er nummers overgeslagen worden bij toekennen van de kanalen
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lion schreef:Ik vraag me nog steeds af waarom er nummers overgeslagen worden bij toekennen van de kanalen
Bij TN zat er initieel wel wat logica in... Vlaamse zenders, muziek zenders, sportzenders... zo'n beetje in groepjes bij elkaar, maar ondertussen is het ook stilaan een rommeltje aan het worden (zeker met de HD kanalen die dan weer compleet elders zitten).
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

De werkwijze die hierboven werd voorgesteld kan het euvel verhelpen. Dit is inderdaad geen structurele 'oplossing', zoals Maglor al stelt.
Ik heb het probleem gemeld aan het TV-team zodat ze er iets aan kunnen doen.

vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ook ik ervoer vandaag dit probleem, bijzonder irritant om je zender volgorde weer één voor één te moeten instellen.
Antw: van BGC klantendienst: alles terug manueel op eigen volgorde zetten...

Bug-team van belgacom TV heeft het blijkbaar te druk...

Eva, heb jij al een update, omtrent dit probleem?
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

hier ook er is een update geweest en een fout megestuurd zeiden ze bij kd
bijgevolg alle zenders door elkaar
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

kaas2 schreef:Bug-team van belgacom TV heeft het blijkbaar te druk...
Bug-team bij Belgacom TV? Neen, een handjevol Indiërs van een bedrijf die Belgacom outsourced en die ze dik mogen betalen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2006, 20:44
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Ken schreef:
kaas2 schreef:Bug-team van belgacom TV heeft het blijkbaar te druk...
Bug-team bij Belgacom TV? Neen, een handjevol Indiërs van een bedrijf die Belgacom outsourced en die ze dik mogen betalen.
? Ik heb belgacom nog nooit veel bugs weten oplossen hoor.
Kijk maar naar die pvr bug, waardoor sommige opnames niet lukken..is er al sinds het begin van de pvr.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Het is weer zo ver mijn zenders staan weer door elkaar!! Joepie kan weer opnieuw beginnen.

Eva is zeker op vakantie? Bij deze vraag ik het Eva nog eens persoonlijk, wanneer gaan jullie dit vrij simpele probleem oplossen? Wanneer blijven jullie van mijn zender volgorde af? Ik ben deze verspilde tijd beu!!

Voor iedereen die nog geen digitale TV heeft, hou dit zo of neem in ieder geval geen BCG tv.....
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Het volgende bericht heb ik naar EVA gestuurd:


Het is weer zo ver mijn zenders staan weer door elkaar!!
Wanneer gaan jullie dit probleem oplossen, dat de zender volgorde spontaan gereset word van jullie kant?
Ben het namelijk zat om elke maand mijn zender volgorde aan te moeten passen.
Vind het erg amateuristisch dat jullie dit soort problemen niet oplossen, mede gezien dat uit dit forum blijkt dit probleem toch al meer dan een jaar te bestaan.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Enige tijd geleden stuurde ik bovenstaande bericht naar Eva persoonlijk...Tot op heden heeft ze nog niet gereageerd. Jammer.

Misschien een idee op een nieuwe thread te openen: "wat Eva tot nu toe bereikt?"
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kaas2 schreef:Enige tijd geleden stuurde ik bovenstaande bericht naar Eva persoonlijk...Tot op heden heeft ze nog niet gereageerd. Jammer.

Misschien een idee op een nieuwe thread te openen: "wat Eva tot nu toe bereikt?"
zij schrijft de code niet, he.
Ze kan het enkel doorgeven als IT-management hun tijd wil aan iets anders spenderen...

Trouwens zij is de WN van belgacom en niet UB, dus wij moeten ons dat niet afvragen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

liger schreef:zij schrijft de code niet, he.
Maar zowel Eva als Charlotte hebben de taak van "officieel" communicatie kanaal op zich genomen, en dat schept natuurlijk verwachtingen. Als het louter was om op de klassieke vraagjes te antwoorden waarop we hier allen het antwoord ook weken dan is de toegevoegde waarde van hen ook nul.

Internet maakt enorm krachtige interactie mogelijk tussen producent en klant... het vraagt dus ook een krachtige response !
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”