Pushmail/Activesync @ home , telenet blokkeert < 1024

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

Hello,

Ik wil gaan overstappen naar telenet, maar nu lees ik hier en daar dat telenet alles < 1024 blokkeert?
Maw , ik kan dus geen eigen exchange opzetten om bv pushmail etc te gebruiken op mijn pda?

Thnx
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb de test zelf nog niet gedaan, ondanks dat ik ook een Exchange server heb draaien (spijtig genoeg kan m'n Nokia 5800 maar één server aan, en die is gelinked naar het werk momenteel) op m'n TN verbinding, maar in Mail for Exchange van Nokia kan je alvast een andere dan de default port specifieren.

Maar los van dit alles is het een dikke pest dat TN alle poorten blokkeerd (bij een stabiel alternatief met goede snelheid... mmm VDSL2... zou dit wel eens een reden kunnen zijn om TN eruit te gooien).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Telenet blokkeerd alle inkomende poorten <1024 voor buitenaf het Telenet netwerk voor residentiële klanten. Voor zover ik weet is dat nooit anders geweest.

Ik vraag me alleen uberhaupt af waarom je thuis een Exchange of zelfs een andere mailserver zou willen draaien? Ik zou dan nog eerder een opensource en/of gratis variant gebruiken, want Exchange is alles behalve goedkoop (tenzij via Small business server misschien). Je beschikt niet eens over een vast IP, uitgaand kan je enkel op poort 25 de SMTP server van je ISP gebruiken (doen zowat alle/meeste ISP's btw),...

Maw kan je niet eens fatsoenlijk mail verzenden (tenzij je dus uw provider's SMTP als relay host gebruikt) en al evenmin ontvangen (dynamisch ip, misschien nog mogelijk via dynamic dns service).

Hiervoor opteer je beter voor een Office Access abonnement van Telenet of eventueel een Pro Compact van Belgacom. In alle andere gevallen zou ik eerder voor hosted Exchange kiezen (indien je al voor de "full-blow" features van Exchange wilt gaan althans).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Telenet blokkeerd alle inkomende poorten <1024 voor buitenaf het Telenet netwerk voor residentiële klanten. Voor zover ik weet is dat nooit anders geweest.


Dat het altijd zo geweest is, is geen excuus om het nog steeds te doen... het aantal providers dat het wel doet is vast en zeker op één hand te tellen. Voor de prijs die we bij TN betalen maakt het de prijs/kwaliteitsverhouding alléén maar nog slechter.

TomG schreef:Ik vraag me alleen uberhaupt af waarom je thuis een Exchange of zelfs een andere mailserver zou willen draaien? Ik zou dan nog eerder een opensource en/of gratis variant gebruiken, want Exchange is alles behalve goedkoop (tenzij via Small business server misschien).


Ik denk dat dat iedereen z'n persoonlijk keuze is...

TomG schreef:Je beschikt niet eens over een vast IP, uitgaand kan je enkel op poort 25 de SMTP server van je ISP gebruiken (doen zowat alle/meeste ISP's btw),... Maw kan je niet eens fatsoenlijk mail verzenden (tenzij je dus uw provider's SMTP als relay host gebruikt)


Sommige dingen vormen eveneens een extra obstakel, maar zijn redelijk eenvoudig op te lossen. Waarom ik geen fatsoenlijke mail kan verzenden als ik een mail relay gebruik moet je me toch eens duidelijk maken.

TomG schreef:Hiervoor opteer je beter voor een Office Access abonnement van Telenet of eventueel een Pro Compact van Belgacom. In alle andere gevallen zou ik eerder voor hosted Exchange kiezen.


Nog meer gaan betalen bedoel je (trouwens de Office Access abonnementen van TN lopen helemaal achter op de realiteit).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”