Het wachtwoord van Windows Live opnieuw instellen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik krijg dit al voor 6de keer ofzo. Ongevraagd.
Hallo [email protected],

We hebben uw verzoek om uw wachtwoord voor Windows Live opnieuw in te stellen ontvangen. Volg onderstaande instructies om uw verzoek te bevestigen en uw wachtwoord te wijzigen. Door uw verzoek te bevestigen helpt u ons onbevoegde toegang tot uw account voorkomen.

Als u geen verzoek heeft ingediend om uw wachtwoord opnieuw in te stellen, volgt u onderstaande instructies om het verzoek te annuleren.


VERZOEK BEVESTIGEN EN WACHTWOORD OPNIEUW INSTELLEN

1. Kopieer het volgende webadres:

https://accountservices.msn.com/EmailPage.srf................ (heb "einde" van de link verwijderd)

BELANGRIJK: frauduleuze e-mails ('phishing') bevatten meestal misleidende links. Microsoft raadt u daarom aan niet op links in e-mails te klikken, maar deze zoals hierboven beschreven te kopiëren en in uw browser te plakken.

2. Open uw browser, plak de link in de adresbalk en druk op Enter.

3. Volg de instructies op de pagina die dan geopend wordt.


VERZOEK OM WACHTWOORD OPNIEUW IN TE STELLEN ANNULEREN

1. Kopieer het volgende webadres:

https://accountservices.msn.com/EmailPage.srf (zelfde0
BELANGRIJK: frauduleuze e-mails ('phishing') bevatten meestal misleidende links. Microsoft raadt u daarom aan niet op links in e-mails te klikken, maar deze zoals hierboven beschreven te kopiëren en in uw browser te plakken.

2. Open uw browser, plak de link in de adresbalk en druk op Enter.

3. Volg de instructies op de pagina die dan geopend wordt.


OVERIGE INFORMATIE

Windows Live hecht veel belang aan het beschermen van uw privacy. We raden u aan de privacyverklaring te lezen op http://g.msn.be/2privacy/frbe.

Ga voor meer informatie naar de website van Windows Live Account op https://account.live.com.


Met vriendelijke groet,

Microsoft Klantondersteuning

OPMERKING: beantwoord dit bericht niet. E-mails naar dit e-mailadres worden niet gelezen en kunnen niet worden beantwoord.


Dit lijkt zeer hard op phishing, maar alle links verwijzen naar ECHTE microsoft sites? Ik kan moeilijk geloven dat het iemand is die zich van email vergist omdat mijne eindigt met clan name van een spelleke + dit is al vrij lang aan de gang.
Nog iemand zoiets gekregen? Heb op internet nog andere mensen gevonden die dit krijgen maar geen "oplossing"
email komt van [email protected]

PS: mss dit kan helpen?
X-Message-Delivery: Vj0xLjE7dXM9MDtsPTA7YT0xO0Q9MTtTQ0w9MA==
X-Message-Status: n:0
X-SID-PRA: Microsoft Klantondersteuning <[email protected]>
X-SID-Result: Pass
X-Message-Info: JGTYoYF78jFg/PDpgUHnm4Yf7SEzw9MDZnCpPwCAyvHtYC4+StjOoKClnPyBDYabyNthDn80mFq7wLfz9sDZfArI8vpR/tAE
Received: from servera03.blusmtp4.msn.com ([65.55.238.142]) by snt0-mc2-f21.Snt0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Sat, 13 Jun 2009 10:41:12 -0700
Received: from BAYIDSBAT02 ([65.54.254.103]) by servera03.blusmtp4.msn.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Sat, 13 Jun 2009 13:41:11 -0400
Date: Sat, 13 Jun 2009 10:40:12 -0700
From: Microsoft Klantondersteuning <[email protected]>
Subject: Het wachtwoord van Windows Live opnieuw instellen
To: <[email protected]>
X-Priority: 3
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
charset="Windows-1252"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Return-Path: [email protected]
Message-ID: <[email protected]>
X-OriginalArrivalTime: 13 Jun 2009 17:41:12.0975 (UTC) FILETIME=[250971F0:01C9EC4E]


Wat ook opvallend is (voor mij toch) is dat al deze diensten worden bij mij weergegeven ofwel in het engels ofwel in het russisch, wat mij weer doet denken aan phishing maar ik zie geen "dubieuze" links staan.
Laatst gewijzigd door liger op 13 jun 2009, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb dat in het recente verleden ook een paar keer gekregen voor m'n gmail account ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

selder schreef:Ik heb dat in het recente verleden ook een paar keer gekregen voor m'n gmail account ...

op uw hotmail email? Heb mensen zien schrijven dat ze op hun hotmail (verstuurd vanop [email protected]) password recovery krijgen voor gmail, wat ook weer onzin is
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Neenee, ik heb m'n "echt" emailadres als alternatief van gmail opgegeven ... ik krijg trouwens exact dezelfde mail als ik zelf een mail van gmail laat sturen als ik zogezegd m'n password kwijt ben...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Wat denk je zelf?

Die mails komen wel degelijk van Microsoft (of van Gmail voor het andere geval)

2 mogelijkheden:

- Ofwel gaat het om een persoon die te goeder trouw een passwoord reminder aanvraagt voor zijn/haar account (één lettertje verschil met het jouwe en de fout is gebeurd)
- Ofwel is het iemand die bewust voor jouw account een reminder aanvraagt in de hoop da ofwel de mail bij hem aankomt en hij zo jouw gegevens kan veranderen, ofwel dat je op de reset link gebruikt en zo jouw passwoord aanpast met als gevolg dat je eventueel zelf van je eigen account buitengesloten bent.

Regel is, als je zelf geen passwoord reminder/reset hebt aangevraagd, negeren die boel.

Greetz

Patrick
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

en het is terug :/

krijg het op zowel @hotmail.com als op @live.be
(maar niet op @live.ru)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

liger schreef:Ik krijg dit al voor 6de keer ofzo. Ongevraagd.


Heb het dit weekend ook gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”