PPOE sessie valt telkens weg

Plaats reactie
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer
Provider

Sinds dinsdagnacht 2 am valt mijn PPOE sessie regelmatig weg, syncro blijft stabiel, kan ook verbinden met de modem maar connectivitycheck of restart gaat niet.
Heb reeds een volledige reset van de door Tele2 verstrekte modem gedaan maar probleem blijft dus bestaan, andere modem geeft hetzelfde probleem, stabiele sync maar geen internet.
3 de lijn bij Tele2 houdt er zich mee bezig maar het bljft maar stil van die kant, dit terwijl men daar aangaf dat het probleem in de loop van deze morgen zou opgelost zijn.
De laatste tijd begint het mij meer en meer tegen te steken, eerst die nieuwsserver die men stilletjes laat doodgaan, dan bepaalde sites die via de dns server van Tele2 niet bereikbaar zijn (dns via open dns geen probeem met die sites) en nu dit weer.
Zijn er nog die die problemen hebben met het wegvallen van die PPOE sessie?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raar dat je PPPoE sessie verbreekt.
Kan je me per pb jou gegevens (nog maar) is bezorgen? Dan neem ik eens kijkje.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Provider

PB verstuurd, alvast bedankt voor de moeite.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Provider

Schijnbaar ben ik niet de enige die sinds het onweer van dinsdagnacht problemen heeft met die PPOe sessie, dit van adsl-bc.org
Net als ik zeer tevreden over de connectie tot die bewuste onweersnacht.

Depuis la première soirée d'orage, j'ai le PPPoE qui se déconnecte (résultant en un Loss of Signal dans les statistiques du routeur), en alternance avec la connexion entière qui se coupe également.

Avant l'orage c'était en effet niquel...mais depuis c'est un calvaire pour surfer...même si ca a tendance à être plus espacé depuis aujourd'hui, ca se produit encore de trop.

Pour info, je suis de Woluwé-Saint-Lambert. Si après le week-end ca persiste encore, je leur téléphonerai.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Provider

Daarnet door Tele2 helpdesk gecontacteerd, voorlopig een 5 Mbps profiel :-( maar beter dan neits natuurlijk.

Vanavond wordt er bekeken welke resultaten dat geeft.

Over dat terugschroeven naar een 5 Mbps profiel, het doet mij eraan denken, i320 herinnert zich dit vast wel :
Geplaatst: Do Feb 14, 2008 14:06
bwa eerlijk zijn mag.

sinds launch van VDSL hebben onze klanten in de regio's waar ze dit actief aanbieden problemen met hun ADSL2+.
Na onderzoek blijkt dat er iets is verandert in de DSLAM's langs Belgacoms zijde waardoor dit veroorzaakt word.
Zouden die weer aan het prutsen zijn met connecties voor hun klanten?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ispwatch schreef:Daarnet door Tele2 helpdesk gecontacteerd, voorlopig een 5 Mbps profiel :-( maar beter dan neits natuurlijk.

Vanavond wordt er bekeken welke resultaten dat geeft.

Over dat terugschroeven naar een 5 Mbps profiel, het doet mij eraan denken, i320 herinnert zich dit vast wel :
Geplaatst: Do Feb 14, 2008 14:06
bwa eerlijk zijn mag.

sinds launch van VDSL hebben onze klanten in de regio's waar ze dit actief aanbieden problemen met hun ADSL2+.
Na onderzoek blijkt dat er iets is verandert in de DSLAM's langs Belgacoms zijde waardoor dit veroorzaakt word.
Zouden die weer aan het prutsen zijn met connecties voor hun klanten?
Awel, je gaat misschien (groen) lachen, maar vanmorgen toen ik jou dossier aan het bekijken was (en enkele testen heb gestart) was ik net hetzelfde aan het denken...
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Provider

Vrijdagavond heeft de helpdesk mij gecontacteerd ze hadden schijnbaar voldoende info en wilden me terug op 12 Mbps zetten, ik heb gevraagd om het op 5 Mbps te laten staan tot na het weekend, en gelukkig maar, deze middag kort na 12 uur werd het profiel op 12 Mbps gezet, nog geen 10 seconden erna was het weer van datte.
Op het eerste zich niks mis met de lijn van Tele2 kant, mijn bekabeling noch configuratie is gewijzigd, niet vreemd dat men dan met een scheef oog naar BGC begint te kijken.
Voorlopig dus terug op 5 Mbps.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ispwatch schreef:Vrijdagavond heeft de helpdesk mij gecontacteerd ze hadden schijnbaar voldoende info en wilden me terug op 12 Mbps zetten, ik heb gevraagd om het op 5 Mbps te laten staan tot na het weekend, en gelukkig maar, deze middag kort na 12 uur werd het profiel op 12 Mbps gezet, nog geen 10 seconden erna was het weer van datte.
Op het eerste zich niks mis met de lijn van Tele2 kant, mijn bekabeling noch configuratie is gewijzigd, niet vreemd dat men dan met een scheef oog naar BGC begint te kijken.
Voorlopig dus terug op 5 Mbps.
Ik had die toen tijdens mijn testen inderdaad terug op 12M gezet. Deze liepen nog toen de lijn weer naar 5M gezet werd. Echter kon ik tot verandering van profiel (naar 5M) geen fouten detecteren. Geen verlies op PPP niveau, geen onderbreking in DSL, enkel onrecupereerbare errors. :?
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Provider

15 juni had men mij beloofd in de loop van de week te contacteren ivm met dit probleem maar het bleef stil dus zelf maar naar de helpdesk gebeld.
Op mijn vraag of er al zicht was wanneer mijn profiel opnieuw op 12 Mbps gezet zou worden was het antwoord : "Waarom?"
Dan begon het pas goed, 'men heeft U gebeld op de 15 de', tja dat klopt om te zeggen dat men het verder diende te bekijken en men mij in de loop van de week zou contacteren.
Dan begon de brave jongen erover dat de bekabeling diende gecontroleerd te worden, stond er niet in het ticket/dossier vermeldt dan dat als mijn BGC lijn via die bekabeling loopt waar normaal Tele2 op aangesloten is de verbinding loopt als een tierelier terwijl de Tele2 connectie op de binnenbekabeling waar normaal de BGC connectie loopt hetzelfde probleem blijft vertonen?
Dit geeft toch aan dat de binnenbekabeling in orde is.
Hij zou het vermelden in het dossier en men zou mj opnieuw contacteren.
In tegenstelling tot 320i hier en zijn collega"s die ik voorheen aan de lijn had kreeg ik hier echt het gevoel 'Maar mijnheer waarom klaagt U in feite, U heeft toch een verbinding' het leek er zelfs op dat sinds 15/06 niets meer aan het dossier gedaan was.
Zo krijg je natuurlijk ontevreden klanten, gelukkig heb ik tot nu toe bij Tele2 er zo nog maar eentje aan de lijn gekregen en ja hij kan natuurlijk ook net een slechte dag gehad hebben.

Ik heb gisteren vastgesteld dat om één of andere reden de speedtouch na het opnieuw uit/aan zetten (geen reset dus) de wirelessfunctie activeert (had ik nochtans uitgezet omdat ik toch geen wireless meer gebruik) en dit zonder enige encrytpie alhoewel ik die indertijd toch met WPA encryptie geconfigureerd had
Er waren er al 3 geconnecteerd en 2 andere niet meer actief, allemaal statisch ip adres geconfigureerd, gezien de lease time van e actieve connecties in minder dan een uur zou verlopen hebben die dus ruimschoots de tijd gehad om te rotzooien en vraag ik mij af in hoeverre dat mee verantwoordelijk kan zijn voor die onrecupereerbare errors.

Nog maar eens de helpdesk bellen dus, dat kost meer aan telefoonkosten dan het abonnement zelf :-(
320i
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De onrecupereerbare errors gaan niet komen van andere pc's verbonden op jou modem hoor. Zijn fouten die de lijn verwerkt, en die de modem probeert te herstellen...

Ik heb het doorgegeven gehad naar een collega, maar vrees persoonlijk dat we een oude kwaal zien terug komen.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Provider

Eerst BGC en dan BGC's kindjes ;-)
Was trouwens mijn eerste reactie tegen mijn huisgenoten, die van BGC zijn weer aan het prutsen.

Maar dat die speedtouch na aan en uit zetten zomaar die wireless activeert is toch niet normaal, of vergis ik mij daarin?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ispwatch schreef:Eerst BGC en dan BGC's kindjes ;-)
Was trouwens mijn eerste reactie tegen mijn huisgenoten, die van BGC zijn weer aan het prutsen.

Maar dat die speedtouch na aan en uit zetten zomaar die wireless activeert is toch niet normaal, of vergis ik mij daarin?
Nee daar vergis je je niet in... vind ik ook raar.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Dat heb ik ooit 1 keer gezien, namelijk toen ik pas bij Tele2 zat en er 's nachts blijkbaar een update van de firmware was gebeurd.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Provider

cptKangaroo schreef:
Dat heb ik ooit 1 keer gezien, namelijk toen ik pas bij Tele2 zat en er 's nachts blijkbaar een update van de firmware was gebeurd.
Dacht eerst ook aan zoiets, maar het vreemde is dat er dan zo om de twee dagen een update van de firmware zou gebeuren, lijkt me dus eerder de speedtouch zelf die ontspoort.
Wat er mij aan doet denken de garantievoorwaarden via Tele2 er eens op na te slaan.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ispwatch schreef:
cptKangaroo schreef:
Dacht eerst ook aan zoiets, maar het vreemde is dat er dan zo om de twee dagen een update van de firmware zou gebeuren, lijkt me dus eerder de speedtouch zelf die ontspoort.
Wat er mij aan doet denken de garantievoorwaarden via Tele2 er eens op na te slaan.
Op modem bij ons is het ook 2 jaar hé, zoals de algemene europese wetgeving het voorschrijft.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”