Aansluiting I'net/TV/Telefoon - verhaaltje

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Hi all,

heb mezelf vandaag al enkele malen door het venster gegooid, ik die dacht een routine-abbo aan te gaan...
Hoewel het zich allemaal in Duitsland afspeelt, kunnen sommigen misschien hun mening geven, alvast bedankt.

15/05/2009:
Ik verhuis, en heb dus een nieuwe aansluiting nodig voor TV-i'net-telefoon
In mijn nieuw appartement ligt een kabelaansluiting en DSL-aansluiting. (TV werkt dus met analoog signaal)
Na eerst Deutsche Telekom te hebben gebeld voor een Entertain-abbo (vergelijkbaar met Belgacom TV incl telefoon en i'net) heb ik vernomen dat dit bij mij niet beschikbaar is wegens maximaal 2MB DSL op mijn locatie...
Beslissing was dus snel gemaakt en ik zoek een passend abbo via de Kabel-Leverancier.

Internet 10MB down/1MB up - no limit
Digital TV - 70 zenders
Telefoon - Flatrate vaste lijnen gans Europa
Alles samen voor 40eur/maand :-)

16/05/2009
Ik bestel mijn pakket bij de kabelleverancier (UnityMedia) en krijg een schrijven met nieuw telefoonnummer en klantennummer etc.
Dezelfde dag belt een technieker mij op voor een installatie-datum.

20/05/2009
Technieker komt voorbij, kan spijtiggenoeg de hoofdverdeler voor kabel niet vinden (mijn "Hausmeister" is op congé, moet mij weer overkomen).
In ieder geval, de technieker weer weg en geeft me zijn nummer "bel me als je de sleutel hebt voor die ruimte".
Technieker meld me ook dat er al iemand is in mijn gebouw met hetzelfde abbo als ik, er is dus geen probleem...

/// hierna volgt een hele week van rondbellen en de juiste mensen aan de lijn hebben... Ongelooflijke bezigheidstherapie.

03/06/2009
Ik bel de huisbeheerder van dit gebouw, hij zou moeten weten hoe het zit met de technische installaties. Hij legt me uit dat mijn analoge UnityMedia-signaal wordt beheerd door een andere firma "Kabelfernsehen München". Deze laatste is ook de eigenaar van de kabelinstallatie in mijn gebouw. Ik zou hen moeten bellen voor verdere informatie en toegang tot deze hoofdverdeler en entry-point.

Ik bel met Kabelfernsehen München, leg alles uit en ze gaan me terugbellen. Dit doen ze ook (!)
Daar melden ze me doodleuk "UnityMedia heeft met ons geen overeenkomst, de apparatuur bij u is onze eigendom, ze mogen dit aan u niet verkopen en zeker niet installeren op onze apparatuur". (Als ik zeg dat al iemand ditzelfde abbo heeft zeggen ze me dat dit dan illegaal is)

Ik bel met UnityMedia, eerste idee was van mijn tak maken en contract opzeggen omdat ze niet "kunnen" leveren. Ze zeggen me dat er geen enkel probleem is, dat ze kunnen leveren, dat ik de technieker nochmaals moet bellen voor een installatie. In hun systemen staat namelijk voor mijn adres "beschikbaar".

Mijn opinie : ik koop van UnityMedia, zij komen leveren. Als er achteraf iemand in fout is ben ik het niet, want ik heb een rechtmatig abbo met UnityMedia. Het is zij die geen overeenkomst hebben met Kabelfernsehen München.
Maar : zo lang ik de sleutel van die ruimte niet heb kan ik het ook niet laten installeren. En je raad het al, deze sleutel ligt bij Kabelfernsehen München.

Ik weet echt niet meer wat te doen en heb mijn huisbeheerder gebeld. Deze heeft zich eerst kapotgelachen (ik ook, uit pure frustratie) en gaat nu Kabelfernsehen München opbellen om na te vragen.
Mag Kabelfernsehen München deze installatie verbieden?

Alle info welkom :-)
Alvast bedankt voor 't lezen...

Stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

stephan schreef:Mag Kabelfernsehen München deze installatie verbieden?


Uiteindelijk is dit duitse materie, dus ik betwijfel of we je hierbij kunnen helpen.

Ik zou wel willen begrijpen hoe het precies in elkaar zit met die kabel... lopen daar twee coaxen door het straat, of is dit slechts één ? En hoe kan het dat UnityMedia een product verkoopt als zij geen transport hebben voor dat product (dixit je uitspraak dat ze geen overeenkomst hebben met Kabelfernsehen München ?)... tenzij ze dus wel een eigen coax hebben (en in dat geval lijkt het mij ook terecht dat ze apparatuur mogen plaatsen).
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Neen, er loopt slechts 1 coax door de straat, die van UnityMedia.
De gehele binneninstallatie van ons gebouw is eigendom en beheerd (?) door Kabelfernsehen München...
Wat zoveel betekent als : ik heb UnityMedia signaal in mijn woning, maar de laatste 20m lopen over bekabeling van Kabelfernsehen München...

Ik hoop echt dat ik vandaag een positief telefoontje krijg van onze huisbeheerder, die meent met Kabelfernsehen München goede contacten te hebben...
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

stephan schreef:De gehele binneninstallatie van ons gebouw is eigendom en beheerd (?) door Kabelfernsehen München...


Ik heb dergelijke opzet ook gelezen in de concepten rond FTTH... een partij die de initiele binnenhuisinstallatie doet zou dan eigenaar worden van de installatie (maar dan ook derden moeten toelaten mits deze een vorm van huur betalen). Het lijkt me een bizar concept trouwens... en in het document sprak men ook de vrees uit dat bepaalde providers (en meestal zijn dat de gevestigde waarden die veel centen in kassa hebben) massaal dergelijke "initiele installaties" zouden uitvoeren.

stephan schreef:Wat zoveel betekent als : ik heb UnityMedia signaal in mijn woning, maar de laatste 20m lopen over bekabeling van Kabelfernsehen München...


Dan moet UnityMedia toch een overeenkomst hebben met Kabelfernsehen München ? De vraag is natuurlijk ook welke apparatuur men waar plaatst, als je bijvoorbeeld naar Telenet kijkt staat de modem gewoon bij jou binnen in huis (zou men die in jou geval dan in de technische ruimte van Kabelfernsehen München plaatsen ?)

stephan schreef:Ik hoop echt dat ik vandaag een positief telefoontje krijg van onze huisbeheerder, die meent met Kabelfernsehen München goede contacten te hebben...


Ik hoop het beste voor jou... het aanbod is in ieder geval mooi, maar ook dan kan je duidelijk nog grote problemen hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”