E-loonbrief breekt niet door

Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

De Belgische werknemers blijven vasthouden aan hun klassieke, papieren loonbrief. De elektronische versie is geen succes, berichten de Corelio-kranten.

Via SD Worx, het grootste socialedienstenbedrijf van het land, hebben in theorie 118.000 werknemers toegang tot hun persoonlijke, elektronische loonbrief. Het gaat om één op de zes van de 765.000 werknemers in de 37.000 bedrijven die klant zijn bij SD Worx. Maar slechts een kleine minderheid van 8.000 werknemers maakt ook effectief gebruik van de e-loonbrief. De anderen houden het bij hun vertrouwde loonbrief op papier.

Volgens directeur Hans Joris zijn veel werknemers nog niet vertrouwd met de elektronische versie van hun loongegevens en werpt de bestaande wetgeving extra hinderpalen op. "Nu moet een werkgever van elke werknemer de individuele goedkeuring krijgen om zijn loonbrief via het internet ter beschikking te stellen. Een collectief akkoord is niet voldoende." (belga/dea)
03/06/09 07u30

De Morgen
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Tja, mijn sociaal bureau geeft zelfs nog niet eens de mogelijkheid om dit te activeren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Muziekbos schreef:Tja, mijn sociaal bureau geeft zelfs nog niet eens de mogelijkheid om dit te activeren.


Als je al wist dat het bestond... nu zolang het een PDFje is dat je dan kan downloaden om zelf te archiveren is het wel mooi.

Krijg je dan ook maandelijks een mailtje dat je loonbrief er is ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

r2504 schreef:Als je al wist dat het bestond... nu zolang het een PDFje is dat je dan kan downloaden om zelf te archiveren is het wel mooi.

Krijg je dan ook maandelijks een mailtje dat je loonbrief er is ?


http://www.zoomit.be/nl-BE/news/breakthroughpayslip.php

Maar elektronische loonbrieven stuurt u natuurlijk niet zomaar per e-mail via het internet. Daarom heeft Isabel NV, in samenwerking met de banken, een nieuwe financiële dienst ontwikkeld. Zoomit biedt de elektronische loonbrief rechtstreeks aan in het vertrouwde en beveiligde programma voor internetbankieren van uw werknemer. Binnen klikbereik naast de zichtrekening.

Ik zou al blij zijn mocht in pdf mijn loonbrief krijgen....archiveer deze zoals gasfacturen/elektriciteitsfacturen van lampiris/ecopower. Makkelijk, plaats- en papierbesparend, milieuvriendelijk ;-)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Muziekbos schreef:Tja, mijn sociaal bureau geeft zelfs nog niet eens de mogelijkheid om dit te activeren.


Idem niet moeilijk dat hij niet doorbreekt.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik krijg via Zoomit mijn loonbrief te zien vanaf dat het geld op mijn rekening staat. Heel handig en overzichtelijk. Het papieren formulier komt een week later. Best ook zo te houden. Stel dat je van bank wisselt, wat dan met Zoomit???
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Dfrog schreef:Ik krijg via Zoomit mijn loonbrief te zien vanaf dat het geld op mijn rekening staat. Heel handig en overzichtelijk. Het papieren formulier komt een week later. Best ook zo te houden. Stel dat je van bank wisselt, wat dan met Zoomit???


Zoomit is bij de andere bank ook beschikbaar, daar dan gewoon activeren. Ik weet niet of de kleintjes ook al zijn mee gestapt in het Zoomit verhaal (Argenta, Deutsche Bank, ...)?

aanvulling: net gekeken en ze werken nog niet mee http://www.zoomit.be/nl-BE/users/banks.php
aanvulling: de enige die voor mij beschikbaar is is Telenet.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik krijg mijn loonbrieven ook via zoomit én op papier. Ik werk wel bij Isabel NV, dus het zou nogal straf zijn dat ik ze niet elektronisch zou ontvangen ;-)

Een elektronische versie vind ik inderdaad heel handig om ze te archiveren en later snel terug te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”