Verhoging spam
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 jun 2004, 10:13
Een tijd terug had ik enorm veel last van spam via scarlet. De laatste paar maanden is dit enorm verbeterd. Tot vorige week ik opeens weer tientallen mails per dag kreeg. Ook op een ander scarlet adres die er los van staat krijg ik opeens dezelfde grote hoeveelheden binnen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het probleem bij mezelf ligt en dat er eerder iets veranderd is bij de spamfilters van Scarlet. Zijn er nog mensen die ditzelfde fenomeen meemaken de laatste dagen?
- selder
- Moderator
- Berichten: 6576
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Daar had ik ook last van op m'n scarlet emailadres, maar sinds vorige week heb ik zo goed als *geen* spam meer! Ze moeten bij Scarlet iets veranderd of geupgrade hebben, want aan mijn instellingen is niets veranderd.
Iemand ook iets van gemerkt?
Iemand ook iets van gemerkt?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Ook sinds een paar jaar minstens stuk of 20 spam mails per dag (vrij plots opgekomen - vroeger spamvrij).
En sinds 20/07 bijna niets meer. MAAR zelfs als ik de spamfilter afzet in 'mijn.scarlet' gedurende een paar dagen, merk ik helemaal géén toename. Enkel als je in de technische details van de mail kijkt, zie je geen sporen meer van de spamfilter zoals die er normaal wel staan bij aktieve filter bvb. :
X-SpamTest-Group-ID: 00000000
X-SpamTest-Method: none
X-SpamTest-Rate: 49
X-SpamTest-SPF: none
Dus volgens mij is er meer aan de hand dan gewoon de spamfilter die terug actief is. Als ik me goed herinner had ik die in het verre verleden (jaar of 5 geleden) zelf aangezet en ik dacht zelfs dat je toen het niveau van filtering kon instellen; ik dacht die toen op 'medium' gezet te hebben, zodat enkel het onderwerp werd aangevuld met [SPAM] maar de mail toch werd doorgestuurd.
Nu kan je spamfilter enkel aan of af zetten.
En sinds 20/07 bijna niets meer. MAAR zelfs als ik de spamfilter afzet in 'mijn.scarlet' gedurende een paar dagen, merk ik helemaal géén toename. Enkel als je in de technische details van de mail kijkt, zie je geen sporen meer van de spamfilter zoals die er normaal wel staan bij aktieve filter bvb. :
X-SpamTest-Group-ID: 00000000
X-SpamTest-Method: none
X-SpamTest-Rate: 49
X-SpamTest-SPF: none
Dus volgens mij is er meer aan de hand dan gewoon de spamfilter die terug actief is. Als ik me goed herinner had ik die in het verre verleden (jaar of 5 geleden) zelf aangezet en ik dacht zelfs dat je toen het niveau van filtering kon instellen; ik dacht die toen op 'medium' gezet te hebben, zodat enkel het onderwerp werd aangevuld met [SPAM] maar de mail toch werd doorgestuurd.
Nu kan je spamfilter enkel aan of af zetten.
Ja, ze hebben iets veranderd. En ik vind wel dat ze dat aan de klanten zouden moeten laten weten.
Mijn scarlet spam setting stond expliciet af om false positives te vermijden en omdat ik toch een eigen filter systeem heb. Zonder me iets te laten weten hebben ze die filter recent bij Scarlet op gezet, met als gevolg dat ik na enige tijd mails kreeg van een legitieme mailing lijst beheerder dat er te veel bounces waren van mijn adres en ze me daarom zouden verwijderen tenzij ik reageerde. Telkens als ik dat deed, ging het weer even goed en dan begon de miserie opnieuw. Nu ik de Scarlet filter af gezet heb, werkt die mailing lijst weer. Maar de inkomende spam is nog steeds 0. Op zich niet erg, ware het niet dat een mens zich afvraagt hoevele legale mails ze nog tegenhouden zonder iets te laten weten.
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik plots dat ik sinds ongeveer hetzelfde tijdstip nog een ander e-mail probleem heb. Een van mijn forward adressen vanuit een alumni organisatie wara ik lid van ben werkt niet meer. Ook niet nadat ik de spamfilter heb afgezet. Ergerlijk!
Mijn scarlet spam setting stond expliciet af om false positives te vermijden en omdat ik toch een eigen filter systeem heb. Zonder me iets te laten weten hebben ze die filter recent bij Scarlet op gezet, met als gevolg dat ik na enige tijd mails kreeg van een legitieme mailing lijst beheerder dat er te veel bounces waren van mijn adres en ze me daarom zouden verwijderen tenzij ik reageerde. Telkens als ik dat deed, ging het weer even goed en dan begon de miserie opnieuw. Nu ik de Scarlet filter af gezet heb, werkt die mailing lijst weer. Maar de inkomende spam is nog steeds 0. Op zich niet erg, ware het niet dat een mens zich afvraagt hoevele legale mails ze nog tegenhouden zonder iets te laten weten.
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik plots dat ik sinds ongeveer hetzelfde tijdstip nog een ander e-mail probleem heb. Een van mijn forward adressen vanuit een alumni organisatie wara ik lid van ben werkt niet meer. Ook niet nadat ik de spamfilter heb afgezet. Ergerlijk!