Ik ben nu al een jaar bij dommel cittyconect plus woonachtig te herent en dit is mijn snelheid
ISP Monitor Speedtest (31/05/2009 02:41) / Provider: Dommel Belgium
Downstream: 3260 Kbps (407,5 KB/s)
Upstream: 764 Kbps (95,48 KB/s)
Ping: 23 ms (0% Packet Loss)
Nu ik vind dit erg traag en weet ook dat ik ver woon van hun centale op de vismarkt in leuven.
Maar ik vraag me af als ik overstap naar een andere provider, gebruiken die dan soms een centrale dichterbij waardoor mijn snelheid hoger is.
Bij dommel vertellen ze me ook als ik hun siemens modem router koop mijn snelheid hoger zou liggen maar ik zou niet weten waarom omdat die ik nu gebruik ook adsl 2+ compatibel is
Snelheid herent dommel cittyconnect plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
hangt er een beetje vanaf ..
ik vind 400kb nog zeker 'netjes' maar inderdaad voor cityconnect mag het wel hoger... of dat andere mensen beter kunnen leveren.. Misschien kun je gewoon netconnect pakken met '12'mbits van belgacom zo gezegd..
Maar je vermeld niet hoever je van een 'gewone' belgacom centrale woont.. als dat ook 2km is..
Enigste andere provider die hogere snelheden kan geven is uit mijn hoofd EDP. Maar weinig ervaring mee.
De siemens heeft in veel gevallen bewezen dat hij hogere prestaties geeft tegenover andere routers..
Waarom net? geen idee .. Dommel heeft die modem gebruikt om hun netwerk te testen.. Misschien dat ze ergens optimale instellingen doen.. don't know..
Maar als je niet gaat blijven zeker niet een 'dure' siemens kopen. Aangezien deze nochal prijzig is .. Uiteraard is hij in Nederland wel wat goedkoper te krijgen...
ik vind 400kb nog zeker 'netjes' maar inderdaad voor cityconnect mag het wel hoger... of dat andere mensen beter kunnen leveren.. Misschien kun je gewoon netconnect pakken met '12'mbits van belgacom zo gezegd..
Maar je vermeld niet hoever je van een 'gewone' belgacom centrale woont.. als dat ook 2km is..
Enigste andere provider die hogere snelheden kan geven is uit mijn hoofd EDP. Maar weinig ervaring mee.
De siemens heeft in veel gevallen bewezen dat hij hogere prestaties geeft tegenover andere routers..
Waarom net? geen idee .. Dommel heeft die modem gebruikt om hun netwerk te testen.. Misschien dat ze ergens optimale instellingen doen.. don't know..
Maar als je niet gaat blijven zeker niet een 'dure' siemens kopen. Aangezien deze nochal prijzig is .. Uiteraard is hij in Nederland wel wat goedkoper te krijgen...
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Mja, als je een hoog downloadvolume wilt behouden, dan Dommels netconnect + speedpack maar het zal je wel een duit kosten: het abo is al een stuk durrder en het speedpack brengt ook een serieuze eenmalige kost met zich mee. Ik dacht dat dit speedpack nu zelfs ook al over vdsl2 kan, maar dan moet je ook nog een nieuwe modem bij hen kopen. Al bij al zou ik in jouw situatie, en als geld toch een factor is die meespeelt, het bij cityconnect houden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Sowieso ga je bij gelijk welke provider op ADSL2+ nooit geen hogere snelheden halen dan dat, tenzij er binnenkort een centrale in jou buurt zou bijkomen...
Ik vrees dat als je sneller wilt surfen je moet kijken naar VDSL2 of eventueel naar Telenet.
Ik vrees dat als je sneller wilt surfen je moet kijken naar VDSL2 of eventueel naar Telenet.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
De speedtest van ISPmonitor is nu ook niet de beste hoor, ik heb ook ispmonitor op de pc en die heeft soms 5 tot 9Mbps minder aan.Dianjo schreef:Ik ben nu al een jaar bij dommel cittyconect plus woonachtig te herent en dit is mijn snelheid
ISP Monitor Speedtest (31/05/2009 02:41) / Provider: Dommel Belgium
Downstream: 3260 Kbps (407,5 KB/s)
Upstream: 764 Kbps (95,48 KB/s)
Ping: 23 ms (0% Packet Loss)
Nu ik vind dit erg traag en weet ook dat ik ver woon van hun centale op de vismarkt in leuven.
Maar ik vraag me af als ik overstap naar een andere provider, gebruiken die dan soms een centrale dichterbij waardoor mijn snelheid hoger is.
Bij dommel vertellen ze me ook als ik hun siemens modem router koop mijn snelheid hoger zou liggen maar ik zou niet weten waarom omdat die ik nu gebruik ook adsl 2+ compatibel is
Doe eens een speedtest op http://www.speedtest.net
of op http://speedtest.telenet.be/
dat zou wel beter moeten zijn.
Last Result:
Download Speed: 19347 kbps (2418.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 485 kbps (60.6 KB/sec transfer rate)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ik heb ook eens andere test gedaan
Jij woont waarschijnlijk dichter bij centrale anders zou ik deze snelheid toch ook moeten halen ik denk dat ik ongeveer 6 km van centrale woon (woon tegen de grens van tildonk) want ik zou niet weten hoe ik dat te weten kom.
Wie heeft ervaring met netconnect + speedpack in herent?
-
- Plus Member
- Contacteer:
-
- Plus Member
- Contacteer:
dat is ook waar , daar moet ik nog over nadenken dat het die snelheidswnst waard is om over te' schakelen want voor de rest is het een goed produkt.t-town schreef:En eventjes houden we niet rekening met de kost.
Cityconnect is veel goedkoper, alleen al daarom zou ik er blijven.