probleem met scherm, en wat vragen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Coop
Premium Member
Premium Member

Ik heb mijn Samsung T240 scherm gisteren binnen gekregen.

Prachtig scherm !
Ik heb echter een paar vragen, hopelijk kunnen jullie me helpen.

1. Ik heb 1 pixel die altijd zwart is, behalve bij blauw beeld, dat lijkt hij nog te kunnen weergeven. kan ik dat eventueel repareren ?
Kunnen jullie leven met 1 zulk een pixel ? hij zit pal in het midden beetje naar links en mijn oog is altijd wel naar hem opzoek.
Weet niet of ik hem moet terugsturen of er mee leren leven, ik had geen pixelgarantie.

2. Ik heb mijne online besteld via dat pricewatch van Tweakers.net, nu paar dagen later merk ik dat bij andere winkels de prijs 50€ goedkoper is geworden ineens, zou ik hier verhaal tegen kunnen halen ? voel mij wel een beetje bedrogen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je geen pixelgarantie hebt, dan zul je daar dan maar moeten mee leren vrees ik.
En ik dacht dat de tweakers pricewatch louter indicatief was. Er staan nergens garanties dat zij de winkel met de laagste prijs aanduiden he. Dus ik vrees dat je maar wat langer had moeten zoeken ;)
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Wordt je scherm nog herkend als "plug and play" monitor?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Coop
Premium Member
Premium Member

Hij herkent mijn monitor als een T240 dus dat is wel in orde.

Is het normaal dat je op de resolutie 1920 x 1200 naar links en rechts kunt scrollen ? dus voor mijn klok rechtsonder te zien moet ik scrollen naar rechts, en voor op start te drukken moet ik terug naar links scrollen, ik vind dit eigenlijk vervelend en misschien wel een reden voor naar een lagere resolutie te gaan.

Is dit normaal ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Natuurlijk is dat niet normaal ... Ik zou van je videokaart en monitor eens de recentste drivers downloaden en installeren ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

stuck pixel is altijd sneu. HEEL soms kan je hem "rubben" : zachte druk uitoefennen op het LCD ter hoogte van de stoute pixel. Heb zelf een Chimei-based 22" met zo'n probleem : om de zoveel weken gaat daar 1 pixel volledig wit, en lichtjes drukken op het scherm zorgt ervoor dat het probleem voor de volgende weken/maanden weer weg blijft.

Maar dat is een kwestie van geluk hebben + hangt af van de gebruikte technologie in je TFT. Bij dat soort van high-end Samsung TFT's lukt dat doorgaans niet.
Coop
Premium Member
Premium Member

selder schreef:Natuurlijk is dat niet normaal ... Ik zou van je videokaart en monitor eens de recentste drivers downloaden en installeren ...
Ik heb zopas de videokaart drivers verwijderd met driver cleaner en terug de nieuwste geinstalleerd. en daarboven mijn monitor drivers geinstalleerd, en nog steeds heb ik het.

Waar kan de fout eventueel liggen ?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Bestaat er een methode om ervoor te zorgen dat je nog meer dode pixels krijgt ?
Bij mijn laptop had ik ook 2 dode pixels, ik ben toen terug gegaan bij degene waar ik die had gekocht en die haalde er een tabel bij waarop stond wat die pixels moesten doen. Of ze volledig zwart waren of als het een subpixel was (geen idee wat dat is), etc.. Als ik nog 1 dode pixel extra had dan kon die opgestuurd worden en ik had ook geen dodepixel garantie.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

je hebt programma's die je scherm zo stressen dat je luie pixels (of denkelijk zo subpixels) terug tot leven kunnen brengen

maar dode pixels genereren in je panel , daar vrees ik voor (maar je mag er niet aan denken of het bestaat soms dus het zou wel kunnen dat het bestaat eh )
The eternal and true pessimist :D
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Over het scrollen: misschien staat er ergens een pan-and-scan mode aan in de monitor of de drivers.

Over die pixel: uit een review blijkt de monitor over een per-pixel calibrering te beschikken(?) Misschien is die pixel op die manier te corrigeren?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Coop, welke videokaart heb je ? Maar ik vermoed dat je de oplossing moet zoeken zoals hierboven beschreven.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Maverick
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

ivm die dode pixel, kan dit helpen?

http://blogs.tijd.be/tzine/2009/02/blaa ... en-in.html
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Dat lijkt me een grappig programmaatje. Werkt dat echt of zijn het allemaal maar verzinsels? ( in slaap sukkelen enzo )
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

het werkt, soms
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”