Lijnwaardes

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member

Hoi allemaal,

Ik was dittopic eens aan het doorlezen
en keek daarna eens naar mijn lijnwaardes. Als ik het bekijk heb ik dan uitstekende lijnwaardes, of lees ik nu zo slecht af ?
Maar toch kan ik niet op ADSL2 worden aangesloten (Dommel Homeconnect), valt dit te vrerklaren ?
En is het in de toekomst nog mogelijk dat ik op ADSL2 wordt overgeschakelt, of zal dit enkel lukken met Speedconnect ?

Mvg Tom.

Code: Selecteer alles

ADSL-lijn

Status:	Kabel aangesloten
Lijnmodus:	G.DMT
Maximale lijnsnelheid:	8128 kbps (downstream) / 1116 kbps (upstream)
Ruismarge:	29.3 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Lijndemping:	19 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Uitgangsvermogen:	19.6 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
maXter
Starter
Starter

Alles ziet er goed uit hoor van signaal sterkte. Je lijndemping is meestal lijnrecht evenredig met de afstand tot de DSLAM/Central, dus 20 dB en lager is ideaal.
Wij kunnen niet zeggen wanneer je ADSL2 kunt verkrijgen in je straat. Dat hangt af van de lijnen en de DSLAM etc.
For now, play the waiting game... of ga over naar SpeedConnect die al over 65 procent van Belgisch grondgebied werkt.

Hier nog even mijn statistics:

Code: Selecteer alles

Statistics  	Downstream  	Upstream
Line Rate 	4640 Kbps 	1312 Kbps
Attainable Line Rate 	9280 Kbps 	768 Kbps
Noise Margin 	23.7 dB 	14.0 dB
Line Attenuation 	0.5 dB 	2.0 dB
Output Power 	7.1 dBm 	7.3 dBm 
Greetz maXter -=- http://www.lanscape.be
cumme
Plus Member
Plus Member

Ik spreek uit eigen ondervinding en als je niet belt en blijft aandringen ga je nooit op ADSL2 geraken. Tot enkele maanden geleden moest ik zogezegd 'geduld' hebben, alles ging automatisch gebeuren. Maar er gebeurde niets. Tot op een zekere dag, na mijn 35e telefoontje, dat ze BGC gingen vragen om mijn lijn aan te passen. Ik kreeg zelfs een datum, en inderdaad die dag is alles soepel overgegaan naar ADSL2, wel 9 mbps ipv 12 mbps, maar dat zal wel aan BGC liggen zeker.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
Genghis
Pro Member
Pro Member

cumme schreef:maar dat zal wel aan BGC liggen zeker.
Heb je je al is geinformeerd, ipv veronderstellingen te maken?
Bovenstaande formulering is maw niet correct.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”