IPV6 en Tele2

Plaats reactie
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Teredo werkt niet echt out of the box mede dankzij dat gesloten systeem op de Tele2 box, via gateway6 wel verbinding tot op een gegeven ogenblik zonder wijziging van mijn kant opeens het ipv6 adres niet meer kon gevonden worden terwijl de gateway client wel actief was.
Niet erg, de dns servers van Tele2 vervangen door andere dns servers en hop het werkte weer.
Vandaag uit nieuwsgierigheid opnieuw de Tele2 dns servers ingesteld en jawel hoor, opnieuw de melding dat het adres niet gevonden kan worden.
Sommige sites waar je nogal veel fake linux-iso's vindt geven met de Tele2 dns servers ook regelmatig een foutmelding terwijl met andere dns-servers die sites zonder problemen getoond worden.
Zou Tele2 bezoek hebben gehad van de maffia van auteursrechtenorganisaties?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... is me een maand of wat geleden ook beginnen opvallen. Eerst dacht ik dat die sites gewoon plat lagen, maar wanneer ik ze uit testoverwegingen aansprak via andere locaties werkten ze nog steeds. Gewoon vervangen door open DNS en ze werkten allemaal terug. Tja, wat doe je er aan ...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Een tijdje terug heb ik ook eens naar Teredo gekeken, maar mijn Tele2 SpeedTouch zou met het verkeerde type NAT ingesteld staan (Teredo heeft 'cone NAT' nodig), waardoor het niet werkt. Maar ik neem aan dat je vraag eigenlijk gewoon over IPv6 gaat ipv Teredo?
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

cptKangaroo schreef:Een tijdje terug heb ik ook eens naar Teredo gekeken, maar mijn Tele2 SpeedTouch zou met het verkeerde type NAT ingesteld staan (Teredo heeft 'cone NAT' nodig), waardoor het niet werkt. Maar ik neem aan dat je vraag eigenlijk gewoon over IPv6 gaat ipv Teredo?


Ik had de voorkeur gegeven aan teredo maar je geeft het zelf al aan, dat werkt niet met de speedtouch modem, miredo (onder linux) daarentegen werkt wel.
Ik blijf het vreemd vinden dat via de Tele2 dns-servers het ip adres niet gevonden kan worden terwijl via andere dns-servers dit geen problemen oplevert.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”