Verkoop Scarlet netwerk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer
Provider

De grootste voorwaarde om Scarlet over te nemen, was toch dat Belgacom het netwerk diende te verkopen aan een andere speler? Dat is bij deze nog altijd niet gebeurd. :nono:
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

belgacom heeft een datum doorgekregen, ik dacht voorjaar 2010 ergens, wanneer dit netwerk moet verkocht zijn.
daarbij zo snel gaat dat allemaal niet hoor. dat is allemaal niet zo simpel hoor.

dus dat vingertje is nergens voor nodig.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer
Provider

Zamba schreef:belgacom heeft een datum doorgekregen, ik dacht voorjaar 2010 ergens, wanneer dit netwerk moet verkocht zijn.
daarbij zo snel gaat dat allemaal niet hoor. dat is allemaal niet zo simpel hoor.

dus dat vingertje is nergens voor nodig.

En kom je daar als overnemer zo makkelijk mee weg? "We raken het netwerk niet verkocht, ... ergens tegen 2030 zal het wel verkocht zijn" ... "Ah ja, dan is 't al goed", zegt het BIPT.

Wat een apenland is dat hier eigenlijk? De consument is hier continu de pineut, evenals de alternatieve isp's.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

het is niet moeilijk om het verkocht te krijgen, het is moeilijk het te verkopen in het algemeen. Het is niet hetzelfde als auto verkopen. Klanten moeten overgezet worden (of niet) en dergelijke
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

liger schreef:het is niet moeilijk om het verkocht te krijgen, het is moeilijk het te verkopen in het algemeen. Het is niet hetzelfde als auto verkopen. Klanten moeten overgezet worden (of niet) en dergelijke
het overzetten van alle Scarlet klanten (en daaronder EDPnet, DX-adsl enz.) naar BGC is al een tijdje aan de gang. Maar bij Belgacom dreigt er plaatsgebrek te komen.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Lord Utopia schreef:
liger schreef:het is niet moeilijk om het verkocht te krijgen, het is moeilijk het te verkopen in het algemeen. Het is niet hetzelfde als auto verkopen. Klanten moeten overgezet worden (of niet) en dergelijke
het overzetten van alle Scarlet klanten (en daaronder EDPnet, DX-adsl enz.) naar BGC is al een tijdje aan de gang. Maar bij Belgacom dreigt er plaatsgebrek te komen.
Plaatsgebrek mag geen reden zijn. Dat hadden ze op voorhand moeten voorzien.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Lord Utopia schreef:
Bij het overzetten mag ik hopen dat je uw huidige snelheid blijft behouden. Of ga je naar de belgacomprofielen/snelheden (voor sommige mss wel beter)?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Wat houdt dit percies in voor edpnet klanten dat het 6mbit profiel verdwijnt, .. ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

Als ik het goed begrijp moeten alle providers die nu via Scarlet passeren, dus overgezet worden naar het Belgacom netwerk, zodat Belgacom het glasvezel netwerk van Scarlet kan verkopen (wat een vastgelegde voorwaarde was voor de acquisitie van Scarlet door Belgacom)?

Dat zou dan tevens betekenen dat enkel wholesale nog mogelijk is (en geen BROBA e.d. meer)? Maw iedere alternatieve provider is dan verplicht om Belgacom profielen te gebruiken. En inderdaad, 6Mbit hoort niet in dat rijtje thuis voor zover ik weet.

Of heb ik een stuk van het verhaal gemist?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

dat betekent toch niet per se dat iedereen moet overgezet worden? Belgacom kan altijd netwerk verkopen met huur contract zodat ze niet ineens zo veel mensen moeten overzetten + grotere waarde voor de koper
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

De koper zal nog raar opkijken met de capaciteitsproblemen die er zijn! Hopelijk voor hem groeit hij niet te snel :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

TomG schreef:Dat zou dan tevens betekenen dat enkel wholesale nog mogelijk is (en geen BROBA e.d. meer)? Maw iedere alternatieve provider is dan verplicht om Belgacom profielen te gebruiken. En inderdaad, 6Mbit hoort niet in dat rijtje thuis voor zover ik weet.
Kan ik dan mijn 10Mbps/740kbps profiel van EDPnet ADSL Home op mijn buik schrijven? :eek:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik neem aan dat iedereen, in de mate van het mogelijke, zal geupgrade worden naar een gelijkaardig of hoger profiel. Misschien gaan sommigen wel in upload moeten inboeten?
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer
Provider

Gaan Scarlet klanten dan op het turboline netwerk komen?

Kan je dan als Scarlet-accountsurfen op een Skynet lijn? Net zoals je kan met een dommel account kan?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

en kan je dan ook in het weekend gratis mobiel surfen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef:en kan je dan ook in het weekend gratis mobiel surfen ?

J.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Joe de Mannen schreef:en kan je dan ook in het weekend gratis mobiel surfen ?

J.
Dat gratis mobiel surfen in het weekend is een apart abonnement van Belgacom dat samen verkocht wordt met Budget, Light, Go en Plus. Het is gratis erbij te krijgen, indien je hetzelfde product wilt gebruiken bij een abonnement bij een andere provider, ga je daar uiteraard voor moeten betalen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Goztow schreef:Ik neem aan dat iedereen, in de mate van het mogelijke, zal geupgrade worden naar een gelijkaardig of hoger profiel. Misschien gaan sommigen wel in upload moeten inboeten?
Dan zal er ook een ander abonnement komen wees daar maar zeker van, tot hiertoe is de hogere upload bij edpnet en statische IP's het enige wat me interesseert !
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Ofloo schreef:
Goztow schreef:Ik neem aan dat iedereen, in de mate van het mogelijke, zal geupgrade worden naar een gelijkaardig of hoger profiel. Misschien gaan sommigen wel in upload moeten inboeten?
Dan zal er ook een ander abonnement komen wees daar maar zeker van, tot hiertoe is de hogere upload bij edpnet en statische IP's het enige wat me interesseert !
Effe een ticket aangemaakt:
EDPnet schreef:Geachte heer,
Uw snelheidsprofiel zal niet gewijzigd worden.
Steeds tor uw dienst.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
woete
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Belgacom bied alle adslers nu toch 12mbit aan ipv 6?
Dus minder ga je zoieso niet krijgen, mss gewoon zelfde snelheid op een gecapte 12mbit lijn ?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Die 12mbit is adsl2+ of vdsl2 , die 6mbit van is gewone adsl dacht ik.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

woete schreef:Belgacom bied alle adslers nu toch 12mbit aan ipv 6?
Dus minder ga je zoieso niet krijgen, mss gewoon zelfde snelheid op een gecapte 12mbit lijn ?
Oudere klanten (Go, Plus) met een ADSL modem blijven op ADSL surfen aan 4 Mbps. De klanten (Go, Plus) die indertijd 12 Mbps aangevraagd hebben, blijven op ADSL2+ zitten (9 of 12 Mbps). Nieuwe klanten (Go, Plus) worden op VDSL2 aangesloten indien mogelijk, anders worden ze op ADSL2+ aangesloten, indien mogelijk. Klanten die nu een speedpack aanvragen worden aangesloten op VDSL2 en krijgen een VDSL2-modem. Go-klanten betalen 50 EUR, Plus-klanten krijgen het gratis.

Volgens mij.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Provider

'k Vermoed wel dat men ADSL2+ aan het uitfaseren is en overal VDSL2 aansluit, waar mogelijk uiteraard. Voor BGC TV zal men wel altijd VDSL2 voorzien, anders kan me geen HD kanalen (met garantie) aanbieden. Ze nemen op dat vlak ook weinig risico's, want ADSL2+ kan tenslotte tot een downstream van 24 Mbit gaan (tegenover de 25 of 20 voor VDSL2 die momenteel aangeboden wordt) zolang je maar dicht genoeg bij de DSL centrale zit.

Wou Belgacom trouwens in de eerste jaren (ik zeg maar iets, tegen 2012) ADSL2+ niet integraal weg? Het voordeel van die B-box2 is in elk geval dat die zowel overweg kan met ADSL2+ als VDSL2. Een erg interessante strategie om ADSL2+ verder uit te faseren, wat mij betreft. Danwel minder goed nieuws voor de kleinere ISP's, weliswaar...
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Contacteer:
Provider

Dag allemaal,

Mijn naam is Eva en ik maak deel uit van de Belgacom-klantendienst.

Lord Utopia heeft de mogelijkheden bij Belgacom reeds goed toegelicht.

Volgende link biedt nog een overzicht van de abonnementen die Belgacom aanbiedt.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... omparative

En deze link zet de technische specificaties van de verschillende abonnementen naast elkaar:

http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _technical

Veel oplossingen en antwoorden op vragen over Belgacom zijn overigens te vinden in ons Online helpcenter.

Vriendelijke groet,

Eva

Belgacom-klantendienst
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

Het begint me al te irriteren... Ik mis de toegevoegde waarde in die posts. Heeft Belgacom ook marktonderzoek gedaan naar de manier om op fora te communiceren of zo? Want dit sales talk gedoe gaat echt niet blijven duren eh... Met alle respect, maar dit doet me vlot denken aan een of ander spambotje dat klakkeloos een scriptje aframmelt met enkele standaardzinnen.

Newsflash: dat pakt niet op fora!
Special_K
Premium Member
Premium Member
Provider

TomG schreef:'
Wou Belgacom trouwens in de eerste jaren (ik zeg maar iets, tegen 2012) ADSL2+ niet integraal weg? Het voordeel van die B-box2 is in elk geval dat die zowel overweg kan met ADSL2+ als VDSL2. Een erg interessante strategie om ADSL2+ verder uit te faseren, wat mij betreft. Danwel minder goed nieuws voor de kleinere ISP's, weliswaar...
Als die er, buiten Dommel dan, in 2012 dan nog zijn.
Ik vrees dat ze nu langs alle kanten de nek worden omgewrongen. :cry:
Afbeelding
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Goendi schreef:Het begint me al te irriteren... Ik mis de toegevoegde waarde in die posts. Heeft Belgacom ook marktonderzoek gedaan naar de manier om op fora te communiceren of zo? Want dit sales talk gedoe gaat echt niet blijven duren eh... Met alle respect, maar dit doet me vlot denken aan een of ander spambotje dat klakkeloos een scriptje aframmelt met enkele standaardzinnen.

Newsflash: dat pakt niet op fora!
Echt, dit is pure spam en totaal naast de kwestie.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer
Provider

Pfft, onder het mom van informatieverstrekken de boel onder spammen, verschillende intiatieven die genomen worden om userbase aantrekkelijker te maken hebben schijnbaar allemaal het omgekeerde effect, met als uitzondering dat het nu gemakkelijk is om 'spambotjes' niet meer te zien te krijgen.
Terug naar de core-business zou ik zeggen. want voor mij begint de meerwaarde die userbase bood tegenover andere forums er vanaf te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”