Blokkage poorten - Algemene voorwaarden

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Anvar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2009, 12:31

Iedereen weet (alleja bijna iedereen :)) dat bij Telenet alle poorten onder 1024 geblokkeerd worden.
Nu wou ik vandaag wel eens zien hoe dit juist beschreven staat in hun algemene voorwaarden.
Raar maar waar het staat er totaal niet in...

Zie http://www.telenet.be/nl/onlinesupport/thuis/algemenevoorwaarden/algvw_internet.page

Nu heb ik maar eens een mailje gestuurd naar Telenet met de mededeling dat ze de poorten bij mij mogen open plaatsen omdat ik niet met hun blokkage akkoord ben en daar ook niet verplicht tot ben (zie voorwaarden).
Niet dat ik verwacht dat ze het ooit gaan doen maar ben wel nieuwsgierig wat ze hierop gaan antwoorden. Als ik een antwoord mag verwachten natuurlijk...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Lees nog maar eens goed :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Quote van http://www.telenet.be/nl/onlinesupport/ ... n/aup.page (waarnaar in de algemene voorwaarden meerdere keren verwezen wordt):
Daarnaast heeft Telenet onder meer ter beveiliging van het netwerk en de gebruikers een aantal ?poorten? afgesloten op het netwerk. Op het residentiële productgamma van Telenet Internet zijn alle poorten onder 1024 binnenkomend gesloten. Uitgaand is poort 25 (SMTP) gesloten. Daarnaast zijn nog een aantal andere specifieke poorten gesloten uit veiligheidoverwegingen. Aangezien er steeds nieuwe applicaties, bedreigingen, virussen, wormen edm. de kop opsteken wenst Telenet zijn beleid te allen tijde te kunnen afstemmen op deze nieuwe ontwikkelingen.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Off topic , maar waarom blokkeert telenet al die poorten? Het kleinste kind kan toch even de poort van een applicatie veranderen naar hoger dan 1024. Uit veiligheidsredenen is dat idioot want dan kunnen ze poorten 25, 80, 21 enz evengoed open zetten, veel veiligheidsrisico's zitten er toch niet op die poorten voor de gewone gebruiker me dunkt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gm123 schreef:Off topic , maar waarom blokkeert telenet al die poorten?


Bij Telenet kan je haast iedere vraag beantwoorden met... om de centen, en hier is het niet anders. Het gaat hem gewoon over het verkopen van duurdere office formules.

gm123 schreef:Het kleinste kind kan toch even de poort van een applicatie veranderen naar hoger dan 1024.


Inderdaad, maar veel bedrijfswerken blokkeren andere poorten... ik geraak van het werk uit bijvoorbeeld niet aan m'n HTTP server thuis omdat HTTP verkeer enkel is toegelaten op poort 80.

gm123 schreef:Uit veiligheidsredenen is dat idioot want dan kunnen ze poorten 25, 80, 21 enz evengoed open zetten, veel veiligheidsrisico's zitten er toch niet op die poorten voor de gewone gebruiker me dunkt.


Nochtans wel... poort 25 is gewoon rampzalig. Al de wanna-bees die zelf hun eigen mailserver gaan draaien en absoluut niets kennen van mail relay problemen... moest je eens weten hoeveel spam er op die manier verzonden wordt. Hetzelfde voor poorten 80 en 21... er zijn genoeg zombie PC's die vanalles beschikbaar stellen op HTTP en/of FTP zonder dat de eigenaar van iets afweet.

Maar globaal gezien is het droevig dat Telenet geen optie heeft om die poorten toch open te zetten...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”