Test-Aankoop hekelt extra kosten bij TV Vlaanderen
Geplaatst: 08 mei 2009, 09:54
http://www.hln.be/hln/nl/943/Ombudsman/ ... eren.dhtml
Test-Aankoop hekelt een extra kost die TV Vlaanderen momenteel aanrekent aan zijn klanten. Het gaat om 12,5 euro verwerkingskosten die de aanbieder van digitale televisie via satelliet aan zijn klanten aanrekent voor een nieuwe smartcard. Dat meldt de consumentenorganisatie.
"Onwettige praktijken"
"Onwettige praktijken", luidt het bij T-A. Omdat het aanrekenen van extra kosten voor een smartcard contractueel niet voorzien is en ook niet in de algemene voorwaarden van TV Vlaanderen staat, is het in strijd met de wet op de handelspraktijken, luidt het. "Zomaar extra kosten aanrekenen tijdens de overeenkomst kan niet door de beugel."
TV Vlaanderen betreurt de reactie. "Het is spijtig, we zijn momenteel al twee weken in gesprek met Test-Aankoop", aldus woordvoerder Maurits Stolte. "Het verbaast mij dat ze nu commentaar geven." Stolte verduidelijkt dat de vernieuwingsoperatie van de smartcards in golven gaat. Een deel van de 70.000 klanten (eind 2008) heeft de nieuwe kaart, plus rekening, al gekregen, een deel moet die nog krijgen.
T-A stelt via haar website een modelbrief ter beschikking om deze onwettige verwerkingskost te betwisten. De organisatie dient ook klacht in bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling, de vroegere Economische Inspectie. (belga/mvdb)
http://www.test-aankoop.be/
07/05/09 16u57
Test-Aankoop hekelt een extra kost die TV Vlaanderen momenteel aanrekent aan zijn klanten. Het gaat om 12,5 euro verwerkingskosten die de aanbieder van digitale televisie via satelliet aan zijn klanten aanrekent voor een nieuwe smartcard. Dat meldt de consumentenorganisatie.
"Onwettige praktijken"
"Onwettige praktijken", luidt het bij T-A. Omdat het aanrekenen van extra kosten voor een smartcard contractueel niet voorzien is en ook niet in de algemene voorwaarden van TV Vlaanderen staat, is het in strijd met de wet op de handelspraktijken, luidt het. "Zomaar extra kosten aanrekenen tijdens de overeenkomst kan niet door de beugel."
TV Vlaanderen betreurt de reactie. "Het is spijtig, we zijn momenteel al twee weken in gesprek met Test-Aankoop", aldus woordvoerder Maurits Stolte. "Het verbaast mij dat ze nu commentaar geven." Stolte verduidelijkt dat de vernieuwingsoperatie van de smartcards in golven gaat. Een deel van de 70.000 klanten (eind 2008) heeft de nieuwe kaart, plus rekening, al gekregen, een deel moet die nog krijgen.
T-A stelt via haar website een modelbrief ter beschikking om deze onwettige verwerkingskost te betwisten. De organisatie dient ook klacht in bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling, de vroegere Economische Inspectie. (belga/mvdb)
http://www.test-aankoop.be/
07/05/09 16u57