Test-Aankoop hekelt extra kosten bij TV Vlaanderen

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.hln.be/hln/nl/943/Ombudsman/article/detail/846352/2009/05/07/Test-Aankoop-hekelt-extra-kosten-bij-TV-Vlaanderen.dhtml

Test-Aankoop hekelt een extra kost die TV Vlaanderen momenteel aanrekent aan zijn klanten. Het gaat om 12,5 euro verwerkingskosten die de aanbieder van digitale televisie via satelliet aan zijn klanten aanrekent voor een nieuwe smartcard. Dat meldt de consumentenorganisatie.

"Onwettige praktijken"
"Onwettige praktijken", luidt het bij T-A. Omdat het aanrekenen van extra kosten voor een smartcard contractueel niet voorzien is en ook niet in de algemene voorwaarden van TV Vlaanderen staat, is het in strijd met de wet op de handelspraktijken, luidt het. "Zomaar extra kosten aanrekenen tijdens de overeenkomst kan niet door de beugel."

TV Vlaanderen betreurt de reactie. "Het is spijtig, we zijn momenteel al twee weken in gesprek met Test-Aankoop", aldus woordvoerder Maurits Stolte. "Het verbaast mij dat ze nu commentaar geven." Stolte verduidelijkt dat de vernieuwingsoperatie van de smartcards in golven gaat. Een deel van de 70.000 klanten (eind 2008) heeft de nieuwe kaart, plus rekening, al gekregen, een deel moet die nog krijgen.

T-A stelt via haar website een modelbrief ter beschikking om deze onwettige verwerkingskost te betwisten. De organisatie dient ook klacht in bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling, de vroegere Economische Inspectie. (belga/mvdb)

http://www.test-aankoop.be/
07/05/09 16u57
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Niet echt mooi de omruil operatie op de rug van de klanten te doen... al is Telenet in hetzelfde bedje ziek. Toen onlangs m'n Digicorder het begaf (gelukkig heb ik hem kunnen reanimeren) kreeg ik van Telenet ook te horen dat ik "50 euro activatie kosten" moest betalen om deze te mogen vervangen door een nieuw toestel.

Hoog tijd dat onze politiekers deze nieuwe "digitale TV mafia praktijken" aan banden legt !
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

http://www.sat4all.com/forums/ubbthread ... /1656516/5

Je bent niet verplicht te betalen voor de kaartwissel.

Als je contact opneemt met TVV geven zij ook aan dat die vergoeding niet verplicht is.

&

M.a.w. In feite doet TV VLAANDEREN hier niets illegaals maar leidt het grootste gedeelte van haar abonnees (met een basisabonnement) om de tuin en dat op een heel linke manier!

http://www.sat4all.com/forums/ubbthread ... ost1664183
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb die nieuwe smartcard gratis toegestuurd gekregen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

seagull schreef:Ik heb die nieuwe smartcard gratis toegestuurd gekregen.

Ik heb me laten vertellen dat enkel abbonnees met het goedkoopste pakket een vriendelijk verzoek krijgen om een bijdrage te leveren voor de kaartwissel. Welk type abbo heb jij?
Computer(k)nul
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een abo van C+ Nederland en daar doen ze het een beetje anders:
...
Op uw nieuwe smartcard (winkelwaarde €79,95) ontvangt u als aardigheidje 3 weken alle zenders (De zenders van Film1 uitgezonderd) t.w.v. ruim €40.
....
Zoals u zult begrijpen, zijn er kosten verbonden aan het verbeteren en vervangen van uw oude smartcard.
Omdat we trouwe klanten zoals u waarderen, neemt CanalDigitaal het grootste gedeelte van de kosten voor haar rekening.
We vragen uitsluitend een eenmalige bijdrage van €9,95 voor de verwerkingskosten.

Is uw betaling binnen drie weken bij ons binnen dan ontvangt u - nadat u 3 weken naar meer zenders hebt kunnen kijken - aansluitend 3 maanden lang geheel vrijblijvend het Entertainment-pakket!


Film1.1 en film1.2 bleken, in tegenstelling tot zij hierboven zeggen, wel 3 weken open te staan.
Nu staan nog steeds, zoals beloofd, de zenders van het Entertainment-pakket open.

Persoonlijk vind ik dit op deze manier een aardige ruil voor de 10€ en heb ik er geen moeite mee maar dat kan voor ieder anders liggen.

Vreemd is toch wel dat TVV/CanalDigitaal geld rekent voor een kaartwissel die zij willen.

De kaartkosten die TVV/CanalDigitaal voor een nieuwe kaart rekenen zijn extreem hoog.

Als voorbeeld, het KPN dbvt-t abo (in Nederland) rekent slechts 10Euro voor een extra Conax kaart (max 3 op 1 abonnement zonder verdere abonnementskosten), incl. verzendkosten.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”