Een tijd geleden had ik Indi. Mijn tv heeft een dvb-c en dus kon ik digitaal kijken. Ik ben overgeschakeld naar BGTV.
Ik kon dus dezelfde zender bekijken via beiden en ik moet zeggen dat de kwaliteit van BGTV heel wat minder goed is.
Ik moet er ook bij vertellen dat ik een snelle VDSL lijn heb die 2 HD streams zonder problemen aankan.
Komt dit kwaliteitsverschil door de minder goede BGC decoder tov de ingebouwde DVB-c decoder ?
Persoonlijk ben ik ook teleurgestel in de HD kanalen.
Ten eerste is het 720P. En ten tweede zijn er heel wat codec fouten waarneembaar. Vooral bij beelden met hoog kontrast en snelle bewegingen.
Het is ook sterk afhankelijk van zender tot zender, en natuurlijk ook de beeldinhoud.
Al ik bv naar het Hotel kijk op VT4 in sd wanneer men snel het beeld laat zien uit de lucht genomen dat zo rond het Hotel draait ,zie je echt de enorm slechte encodering.
Ik had (ondertussen abo opgezegd) de indruk dat de beeldkwaliteit bij INDI heel wat minder van die fouten vertoonde.
Iemand hier hetzelfde vastgesteld ?
Vergelijking beeldkwaliteit BGTV en Telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Niet zelf vastgesteld, maar bij Belgacom worden de TV zenders wat meer gecomprimeerd, zo zitten alle SD zenders onder de 4 Mbps, terwijl bij Telenet die tussen de 2,5 en de 8 Mbps schommelen (VTM is bijvoorbeeld boven de 6 , discovery helaas richting de 3)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Recent heeft iemand op http://www.digitalcafe.be de maximum bitrates gepost van de diverse zenders bij Telenet. Hieruit bleek dat een groot deel nog steeds amper 3 a 4 Mbits halen, en dat in MPEG2.
BGC TV heeft normaal gezien voor alle zenders gelijkaardige bitrates maar dan in MPEG4 voor zover ik weet.
In theorie zou de beeldkwaliteit van BGC-TV dus voor een groot aantal zenders beter moeten zijn dan bij Telenet.
BGC TV heeft normaal gezien voor alle zenders gelijkaardige bitrates maar dan in MPEG4 voor zover ik weet.
In theorie zou de beeldkwaliteit van BGC-TV dus voor een groot aantal zenders beter moeten zijn dan bij Telenet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Via een PC opnemen met VLC, en dan bijv. afspelen in DVBViewer, die geeft weer wat de bitrate is.zoro007 schreef:Hoe kan je bij BGC weten of te weten komen wat de birate is ?
Voorwaarde is wel dat het programma niet geëncrypteerd is.
Er bestaat daarvan een lijst, maar die is al lang niet meer geüpdated, dus geen idee wat nu nog openstaat.
Ik vermoed wel dat de VRT overal openstaat.
Dus in principe moet je, als je alles in huis hebt, een filmpje kunnen opnemen van bijv. de herhalingslus van het journaal, en dan een vergelijking kunnen maken tussen Telenet, Belgacom, TV Vlaanderen en DVB-T.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik heb ook een TV met DVB-C decoder en keek ook digitaal in Indi gebied, ben vergestapt naat Belgacom TV , en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit hier uitmuntend is hoor .
We zitten hier ook op VDSL2.
Groetjes,
P
We zitten hier ook op VDSL2.
Groetjes,
P
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Toen ik destijds demo's zag van Belgacom, vond ik dit ook niet denderend (typische blokvorming bij snel bewegende beelden door te lage bitrate). Dat was nog in het pre-VDSL2 tijdperk.
Maar ik moet toegeven, sinds ik dit thuis via VDSL2 heb (augustus vorig jaar) kan ik echt niet klagen. TV is weliswaar maar een 26", op iets in de orders van 40" of meer full HD lijkt het me wel logisch dat het daar wel lelijker wordt.
Maar ik moet toegeven, sinds ik dit thuis via VDSL2 heb (augustus vorig jaar) kan ik echt niet klagen. TV is weliswaar maar een 26", op iets in de orders van 40" of meer full HD lijkt het me wel logisch dat het daar wel lelijker wordt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik denk dat het vooral met de grootte van je TV te maken heeft.TomG schreef:Toen ik destijds demo's zag van Belgacom, vond ik dit ook niet denderend (typische blokvorming bij snel bewegende beelden door te lage bitrate). Dat was nog in het pre-VDSL2 tijdperk.
Bij mijn weten stuurt Belgacom immers geen verschillende versies van één zender door, dus ze moeten een stream hebben die ook door de traagste internetverbinding kan raken.
Je supersnel Internet heeft dus alleen voordelen naar overblijvende bandbreedte voor het surfen, en om meerdere streams tegelijk te kunnen ontvangen, maar het is niet dat je daarom een beter beeld op elk van die zenders zult hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
De streams zijn inderdaad min of meer vast (4 Mbit voor SD en 8Mbit voor HD, ongeveer). Zoals hierboven al gezet, wordt dit ook wel per kanaal bepaald (populaire kanalen krijgen hogere bitrates).
Alle streams zijn uiteraard multicast: je kan perfect naar één uitzending kijken op meerdere decoders en pc's zonder aan beschikbare bandbreedte in te boeten.
Grootte en resolutie van tv speelt altijd een rol: waar een DVD op praktisch eender welke CRT tv schitterend is, is dat al heel wat minder op iets van categorie HD ready en in het bijzonder full HD toestellen.
Alle streams zijn uiteraard multicast: je kan perfect naar één uitzending kijken op meerdere decoders en pc's zonder aan beschikbare bandbreedte in te boeten.
Grootte en resolutie van tv speelt altijd een rol: waar een DVD op praktisch eender welke CRT tv schitterend is, is dat al heel wat minder op iets van categorie HD ready en in het bijzonder full HD toestellen.
Ik kijk inderdaad op een full HD tv.
Ik hecht ook echt wel belang aan kwaliteit .
Ik film zelf in full HD en als je dan kijkt naar HD uitzendingen, dan kan er nog heel wat verbeterd worden !
Nu eerlijk gezegd kan ik over het algemeen wel leven met deze mindere kwaliteit behalve dan met echte compressie fouten bij snelle bewegingen en grote contrasten in het beeld. Dan trekt het echt op niks meer.
Als het bij telenet beter is , is dit voldoende voor mij om over te stappen.
Maar ik wil naturrlijk niet dat het daar ook tegenvalt !
Ik hecht ook echt wel belang aan kwaliteit .
Ik film zelf in full HD en als je dan kijkt naar HD uitzendingen, dan kan er nog heel wat verbeterd worden !
Nu eerlijk gezegd kan ik over het algemeen wel leven met deze mindere kwaliteit behalve dan met echte compressie fouten bij snelle bewegingen en grote contrasten in het beeld. Dan trekt het echt op niks meer.
Als het bij telenet beter is , is dit voldoende voor mij om over te stappen.
-
- Deel van't meubilair
Alle providers van digitale TV in Belgie (BGC-TV, Telenet en TV Vlaanderen) hebben problemen met de beschikbare bandbreedte... goed is het dus nergens, het zijn allen gewoon compromissen. Bij Telenet is dit afhankelijk van de zender... de Vlaamse zenders zijn redelijk, al de rest is ronduit slecht als je kritisch bent en belang hecht aan kwaliteit (soms kan je nog beter naar een YouTube video kijken).zoro007 schreef:Als het bij telenet beter is , is dit voldoende voor mij om over te stappen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Vandaag voor het eerst Telenet digitale TV op een digitale TV (32") gezien: amai, zo slecht gecomprimeerd beeld!
De compressie artifacten (halos rond bewegende objecten, blokkerige lijnen, etc.) zijn slechter dan bij een slecht gecodeerde jpeg foto! Toegegeven, sommige zenders waren wel te doen, maar bij de meeste zag ik van die storende coderings-effecten -- dan toch liever de occasionele ruis van een analoog signaal
De compressie artifacten (halos rond bewegende objecten, blokkerige lijnen, etc.) zijn slechter dan bij een slecht gecodeerde jpeg foto! Toegegeven, sommige zenders waren wel te doen, maar bij de meeste zag ik van die storende coderings-effecten -- dan toch liever de occasionele ruis van een analoog signaal
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Geen van beiden is oke vind ik maar voor mij heeft telenet een streepje voor.
Al moet ik zeggen;ik kijk zoveel mogelijk natuurlijk op de HD kanalen zoals vtm hd en prime star HD,één HD en nog enkele andere,das de moeite en prachtbeeld.
Al moet ik zeggen;ik kijk zoveel mogelijk natuurlijk op de HD kanalen zoals vtm hd en prime star HD,één HD en nog enkele andere,das de moeite en prachtbeeld.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Gibertini schotel 80cm: 54euro
4x Lnb single: 86euro
multifeed: 20euro
voet: +-35euro
disecq 4in1: 15euro ofzo
kabel: 0,50 per meter (quad shielded..)
ontvanger:420 (dreambox 800)
dan ontvang je dus
Astra 28, 23,19 en hotbird.. zo een beetje alles wat je 'wilt'.
**
uiteraard moet je een schotel plaatsen..
Ik heb er althans geen spijt van.
En de kwaliteit daar kunnen belgacom & telenet nog iets van leren..
**prijs is een schatting uit het hoofd )
dan ontvang je dus
**
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
4x Lnb single: 86euroicekiller2k6 schreef:Gibertini schotel 80cm: 54euro
dan ontvang je dus
**
is wa duur ni?
dat is dus 630 euro zonder abonnement. Natuurlijk heb wel gratis zenders.
als je vgl met telenet: 50 euro
voor "gewone" kijker is dit no brainer denk ik....
-
- Elite Poster
Sateliet vraagt onmiskenbaar de nodige expertise (installatie, technische zaken,...) en een hoge opstartkost (aankoop hardware). En zoals de meeste zaken zijn er hier zowel voor- als nadelen aan (afhankelijk van de doelgroep).
Gemiddeld ben ik wel tevree over de SD kwaliteit van Belgacom TV, weliswaar maar op een 26" LCD. Het is wel logisch dat bij 40" of meer de kwaliteit er beduidend minder zal uitzien. Dan rest Blue-Ray nog waarschijnlijk als enige alternatief, wil je full HD TV.
Gemiddeld ben ik wel tevree over de SD kwaliteit van Belgacom TV, weliswaar maar op een 26" LCD. Het is wel logisch dat bij 40" of meer de kwaliteit er beduidend minder zal uitzien. Dan rest Blue-Ray nog waarschijnlijk als enige alternatief, wil je full HD TV.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Wel dan nodig ik je uit om thuis op de 42" maar eens te komen kijken en mij aub te vertellen waar al jou coderings effecten zijn!cptKangaroo schreef:Vandaag voor het eerst Telenet digitale TV op een digitale TV (32") gezien: amai, zo slecht gecomprimeerd beeld!
Ongelooflijk dit te vergelijken met een slecht gecodeerde jpeg.
Ik ben ab-so-luut niet meer te spreken over telenet, maar de kwaliteit op TV is echt wel goed tot zeer goed te noemen!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
De high defenition kanalen zijn zeker de moeite. De bekend SD (vlaamse zenders) zijn ook wel goed te noemen.
Hij kijkt liever naar een analoog signaal...
Moment dat ik overschakel op analoog dan is het verschil toch wel heel groot! Analoog ok voor <32 (en zelfs dan nog) maar eenmaal daarboven moet je wel digitaal gaan..
Hij kijkt liever naar een analoog signaal...
Moment dat ik overschakel op analoog dan is het verschil toch wel heel groot! Analoog ok voor <32 (en zelfs dan nog) maar eenmaal daarboven moet je wel digitaal gaan..
Everything that has a beginning has an end.
-
- Deel van't meubilair
Zou je dat wel doen... eens je er echt kritisch naar kijkt ga je namelijk snel zien dat het ver van perfect is (als je tenminste ook eens naar iets anders kijkt dan de Vlaamse zenders).Dafke schreef:Wel dan nodig ik je uit om thuis op de 42" maar eens te komen kijken en mij aub te vertellen waar al jou coderings effecten zijn!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Via satelliet zijn er een paar HD demo kanalen te ontvangen. Onder andere dat van Astra zelf waar bijna uitsluitend beelden van exotische eilanden, parelwitte stranden, planten en bomen... worden uitgezonden in resolutie van 1920x1080. Als je dat op een Full HD tv bekijkt met een DB800 (zoals bij mij thuis), dan valt écht je mond open van de superieure beeldkwaliteit van deze uitzendingen. Elke andere uitzending met een lagere resolutie valt hierbij in het niet. En aan die andere poster met zijn prijs van 86 euro voor 4 LNB's. Voor de helft van de prijs kan ik je die ook bezorgen, zelfde kwaliteit. Een LNB kost tegenwoordig nog iets van een 10 à 12 euro.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Kijk, ik ontken niet dat er inderdaad fouten in het beeld zitten. Verre van, maar de manier waarop hij dit verwoord!? Dat is er wel een beetje over hoor!r2504 schreef:Zou je dat wel doen... eens je er echt kritisch naar kijkt ga je namelijk snel zien dat het ver van perfect is (als je tenminste ook eens naar iets anders kijkt dan de Vlaamse zenders).Dafke schreef:Wel dan nodig ik je uit om thuis op de 42" maar eens te komen kijken en mij aub te vertellen waar al jou coderings effecten zijn!
Inderdaad, vlaamse zenders hebben een mooi beeld. Verder kijk ik nog eens naar nat geo, disc channel en de jim's enz.. voor de rest interesseert het mij eigenlijk niet zoveel, omdat ik op de posten alles heb wat ik wil zien.
Ik wil gewoon duidelijk maken: voor 98% van de mensen is dit beeld op een deftige tv ruimschoots voldoende, en niet ne slecht gecodeerde (of gecomprimeerde beter) jpeg!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
uitzendingen van 14-16Mbit zijn leuk he.lnb's chess:8.5€/stuk.Jack Daniels schreef:Via satelliet zijn er een paar HD demo kanalen te ontvangen. Onder andere dat van Astra zelf waar bijna uitsluitend beelden van exotische eilanden, parelwitte stranden, planten en bomen... worden uitgezonden in resolutie van 1920x1080. Als je dat op een Full HD tv bekijkt met een DB800 (zoals bij mij thuis), dan valt écht je mond open van de superieure beeldkwaliteit van deze uitzendingen. Elke andere uitzending met een lagere resolutie valt hierbij in het niet. En aan die andere poster met zijn prijs van 86 euro voor 4 LNB's. Voor de helft van de prijs kan ik je die ook bezorgen, zelfde kwaliteit. Een LNB kost tegenwoordig nog iets van een 10 à 12 euro.
-
- Elite Poster
voet:10€ 35€ :s verguld?icekiller2k6 schreef:Gibertini schotel 80cm: 54euro
dan ontvang je dus
**
diseqc4:8€ (kan goedkoper)
dm800: zelf heb ik 370€ betaald (nieuw)!
Bespaar niet op de schotel, beter een stevige kopen.
Nee, je wilt veel meer sattelieten.
-
- Elite Poster
satteliet heeft zo zijn extra voordelen, mn sattelietontvanger speelt bvb. ook 720P xvids,..., je kunt ermee surfen, youtuben,..TomG schreef:Sateliet vraagt onmiskenbaar de nodige expertise (installatie, technische zaken,...) en een hoge opstartkost (aankoop hardware). En zoals de meeste zaken zijn er hier zowel voor- als nadelen aan (afhankelijk van de doelgroep).
Zo moeilijk is de installatie niet zeker niet als je je beperkt tot 4 sattelieten (zeker met adenin's satfinder een makkie).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 26 keer
Zelf heb ik BelgacomTV op VDSL2 op een 52 inch LCD tv Full HD.
Beeldkwaliteit van de HD kanalen is super super goed. Dat moet gezegd.
SD kwaliteit is acceptabel en niet storend, maar "gemiddeld" denk ik.
Een kameraad heeft Telenet HD op een Full HD 37 inch
Beeldkwaliteit HD is goed maar duidelijk merkbaar minder goed dan Belgacom.
Beeldkwaliteit van de minder bekeken SD kanalen is erbarmelijk slecht vind ik.
Telenet zou ik echt niet op 52 inch willen bekijken.
Qua beeldkwaliteit denk ik dat Belgacom er beter voorstaat.
Wat mij nog stoort bij belgacom is het feit dat je ondanks dat je 2 kanalen hebt, je moet kiezen tussen 2 decoders (waardoor je 2 kanalen tegelijk kan bekijken op 2 tvs) of 1 decoder (waardoor je iets kan kijken en iets anders opnemen). Je kan niet beide hebben, je moet elke keer de helpdesk bellen om een decoder te laten deregistreren voor je kan opnemen en kijken tegelijk. Belachelijk.
En het stroomverbruik, en de 17 minuten opstarttijd na ECHTE poweroff.
Beeldkwaliteit van de HD kanalen is super super goed. Dat moet gezegd.
SD kwaliteit is acceptabel en niet storend, maar "gemiddeld" denk ik.
Een kameraad heeft Telenet HD op een Full HD 37 inch
Beeldkwaliteit HD is goed maar duidelijk merkbaar minder goed dan Belgacom.
Beeldkwaliteit van de minder bekeken SD kanalen is erbarmelijk slecht vind ik.
Telenet zou ik echt niet op 52 inch willen bekijken.
Qua beeldkwaliteit denk ik dat Belgacom er beter voorstaat.
Wat mij nog stoort bij belgacom is het feit dat je ondanks dat je 2 kanalen hebt, je moet kiezen tussen 2 decoders (waardoor je 2 kanalen tegelijk kan bekijken op 2 tvs) of 1 decoder (waardoor je iets kan kijken en iets anders opnemen). Je kan niet beide hebben, je moet elke keer de helpdesk bellen om een decoder te laten deregistreren voor je kan opnemen en kijken tegelijk. Belachelijk.
En het stroomverbruik, en de 17 minuten opstarttijd na ECHTE poweroff.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Voor single lnb's zeker ? . Heb mijn quad's nog 44 € per stuk betaalt , samen met een kathrein ufs-910 HD ontvanger , die zeer goed beeld levert . Aangezien ik hier met een moeilijke situatie zit ( ivm bomen ) lukte het aanvankelijk niet om hotbird en astra2 te pakken met inverto's van 10 € ( kreeg geen lock ) . Met de huidige was dit geen probleem ( voor astra2 zal ik nu toch moeten snoeien , bomen groeien ) . en als je al 3 of 4 tuners wil aansluiten , is een quad onmisbaar . Heb ook zo'n 650 € betaalt 2 jaar terug . Heb ook nog nooit uitval gehad bij regen , kwaliteit schotel , maar ook zeer zeker van de lnb's bepaalt je slechtweer reserve .silencer schreef: uitzendingen van 14-16Mbit zijn leuk he.lnb's chess:8.5€/stuk.
Voor de beeldkwaliteit is schotel over het algemeen beter ( hogere bitrate's , bbcHD aan 16mbit , tov 9 bij een TN) dan kabel of bgc , behalve het geval TVV . Overvolle transponder op astra 1 . Zelfs de kwaliteit van één of canvas is op dvb-t (4.4 mbit/s) beter via scart dan op sat ( rond de 3 a 3.5 mbit ) .