DNS SERVER TERUG ERRUIT !!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

Lap, adsl, internet en lan lampjes blijven mooitjes branden = internet toch! NIET DUS !

Als je zou bellen naar ginder zou de oorzaak al gauw terug bij de eind gebruiker liggen aldus de "verhelpjezelfdesk" (spreek uit ervaring).

Raar dat mijn game console dan ook niet meer verbonden kan worden! Noch met automatisch netwerk instellingen noch manueel!!

Tenzij je de DNS gegevens aanpast in modem dan is het terug koek en ei...... bende sukkels daar


Eerst mijn lijn kappen en dan maar terug de oorzaak bij mijn (nieuw) apparatuur zoeken om maar de waarheid te verhullen en nu dit.

Goed bezig dommel.

Dit jaar is dat zaakje nog opgezegd. Daar kan je vanop aan.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Jep. Newsserver was lekker aan het gaan en ik kon geen enkele website bereiken. Nu gaat het alweer iets beter blijkbaar. Alhoewel..

EDIT: Raar dat userbase de enige website is dat wel te bereiken is?

enne.. ik dacht dat 1 april al voorbij was bij dommel. maar ja, ze zullen daar alle dagen 1 april vieren zeker.
Laatst gewijzigd door Fireblade op 01 mei 2009, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
doolbyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 sep 2005, 10:58

Hier hetzelfde probleem...

Naar welke settings verander jij de dns in je modem ?
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

fouteboel schreef:Lap, adsl, internet en lan lampjes blijven mooitjes branden = internet toch! NIET DUS !

Goed bezig dommel.

Dit jaar is dat zaakje nog opgezegd. Daar kan je vanop aan.


Ik probeer even via wifi van mijn buurman en kan zelfs dommel.be en schedom-europe.net ook niet bereiken.
Dat is inderdaad niet professioneel. Vooral met huidig economisch toestand men begint rare dingen te denken.

Weet iemand een paar free dns servers?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

*zucht*, Hoeveel keer nog: OpenDNS...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

yurifedov schreef:
fouteboel schreef:Lap, adsl, internet en lan lampjes blijven mooitjes branden = internet toch! NIET DUS !

Goed bezig dommel.

Dit jaar is dat zaakje nog opgezegd. Daar kan je vanop aan.


Ik probeer even via wifi van mijn buurman en kan zelfs dommel.be en schedom-europe.net ook niet bereiken.
Dat is inderdaad niet professioneel. Vooral met huidig economisch toestand men begint rare dingen te denken.

Weet iemand een paar free dns servers?


Je hebt gelijk, sites liggen precies ook platte tjonge jonge.

Ik kan heel goed begrijpen dat er wel iets fout kan lopen, maar mijn haar op mijn rug staat recht wanneer dommel het fantsoen niet geeft om hun fout of incompetentie toe te geven en van alles begint te verzinnen en te zoeken bij de eindgebruiker waardoor ze die ongelukkige mensen héél dikwijls met onnodige kosten opzadelen :evil: :nono:

Mijn dns gegevens kan ik niet prijs geven voor de éénvoudige reden dat ik mij daarvoor heb moeten laten registreren en er mij een unieke dns is gegeven zie je.

Maar je kan opendns eens proberen.

Aan diegene die errom vragen vul dit in:

208.67.222.222
208.67.220.220

Alstublieft :beerchug:
Afbeelding
dietervdb
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2009, 09:28

Jep, net hetzelfde bij mij! Connectie is er bij mij, maar verder kan je nix doen.
Hoelang zullen we nu weer mogen w88 tot dat probleem is opgelost?
1ste helft van deze week ook zoveel mijn connectie verloren, dommel begint gewoon ferm mijn keel uit te gangen!
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Hier ook, Astranews njet, dommelnews wel, aldi site ja, ibood neen, imdb neen, eerst userbase njet, nu wel. Volgens mij zijn ze weer hun onderhoud aan het doen op een zon-of feestdag. Dat gebeurt wel meer en de 'gratis' helpdesk is dan niet bereikbaar, handig!
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

fouteboel schreef:Lap, adsl, internet en lan lampjes blijven mooitjes branden = internet toch! NIET DUS !

Aan diegene die errom vragen vul dit in:

208.67.222.222
208.67.220.220

Alstublieft :beerchug:


Bedankt
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Zet 1 van bovenstaande DNS servers in je netwerkinstellingen en het werkt weer.

De eerste van Dommel laat je staan mocht die free DNS ook eens plat gaan.
magic007
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:30

Volgens mij denken ze bij Dommel, feest van de arbeid, we zetten alles af :twisted:

Maar met open dns werkt alles terug :-D
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

hier hetzelfde probleem.......met opendns werkt alles terug........ thanks
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

efm schreef:hier hetzelfde probleem.......met opendns werkt alles terug........ thanks



Behalve Email Server :roll: Net nu wanneer ik een solicitatie brief met CV moest opsturen .... :x


Prettige...ermm.. feestdagen.. en tevens mijn verjaardag :cry:



fouteboel,
Afbeelding
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Ze hebben precies alles terug aangezet, pop.dommel.be deed daarjuist niets en telefoon (homeconnect) ging ook al niet, zowel ingaand als uitgaand.
Narcose
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2007, 13:41

Heb net ook gemerkt dat dns niet werkte. Als je zo het kip ei probleem hebt met opendns (ips nodig om te surfen, maar niet kunnen surfen omdat je de ips niet weet) kan je altijd gebruik maken van 4.2.2.1 . Gemakkelijker te onthouden dan de opendns ips en werkt altijd.
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Dommel dns werkt weer

Wel spijtig dat er tegenwoordig zoveel problemen zijn met dommel.

Het is een van de enigste bedrijven dat 200GB per maand geeft aan een "comfortabel prijs" + nieuwsgroepen (geeft wel meerwaarde)

Dommel heeft een groot voordeel als je dicht bij een van de servers zit. Want anders heb je maar een 3.3 mbps profieltje (zoals bij mij geval is), kan je je wel eens ergeren.

Spijtig dat België eenigste land is waar alles zo duur is en nog in middeleeuwen zit que internet en breedband.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

nvm, alles werkt hier terug :)
Laatst gewijzigd door chaoske op 01 mei 2009, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

alles werkt terug normaal hier, inclusief dommel software en telefoon
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

Qbe schreef:Het is een van de enigste bedrijven dat 200GB per maand geeft aan een "comfortabel prijs" + nieuwsgroepen (geeft wel meerwaarde)



één van de... ja.maar niet de enigste. Bovendien drukt scarlet dommel de kop helemaal in op dat gebied. Die werken nu LIMIET LOOS zowel OPWAARDS als NEERWAARDS een ook aan een hééél scherpe prijs. Plus dat een telefoon abbo bij BGC niet meer noodzakelijk is en raw copper kan worden aangevraagd prijs incluis zo luid het dus.

Daarbij leveren ze een stabieler internet dan dommel volgens mijn vriend die al jaren bij hen is.

Om maar een paar redenen op te noemen waarom ik zal overschakelen naar scarlet.

De grootste reden is communicatie en klantsvriendelijkheid die serrieus de wensen overliet bij mijn laatste telefoontje naar dommel !!!


fouteboel,
Afbeelding
Yohan
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2009, 11:40

May 01 - 2009 - 11:11 AM POSTED: [dommel.com servicecenter]

onderwerp: service outage on 01/05 between 08 and 11 AM
this morning some services have been interrupted because of a DDOS-attack on our network merely originating out of korean and chinese networks. we have blocked this attack and all services should be functional again.
------------------------------------------------
deze ochtend 01/05 zijn er een aantal van onze diensten niet operationeel geweest omwille van een DDOS-aanval vanuit chinese en koreaanse netwerken. deze aanval werd afgeslagen en alle diensten zijn nu terug operationeel.

===


Ik zit in Kontich en zelfs met OpenDNS 208.67.222.222 & 208.67.220.220 krijg ik:

Connection time 00:00:00
Connecting to server Failed
Negotiation LCP down.
Authentication CHAP authentication failed
Getting IP address ---
If connnection fails, check your Login, Password, and other data.

Met een Skynet account werkt alles vrolijk!
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Amai, een hele ISP plat krijgen met een ddos aanval...da's iets nieuw.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

broli schreef:Amai, een hele ISP plat krijgen met een ddos aanval...da's iets nieuw.


Sta me toe te twijfelen aan een DDOS attack. Dit werd al eerder door Dommel als uitleg gegeven als de boel volledig plat lag. Of Belgacom die een kabel had doorgekapt natuurlijk. ;-)

OT: Wat Dommel als "enige" met 200GB limiet betreft... not true. Hier DxAdsl met 175 GB/maand en een sync 18500/1000 :-)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
tomba
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2007, 18:22

broli schreef:Amai, een hele ISP plat krijgen met een ddos aanval...da's iets nieuw.



De hele ISP lag niet plat, enkel de DNS service blijkbaar... Vrijwel alle klanten kregen een verbinding, maar hosts resolvden gewoon niet meer. Zaken als MSN, die ook rechtstreeks met IP adressen werkten hadden geen enkel probleem. Ik heb zelf via MSN bijvoorbeeld iemand de openDNS IP adressen gevraagd :)


@Yohan: Hier in Edegem werkt alles normaal, ik zou proberen je login & pass eens opnieuw in te geven in je modem settings, het zou niet de eerste keer zijn dat iemand bij problemen door te proberen per ongeluk z'n login gegevens heeft gewijzigd, is me ook al overkomen :)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Maglor schreef:*zucht*, Hoeveel keer nog: OpenDNS...


idd.. begrijp het ook niet. Die staat als m'n derde DNS server en ik ondervind nooit problemen.
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Amai, een hele ISP plat krijgen met een ddos aanval...da's iets nieuw.


Dat is niks nieuw. Scarlet is er heus ook al uitgevlogen omwille van een DDoS attack. Recent lag Scarlet NL plat door zo'n ddos.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

rottekop schreef:Zet 1 van bovenstaande DNS servers in je netwerkinstellingen en het werkt weer.

De eerste van Dommel laat je staan mocht die free DNS ook eens plat gaan.


En daar krijg je geen problemen mee? Voor dat open dns moet je toch ook je eigen IP adres invullen of maakt dat niet uit?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

lemon schreef:
rottekop schreef:Zet 1 van bovenstaande DNS servers in je netwerkinstellingen en het werkt weer.

De eerste van Dommel laat je staan mocht die free DNS ook eens plat gaan.


En daar krijg je geen problemen mee? Voor dat open dns moet je toch ook je eigen IP adres invullen of maakt dat niet uit?

Voor OpenDNS moet je enkel de OpenDNS DNS servers hun IP in je router instellingen aanbrengen. Op OpenDNS zelf staan er instructies voor heel wat routers...

En ik heb door OpenDNS te gebruiken nog nooit geen uitval gehad bij Dommel.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Ken schreef:
lemon schreef:
rottekop schreef:Zet 1 van bovenstaande DNS servers in je netwerkinstellingen en het werkt weer.

De eerste van Dommel laat je staan mocht die free DNS ook eens plat gaan.


En daar krijg je geen problemen mee? Voor dat open dns moet je toch ook je eigen IP adres invullen of maakt dat niet uit?

Voor OpenDNS moet je enkel de OpenDNS DNS servers hun IP in je router instellingen aanbrengen. Op OpenDNS zelf staan er instructies voor heel wat routers...

En ik heb door OpenDNS te gebruiken nog nooit geen uitval gehad bij Dommel.



Ja ik begrijp inmiddels dat alleen om gebruik te maken van de openDNS statistieken e.d. je hen je eigen IP adres moet doorgeven en dat het ook werkt zonder dat je die info door geeft en je geen statistieken hoeft..

Toch heb ik nog een vraag: Wat als ej een DNS server van openDNS op geeft en eentje van Dommel zelf?

Ik heb gemerkt dat bij mij ook alles behalve de e-mail van dommel bleef werken dankzijn openDNS omdat ik dat geïnstalleerd had. ik heb namelijk 2 week al SIP gerelateerde DNS problemen gehad met Dommel, die volgens hen aan mijn instellingen lagen, of aan die van mij SIP provider. Wel volgens mij lag het aan de Dommel DNS server.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

laat de emailservice van dommel voor wat die is en maak gebruik van het veel betrouwbaardere Gmail: prima spamfilter, naar keuze als webmail, POP of IMAP te gebruiken. Een heel groot voordeel is dat je emailadres provider-onafhankelijk is
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

manu schreef:laat de emailservice van dommel voor wat die is en maak gebruik van het veel betrouwbaardere Gmail: prima spamfilter, naar keuze als webmail, POP of IMAP te gebruiken. Een heel groot voordeel is dat je emailadres provider-onafhankelijk is
Inderdaad!
Als je een OpenDNS EN een Dommel DNS server invoerd dan gaat hij diegene nemen die niet plat ligt :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

on4bam schreef:
broli schreef:Amai, een hele ISP plat krijgen met een ddos aanval...da's iets nieuw.


Sta me toe te twijfelen aan een DDOS attack. Dit werd al eerder door Dommel als uitleg gegeven als de boel volledig plat lag. Of Belgacom die een kabel had doorgekapt natuurlijk.

Deze keer zou het de waarheid kunnen geweest zijn.
'k Was op dat moment aan het werk, en stilletjes aan verdween de mogelijkheid om websites te bezoeken, alsof men één per één het zaakje stil aan het leggen was.
Ook ftp naar één bepaalde website werd plots niet meer mogelijk terwijl een tweede ftp-lijn naar een andere plaats helemaal geen hinder ondervond.

Mvg
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

manu schreef:laat de emailservice van dommel voor wat die is en maak gebruik van het veel betrouwbaardere Gmail: prima spamfilter, naar keuze als webmail, POP of IMAP te gebruiken. Een heel groot voordeel is dat je emailadres provider-onafhankelijk is


Spijtig genoeg is het soms noodzakelijk om je ISP mail te gebruiken.
Sommige online netshops vragen om geen gratis mailadressen te gebruiken.
Victory Not Vengeance
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

testertje schreef:
manu schreef:laat de emailservice van dommel voor wat die is en maak gebruik van het veel betrouwbaardere Gmail: prima spamfilter, naar keuze als webmail, POP of IMAP te gebruiken. Een heel groot voordeel is dat je emailadres provider-onafhankelijk is


Spijtig genoeg is het soms noodzakelijk om je ISP mail te gebruiken.
Sommige online netshops vragen om geen gratis mailadressen te gebruiken.

nog nooit tegengekomen tbh
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

hey,

nu wou ik deze instellingen van opendns eens instellen op men gigaset sx762 maar iedere keer als ik terug ga zijn ze weer blanco..
iemand een idee hoe ik deze kan instellen?? moet dit terug met firebug??
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

testertje schreef:Spijtig genoeg is het soms noodzakelijk om je ISP mail te gebruiken.
Sommige online netshops vragen om geen gratis mailadressen te gebruiken.

Tja, dan koop je je eigen domein ($10/jaar ofzo) en werk je met Google Apps. Is het meteen ook gedaan met steeds van e-mail adres te wisselen wanneer je van ISP wisselt. 't Is maar een tip... ;)
ooh. shiny.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

testertje schreef:
manu schreef:laat de emailservice van dommel voor wat die is en maak gebruik van het veel betrouwbaardere Gmail: prima spamfilter, naar keuze als webmail, POP of IMAP te gebruiken. Een heel groot voordeel is dat je emailadres provider-onafhankelijk is


Spijtig genoeg is het soms noodzakelijk om je ISP mail te gebruiken.
Sommige online netshops vragen om geen gratis mailadressen te gebruiken.



vroeger ooit eens tegengekomen, maar dat is al heeel lang geleden.
Regelmatig koop ik op het net (maandelijks) en altijd werd gmail geaccepteerd.

andere webshop zoeken? :-D
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

manu schreef:laat de emailservice van dommel voor wat die is en maak gebruik van het veel betrouwbaardere Gmail: prima spamfilter, naar keuze als webmail, POP of IMAP te gebruiken. Een heel groot voordeel is dat je emailadres provider-onafhankelijk is


Het is natuurlijk een fantastisch advies (dat ik overigens al jaren toepas maar dan met eigen domein.) Maar ik vind het wel volkomen idioot dat ik met een duur internet account mijn eigen ISP mail niet kan gebruiken en ik denk dat het daar om draait.

er zijn uitwijk mogelijkheden maar die Dommel zou toch z'n eigen mail op orde kunnen brengen?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

lemon schreef:Het is natuurlijk een fantastisch advies (dat ik overigens al jaren toepas maar dan met eigen domein.) Maar ik vind het wel volkomen idioot dat ik met een duur internet account mijn eigen ISP mail niet kan gebruiken en ik denk dat het daar om draait. er zijn uitwijk mogelijkheden maar die Dommel zou toch z'n eigen mail op orde kunnen brengen?
Je bedoeld waarschijnlijk 'goedkoop' internet account (tegenover andere providers). Niet tegenstaand dat er gratis en veel betere alternatieven voor mail bestaan waarmee je veel meer plezier zal hebben dan je er telkens te moeten bij neerleggen dat de Dommel mail service niet werkt. Succes in dat laatste geval dan.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Ken schreef:
manu schreef:laat de emailservice van dommel voor wat die is en maak gebruik van het veel betrouwbaardere Gmail: prima spamfilter, naar keuze als webmail, POP of IMAP te gebruiken. Een heel groot voordeel is dat je emailadres provider-onafhankelijk is
Inderdaad!
Als je een OpenDNS EN een Dommel DNS server invoerd dan gaat hij diegene nemen die niet plat ligt :p




Ik heb deze vraag ook op het forum van openDNS gesteld en daar zeggen ze dat het een erg slecht idee is om een openDNS adres te gebruiken en een dommel DNS server. ik denk dat ze daar gelijk in hebben ik zie het nut er ook niet van in.

Je doet er zelfs goed aan om als je meer DNS nummers dan 2 kunt invoeren in de andere vakken dezelfde openDNS nummer in te voeren. Deze info staat op de openDNS site.

Ik denk dat het een goed idee is om open DNS te gebruiken maar dan kun je beter geen Dommel DNS meer invoeren.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

lemon schreef:Ik denk dat het een goed idee is om open DNS te gebruiken maar dan kun je beter geen Dommel DNS meer invoeren.

Dat maakt echt helemaal niks uit. Als Dommel DNS plat ligt dan gaat hij over op OpenDNS, that's it. Tenzij je de OpenDNS services gebruikt zoals het blokkeren van websites etc. dan is het inderdaad beter dat je enkel OpenDNS servers gebruikt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”