B-Box2 vervangen door ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
the insider
Starter
Starter

Hallo,
Ik heb zoveel last van die B-Box2 dat ik er ernstig over nadenk om hem te vervangen door een andere modem. Kan iemand mij zeggen of dat mogelijk is en zo ja: welke raden jullie mij aan ?

Ik liet mij vertellen dat deze modem zeer goed is en tevens de B-Box2 kan vervangen : http://www.alternate.be/html/productDet ... tno=O1SL85
Waar of niet ... ik laat het aan jullie meningen over ! :-)
Benbits
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

der is voorlopig niks anders dan de bbox2. waarom niet de bbox 2 in bridge en dan uwe eige router der achter?
dieje van alternate is ne adsl2+ modem.
b.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

the insider schreef:Hallo,
Ik heb zoveel last van die B-Box2 dat ik er ernstig over nadenk om hem te vervangen door een andere modem. Kan iemand mij zeggen of dat mogelijk is en zo ja: welke raden jullie mij aan ?

Ik liet mij vertellen dat deze modem zeer goed is en tevens de B-Box2 kan vervangen : http://www.alternate.be/html/productDet ... tno=O1SL85
Als ik het goed voorheb kan De B-Box2 zowel adsl2+ als Vdsl2 aan.
als je op Vdsl2 zit kan je die andere modem niet gebruiken omdat die enkel adsl2+ is (alternate)
in welk opzicht heb je dan een probleem(last) met die B-Box ???
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
the insider
Starter
Starter

ik heb er last mee omdat ik zijn firewall niet kan gebruiken ism de softwarematige firewall van mijn pc : geen mails komen er dan nog doorheen. Ik heb reeds 3 verschillene firewalls gebruikt maar geen soelaas ! Het enige dat opbrengt is de hardwarematige firewall uitschakelen ... zodoende dacht ik dat er een alternatief mogelijk zou zijn. Ik kan mij écht niet voorstellen dat de B-Box2 de enige op de markt is die beschikbaar is wanneer je als Belgacom klant wenst te surfen.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

the insider schreef: Ik kan mij écht niet voorstellen dat de B-Box2 de enige op de markt is die beschikbaar is wanneer je als Belgacom klant wenst te surfen.
Als je op vdsl2 zit heb je enkel de bbox.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

the insider schreef:verschillene firewalls gebruikt maar geen soelaas ! Het enige dat opbrengt is de hardwarematige firewall uitschakelen ... zodoende dacht ik dat er een alternatief mogelijk zou zijn. Ik kan mij écht niet voorstellen dat de B-Box2 de enige op de markt is die beschikbaar is wanneer je als Belgacom klant wenst te surfen.
één firewall is meer dan voldoende, mijn ervaring is dat de firewall van een modem/router veel te streng is en teveel tegen houd.
een software firewall is meer aangewezen en vind ik persoonlijk dan beter, al zullen er zijn die mij daarin tegenspreken en toch liever kiezen voor de firewall vd router.
mja elk zijn keuze daarin ......
Als je op Vdsl2 zit is de B-box2 de enige beschikbare modem/router op de markt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Patje schreef:
the insider schreef:verschillene firewalls gebruikt maar geen soelaas ! Het enige dat opbrengt is de hardwarematige firewall uitschakelen ... zodoende dacht ik dat er een alternatief mogelijk zou zijn. Ik kan mij écht niet voorstellen dat de B-Box2 de enige op de markt is die beschikbaar is wanneer je als Belgacom klant wenst te surfen.
één firewall is meer dan voldoende, mijn ervaring is dat de firewall van een modem/router veel te streng is en teveel tegen houd.
een software firewall is meer aangewezen en vind ik persoonlijk dan beter, al zullen er zijn die mij daarin tegenspreken en toch liever kiezen voor de firewall vd router.
mja elk zijn keuze daarin ......
Als je op Vdsl2 zit is de B-box2 de enige beschikbare modem/router op de markt.
Strict gezien heb je niet genoeg aan één firewall, zeker als het over degene in routers hebt (die standaard inkomend en geen uitgaand verkeer blokkeren) en de software firewalls op je pc (die zowel inkomende als uitgaande verbindingen firewallen).

De hardware firewall (technisch ook software, maar kom) in een router controlleerd inkomende connecties en maakt dat je afschermd zit. De bedrijfszekerheid hiervan is meestal wel groter dan een software firewall op een pc (die perfect uitgeschakeld zou kunnen worden door één of andere vorm van malware).
De software firewall op je pc is vooral nuttig om uitgaande verbindingen te monitoren. Veel van deze firewalls werken dan ook op applicatie niveau zodat er geen ongewenste software naar buiten kan.

De 2de reden waarom 2 firewalls nuttig zijn, omdat je altijd veiligheidslekken kan hebben. De kunst is dan om 2 verschillende firewalls op elkaar te leggen die gezamelijk geen lekken hebben (vergelijk het met 2 metalen platen met gaten in: leg ze op elkaar en indien je gaten overhoud, zit je goed).
the insider
Starter
Starter

Ik surf alleen maar met dienen B-Box 2 : geen tv of wat dan ook. Ik heb ADSL GO met speedoptie 12 MB/s
Is dit nu VDSL of ADSL 2+ ??? :?
TomG
Elite Poster
Elite Poster

B-box2 is VDSL2, de B-box is ADSL2(+)
Benbits
Pro Member
Pro Member

TomG schreef:B-box2 is VDSL2, de B-box is ADSL2(+)
bbox2 is : adsl (2) (2+) over pstn + vdsl2 over pstn + isdn
bbox 1 : adsl (2) (2+)

b.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Dat vond ik al raar, iemand in de straat gebruikt een B-Box2 terwijl er hier geen Vdsl aanwezig is. dacht ook al dat deze adsl deed ..... dat verklaard dan de situatie.
Dus Bbox2 is nooit gegarandeerd dat het Vdsl is
AfbeeldingAfbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ah bon, da's nieuw voor mij. Verwonderd me wel dat ze die kunnen combineren.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Eerst zoekt hij naar vdsl2 syncro indien niet gevonden, hoor je een relais klikken en zoekt hij naar adsl2+ syncro.
the insider
Starter
Starter

allemaal goed en wel maar eh...... wat heb ik nu ? Een vdsl of adsl 2+ modem nodig? Ik denk dat mijn problemen nl worden veroorzaakt door die B-Box2 brol !
Benbits
Pro Member
Pro Member

the insider schreef:allemaal goed en wel maar eh...... wat heb ik nu ? Een vdsl of adsl 2+ modem nodig? Ik denk dat mijn problemen nl worden veroorzaakt door die B-Box2 brol !
dit kan gewoon niet liggen aan de bbox2 ; schakel de firewall eens uit. probeer op nieuw dan, nog niet oke schakel dan uw antivirus eens uit.
doen een traceroute naar de pop server. kijk waar de data blijft hangen.

b.
ben2660
Member
Member

the insider schreef:Hallo,

hallo,

als ik die bbox 2 instellingen verandern en die routerfunctie uitschakel.... werkt er niks meer bij me....
komt dit omdat ik een switch heb dat er niks werkt?
ik heb de switch : 3 com 24 poorten baseline switch2024

kan iemand me helpen?

Bedankt
the insider
Starter
Starter

Benbits schreef:
the insider schreef:allemaal goed en wel maar eh...... wat heb ik nu ? Een vdsl of adsl 2+ modem nodig? Ik denk dat mijn problemen nl worden veroorzaakt door die B-Box2 brol !
dit kan gewoon niet liggen aan de bbox2 ; schakel de firewall eens uit. probeer op nieuw dan, nog niet oke schakel dan uw antivirus eens uit.
doen een traceroute naar de pop server. kijk waar de data blijft hangen.

b.
Tja ik heb al de interne firewall afgezet en nu gaat Thunderbird dus goed. Maar de andere e-mail notifier (PopPeeper) blijft moeilijk doen (pas na +- 10 minuten surfen is het voor dit programma ook mogelijk de post van de andere e-mail adressen op te halen)!
Wat mij echter zeeeeeeeer vreemd lijkt is het gegeven dat van tijd tot tijd ik bepaalde websites NIET kan bezoeken ! Bv hij vindt soms de startpagina "google.be" NIET MEER !!! Mijn dochter die draadloos surft heeft geen problemen tot gisteren : toen had zij idenktiek hetzelfde probleem : hij vindt de startpagina niet meer op internet. Deze morgen had ik het terug voor maar met een andere website die wel online bleek te zijn : superantispyware.com
Ik heb dit programma ook draaien als antispyware applicatie : kan dit ook problemen veroorzaken zoals de mijne?

Die traceroute : hoe doe ik dat ? Is het mogelijk om mij daar iets meer over te vertellen aub ? Met dank ! :-)
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

stel in je modem eens de nameservers van opendns in onder DNS: 208.67.222.222 en 208.67.220.220
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Heb je je router al eens volledig gerest? Want die problemen zijn echt wel bizar. Het gebruik van OpenDNS of eigen ISP DNS servers zal daar niks veel aan veranderen.

En traceroute doe je vanaf de commandline (cmd) via start --> uitvoeren. In je cmd box dan gewoon traceroute naam_van_een_site. Druk enter. Eronder zie je dan alle routers verschijnen die hij passeert en kijk of ie ergens blijft hangen. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Traceroute
the insider
Starter
Starter

Ziehier het resultaat van die tracertroute (bijlage) ik kon op dat moment dus niet www.google.be bereiken ! Ik kon wel alle andere sites bezoeken ........ :???:

Wie begrijpt hier iets van want dit is boven mijn petje ! :cry:
Bijlagen
ScreenShot001.jpg
(22.35 KiB) 459 keer gedownload
gm123
Elite Poster
Elite Poster

In windows je netwerkverbinding "herstellen"
Onder Netwerkverbindingen rechtsklikken op je LAN verbinding, en herstellen. Dat zou het normaal moeten oplossen.
En anders opendns servers gebruiken, alhoewel ik hier content ben van de belgacom servers, nog nooit last mee gehad.
the insider
Starter
Starter

Inderdaad dat loste het probleem direct op .... maar wat is dan de oorzaak ? Ik zou dat graag weten opdat ik dan inschatten wat of wie er fout heeft aan dit probleem : ikzelf of Belgacom ? Alvast bedankt voor de info ! :beerchug:
gm123
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb geen idee, maar ik heb het soms als ik de modem afzet terwijl ik aan het surfen ben en dan terug opzet, dan geraak ik niet meer op google alvorens de verbinding te herstellen. Heeft waarschijnlijk iets met de DNS cache te maken.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

gm123 schreef:Heeft waarschijnlijk iets met de DNS cache te maken.
Trucje voor DNS cache te flushen

In Microsoft Windows kunt u gebruik maken van het commando ipconfig /flushdns . U bereikt dit door de volgende stappen te ondernemen:

Windows XP :
Ga naar Start -> Uitvoeren -> cmd[enter]
In het DOS-venster typt u ipconfig /flushdns

Windows Vista :
Ga naar Start -> In zoekopdracht starten typt u cmd [enter]
In het DOS-venster typt u ipconfig /flushdns
Als u de bovenstaande stappen succesvol heeft uitgevoerd krijgt u de volgende uitvoer te zien:

Windows IP-configuratie

De DNS-omzettingscache is leeggemaakt.

U kunt ook gebruik maken van het commando ipconfig /displaydns om de DNS-cache weer te geven.

Het uitschakelen van DNS Caching met Microsoft Windows

Indien u regelmatig problemen heeft met de DNS Caching kunt u de client-side DNS Cache uitschakelen met een van de volgende 2 commando's:

Net stop dnscache
Sc servernaam stop dnscache
Hiermee wordt de DNS Caching uitgeschakeld tot de volgende reboot. Om deze verandering permanent te maken kun je de Service Controller Tool of de Services Tool gebruiken om de DNS Client Service tijdens het opstarten uit te schakelen.

DNS Caching aanzetten met Microsoft Windows
U kunt het gedrag van de Microsoft Windows DNS Caching algoritme wijzigen door twee vermeldingen in de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Dnscache\Parameters.

De MaxCacheTtl vertegenwoordigt de maximale tijd dat de resultaten van een DNS lookup gecached zal worden. De standaardwaarde is 86.400 seconden. Als u deze waarde op 1 zet zullen de DNS-items alleen worden gecashed voor de periode van 1 seconde.

MaxNegativeCacheTtl vertegenwoordigd de maximum tijd dat de resultaten van een mislukte DNS lookup gecached zal worden. De standaardwaarde is 900 seconde. Als u deze waarde op 0 zet zullen de mislukte DNS lookups niet worden gecached.

http://nl.tech-faq.com/flush-dns.shtml
http://www.microsoft.com/netherlands/on ... _3.aspx#10
AfbeeldingAfbeelding
the insider
Starter
Starter

ik heb het een paar dagen aangekeken vooraleer te reageren maar momenteel draait alles zoals het hoort te draaien (eindelijk :banana: ) Ik belde nl naar Belgacom met jullie opmerkingen over DNS Servers en dergelijke . Er was blijkbaar een lucide gast aan de andere kant van de lijn die mij voorstelde om handmatig de DNS servers te gaan bepalen ipv automatisch te laten gebeuren. Blijkbaar had hij het juist ingeschat want de pc draait nu goed en ik kan surfen naar http://www.google.be !!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”