Zamba schreef:ik vrees ervoor.
belgacom ondersteunt in principe geen apple computers.
en de meeste techniekers hebben er geen kennis van.
dus de technieker zal het niet uitvoeren.
Uw -en mijn- vermoeden was jammer genoeg correct ....

het was een jonge gast met veel goede wil maar blijkbaar niet de juiste kennis terzake. Hij probeerde eerst WPA beveiliging toe te passen en dat ging niet, vervolgens WEP en dat lukte wél. Toen hij de deur uit was .... werkte de benedentelefoon niet meer ......
Gisterenavond lukte surfen via de nieuwe B-Box2 met veel moeilijkheden ..... op zowel de pc's als de apple laptop.
Wat ging er nl NIET : surfen naar de opstartpagina : google.be en mail opvragen (geen verbinding met pop.skynet.be was de melding)
Wat ging er WEL : surfen naar google.nl !!!!!!!!!!!!!!!!!!! begrijpe wie kan....
NA 10 minuten lukte plotseling alles en dat herhaalde zich elke keer zo nadat ik de modem had afgelegd ..... 10 minuten wachten en dan was alles bereikbaar en opvraagbaar :
iemand een idee hoe dat kwam ???
Vanmorgen is er blijkbaar iemand langsgeweest die WEL kaas had gegeten van Apple en nu schijnt het te werken MET WPA beveiliging erbovenop! Ik zal vanavond maar eerst even zelf checken zeker ? Wat betreft de telefoon : die jonge gast had de telefoondraad niet goed ingeplugd in de stekker : zodoende geen signaal natuurlijk !
Om grijs haar van te krijgen is dit (alhoewel ik er bijna geen meer heb)