Hallo,
Ik ben een maand geleden overgestapt op BelgacomTV, maar tot op heden ben ik daar toch niet 100% tevreden van...
Zeer regelmatig (zeker 1-2x/dag) valt het geluid weg gedurende een 2tal minuten, beeld loopt gewoon door maar zonder geluid. Dit is echt enorm storend wanneer dit juist op de ontknoping van een serie/film voorvalt.
De decoder zelf is ook al een 5tal keren gewoon volledig vastgelopen (gebeurt zeker minstens 1x/week), hij reageert dan op geen enkele actie van de afstandsbediening meer => de stroom uittrekken biedt een oplossing!
Dit kan toch niet de normale gang van zaken zijn, dit is eerder een achteruitgang tov analoge kabel.
Ter info: Ik zit in de groene zone voor VDSL2, 2 HD-streams mogelijk. Internet werkt perfect aan fullspeed.
Scheelt er iets met mijn decoder ofzo? Ik heb de utp kabels gebruikt die meegeleverd werden en alles is correct aangesloten.
thx!
probleem met BelgacomTV
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Bellen naar de technische storing, probleem uitleggen en ze zullen je waarschijnlijk een code geven voor een nieuwe decoder. Volgens mij is die decoder gewoon stuk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- kaas2
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb hetzelfde ervaren. In het begin veel problemen --> 1 tot 2 maal per dag de decoder moeten resetten. Na een maand liep de decoder volledig vast. Nu al enkele maanden een nieuwe decoder en nog geen enkele reset nodig gehad.
Bel naar tech. dienst leg je probleem uit, dan krijg je een nummer waarmee je naar de BGC winkel gaat en een nieuwe decoder krijgt. Zonder dat nummer krijg je nix. Dus eerst bellen!!!
Bel naar tech. dienst leg je probleem uit, dan krijg je een nummer waarmee je naar de BGC winkel gaat en een nieuwe decoder krijgt. Zonder dat nummer krijg je nix. Dus eerst bellen!!!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Decoder is nu al een tijdje geleden omgewisseld tegen een nieuw exemplaar.
Ik heb hem uitvoerig getest, en vastlopen of haperingen in het beeld doen zich niet meer voor.
Het probleem met het geluid is er echter nog steeds, zeker 1 keer om de twee dagen valt het geluid weg (op een willekeurig tijdstip tijdens een programma) en dit voor een 1 à 2 minuten... waarna het geluid terug komt en alles weer terug inorde is.
Is wel zeer irritant wanneer dit net tijdens een belangrijk nieuwsitem voorvalt of tijdens de ontknoping van een film/serie
Waar zou dit nog aan kunnen liggen?
thx!
Ik heb hem uitvoerig getest, en vastlopen of haperingen in het beeld doen zich niet meer voor.
Het probleem met het geluid is er echter nog steeds, zeker 1 keer om de twee dagen valt het geluid weg (op een willekeurig tijdstip tijdens een programma) en dit voor een 1 à 2 minuten... waarna het geluid terug komt en alles weer terug inorde is.
Is wel zeer irritant wanneer dit net tijdens een belangrijk nieuwsitem voorvalt of tijdens de ontknoping van een film/serie
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Waar zou dit nog aan kunnen liggen?
thx!
-
- Plus Member
@jan28: Wat bedoel je juist?
Gewoon de decoder een hele nacht laten aanstaan op een bepaalde zender, terwijl het TVscherm uitstaat? bv. een hele nacht laten aanstaan op éénHD of VTMHD?
Mijn decoder steekt altijd in het stopcontact, maar 's avonds (voor het slapengaan) zet ik hem wel uit met de afstandsbediening...maar hij blijft dus wel in het stopcontact steken.
@Goztow: Ik heb een Philips LCD 32", maar ik heb eigenlijk geen problemen bij DVD's kijken (dvdspeler is ook via HDMI aangesloten op de TV). Zou dat geluidsprobleem zich dan ook niet voordoen bij zoiets?
Gewoon de decoder een hele nacht laten aanstaan op een bepaalde zender, terwijl het TVscherm uitstaat? bv. een hele nacht laten aanstaan op éénHD of VTMHD?
Mijn decoder steekt altijd in het stopcontact, maar 's avonds (voor het slapengaan) zet ik hem wel uit met de afstandsbediening...maar hij blijft dus wel in het stopcontact steken.
@Goztow: Ik heb een Philips LCD 32", maar ik heb eigenlijk geen problemen bij DVD's kijken (dvdspeler is ook via HDMI aangesloten op de TV). Zou dat geluidsprobleem zich dan ook niet voordoen bij zoiets?
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Ja, gewoon aan laten staat. Belgacom raadt dit aan om dat altijd te doen omdat updates 's nachts gebeuren. Ik doe dit van tijd tot tijd.RaPMaN schreef:@jan28: Wat bedoel je juist?
-
- Plus Member
OK, zal hem dan nekeer een nachtje laten aanstaan op een bepaalde zender, op hoop van zegen
Ik dacht eigenlijk dat die updates ook uitgevoerd werden als hij uitstaat (maar nog wel in stopcontact steekt), want soms hoor ik die HD toch opspinnen als ik hier in de living zit (en decoder stond uit), of is dat met een ander doel en heeft dat niks te maken met die updates?
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik dacht eigenlijk dat die updates ook uitgevoerd werden als hij uitstaat (maar nog wel in stopcontact steekt), want soms hoor ik die HD toch opspinnen als ik hier in de living zit (en decoder stond uit), of is dat met een ander doel en heeft dat niks te maken met die updates?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Updates worden inderdaad ook gedaan in stand-by (omdat de stanby eigenlijk geen standby is, en daarom dus ook haast evenveel verbruikt als wanneer hij op staat).RaPMaN schreef:Ik dacht eigenlijk dat die updates ook uitgevoerd werden als hij uitstaat (maar nog wel in stopcontact steekt),
Enkele keren per dag wordt de EPG bijgewerkt... daarom hoor je hem terug starten.RaPMaN schreef: want soms hoor ik die HD toch opspinnen als ik hier in de living zit (en decoder stond uit), of is dat met een ander doel en heeft dat niks te maken met die updates?
-
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Dag RaPMaN,
Het is niet normaal dat het geluid blijft hangen. Ik raad u daarom aan om opnieuw te bellen naar onze technische dienst op het gratis nummer 0800 / 22 312.
Vriendelijke groet,
Eva
Belgacom-klantendienst
Het is niet normaal dat het geluid blijft hangen. Ik raad u daarom aan om opnieuw te bellen naar onze technische dienst op het gratis nummer 0800 / 22 312.
Vriendelijke groet,
Eva
Belgacom-klantendienst
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Heb je al gebeld naar Belgacom? Ik kan begrijpen dat je wat terughoudend bent tov de helpdesk van Belgacom, maar hier zal je de oplossing voor je probleem ook niet vinden hoor.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Plus Member
Ja, ik heb hen zeker al gebeld (decoder is toen omgewisseld)
Ze hebben mijn lijn getest en alles was normaal en stabiel...maar het probleem blijft echter bestaan...
Volgens mij ligt het aan de software van de decoder, ergens een probleem in de samenwerking tussen de decoder en mijn TV ofzo?
Ik heb verschillende apparaten via HDMI aan mijn TV hangen, en geen enkel ander apparaat geeft problemen, enkel de BGC decoder.
In een andere topic hier op userbase (topicstarter zijn beeld valt even weg, en hij heeft ook last van sneeuwprobleem) is er melding dat er binnenkort een update zou vrijgegeven worden, die het probleem hopelijk zou oplossen.
Ik hoop dat die update mijn geluidsprobleem ook oplost. Ik zie wel gelijkenissen in beide problemen, bij mij valt het geluid even weg, bij de andere persoon het beeld. Ikzelf heb regelmatig ook last van het "sneeuwprobleem".
Moet dan toch ergens een samenwerkingsprobleem zijn tussen beide apparaten? HDMI, DHCP lease?
Ze hebben mijn lijn getest en alles was normaal en stabiel...maar het probleem blijft echter bestaan...
Volgens mij ligt het aan de software van de decoder, ergens een probleem in de samenwerking tussen de decoder en mijn TV ofzo?
Ik heb verschillende apparaten via HDMI aan mijn TV hangen, en geen enkel ander apparaat geeft problemen, enkel de BGC decoder.
In een andere topic hier op userbase (topicstarter zijn beeld valt even weg, en hij heeft ook last van sneeuwprobleem) is er melding dat er binnenkort een update zou vrijgegeven worden, die het probleem hopelijk zou oplossen.
Ik hoop dat die update mijn geluidsprobleem ook oplost. Ik zie wel gelijkenissen in beide problemen, bij mij valt het geluid even weg, bij de andere persoon het beeld. Ikzelf heb regelmatig ook last van het "sneeuwprobleem".
Moet dan toch ergens een samenwerkingsprobleem zijn tussen beide apparaten? HDMI, DHCP lease?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Jongens toch, bel dan terug! Met hier zitten gissen en wachten op een update die er ooit eens zal komen geraak je niet ver...RaPMaN schreef:Ja, ik heb hen zeker al gebeld (decoder is toen omgewisseld)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Pro Member
mijnen doet da ook soms
en ook als je wilt terugspoelen keert hij onmiddellijk 1 uur terug en moet je dan terug doorspoelen naar waar ge wilt en hopen dagge nie tever doorspoeld.
Telenet was al nie veel beter dat probleem deed hem wel nie voor maar dan wast van telenet dat de kabels nie goe aansgeloten waren terwijl er nie aangekomen was.
lang leve de digitale vooruitgang !!!![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
en ook als je wilt terugspoelen keert hij onmiddellijk 1 uur terug en moet je dan terug doorspoelen naar waar ge wilt en hopen dagge nie tever doorspoeld.
Telenet was al nie veel beter dat probleem deed hem wel nie voor maar dan wast van telenet dat de kabels nie goe aansgeloten waren terwijl er nie aangekomen was.
lang leve de digitale vooruitgang !!!
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 3500 TMF
-
- Plus Member
Ah, dus bij u valt het geluid ook soms even weg?proximusboy schreef:mijnen doet da ook soms
lang leve de digitale vooruitgang !!!
Wat gaf BGC als oorzaak hiervoor op toen je erachter vroeg?
Terugspoel probleem heb ik nog niet ervaren, dat gebruik ik niet zo veel...
-
- Pro Member
een soort restet 2 toetsen tegelijkertijd 6 sec blijven vasthouden
maar veel helpt niet
was ook zoiets van gratis decoder maar er staan nog veel programmas op hdd die ik moet bekijken.
En zo te lezen heeft dit ook nie veel zin verwisselen van decoder
maar veel helpt niet
was ook zoiets van gratis decoder maar er staan nog veel programmas op hdd die ik moet bekijken.
En zo te lezen heeft dit ook nie veel zin verwisselen van decoder
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Is hij via HDMI aangesloten?
Sluit hem eens via scart aan, meestal is het dan opgelost.
Der is een gekend probleem mee, dat zou bij de volgende grote firmware update (oktoberish) opgelost moeten zijn.
Sluit hem eens via scart aan, meestal is het dan opgelost.
Der is een gekend probleem mee, dat zou bij de volgende grote firmware update (oktoberish) opgelost moeten zijn.
-
- Pro Member
mijnen is via scart aangelsoten
oei update terug de zenders door elkaar, we gaan terug weten wa gedaan
oei update terug de zenders door elkaar, we gaan terug weten wa gedaan
nokia 3500 TMF