probleem met BelgacomTV

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Hallo,

Ik ben een maand geleden overgestapt op BelgacomTV, maar tot op heden ben ik daar toch niet 100% tevreden van...
Zeer regelmatig (zeker 1-2x/dag) valt het geluid weg gedurende een 2tal minuten, beeld loopt gewoon door maar zonder geluid. Dit is echt enorm storend wanneer dit juist op de ontknoping van een serie/film voorvalt.

De decoder zelf is ook al een 5tal keren gewoon volledig vastgelopen (gebeurt zeker minstens 1x/week), hij reageert dan op geen enkele actie van de afstandsbediening meer => de stroom uittrekken biedt een oplossing!

Dit kan toch niet de normale gang van zaken zijn, dit is eerder een achteruitgang tov analoge kabel.

Ter info: Ik zit in de groene zone voor VDSL2, 2 HD-streams mogelijk. Internet werkt perfect aan fullspeed.

Scheelt er iets met mijn decoder ofzo? Ik heb de utp kabels gebruikt die meegeleverd werden en alles is correct aangesloten.

thx!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Bellen naar de technische storing, probleem uitleggen en ze zullen je waarschijnlijk een code geven voor een nieuwe decoder. Volgens mij is die decoder gewoon stuk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Heb hetzelfde ervaren. In het begin veel problemen --> 1 tot 2 maal per dag de decoder moeten resetten. Na een maand liep de decoder volledig vast. Nu al enkele maanden een nieuwe decoder en nog geen enkele reset nodig gehad.

Bel naar tech. dienst leg je probleem uit, dan krijg je een nummer waarmee je naar de BGC winkel gaat en een nieuwe decoder krijgt. Zonder dat nummer krijg je nix. Dus eerst bellen!!!
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Decoder is nu al een tijdje geleden omgewisseld tegen een nieuw exemplaar.
Ik heb hem uitvoerig getest, en vastlopen of haperingen in het beeld doen zich niet meer voor.

Het probleem met het geluid is er echter nog steeds, zeker 1 keer om de twee dagen valt het geluid weg (op een willekeurig tijdstip tijdens een programma) en dit voor een 1 à 2 minuten... waarna het geluid terug komt en alles weer terug inorde is.
Is wel zeer irritant wanneer dit net tijdens een belangrijk nieuwsitem voorvalt of tijdens de ontknoping van een film/serie :x

Waar zou dit nog aan kunnen liggen?

thx!
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Is de decoder al een keer geüpdatet? Eens een nachtje laten aanstaan kan soms helpen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Zou het geluidprobleem niet aan je TV kunnen liggen dan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

@jan28: Wat bedoel je juist?
Gewoon de decoder een hele nacht laten aanstaan op een bepaalde zender, terwijl het TVscherm uitstaat? bv. een hele nacht laten aanstaan op éénHD of VTMHD?

Mijn decoder steekt altijd in het stopcontact, maar 's avonds (voor het slapengaan) zet ik hem wel uit met de afstandsbediening...maar hij blijft dus wel in het stopcontact steken.

@Goztow: Ik heb een Philips LCD 32", maar ik heb eigenlijk geen problemen bij DVD's kijken (dvdspeler is ook via HDMI aangesloten op de TV). Zou dat geluidsprobleem zich dan ook niet voordoen bij zoiets?
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

RaPMaN schreef:@jan28: Wat bedoel je juist?
Gewoon de decoder een hele nacht laten aanstaan op een bepaalde zender, terwijl het TVscherm uitstaat? bv. een hele nacht laten aanstaan op éénHD of VTMHD?

Mijn decoder steekt altijd in het stopcontact, maar 's avonds (voor het slapengaan) zet ik hem wel uit met de afstandsbediening...maar hij blijft dus wel in het stopcontact steken.
Ja, gewoon aan laten staat. Belgacom raadt dit aan om dat altijd te doen omdat updates 's nachts gebeuren. Ik doe dit van tijd tot tijd.
Afbeelding
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

OK, zal hem dan nekeer een nachtje laten aanstaan op een bepaalde zender, op hoop van zegen :P

Ik dacht eigenlijk dat die updates ook uitgevoerd werden als hij uitstaat (maar nog wel in stopcontact steekt), want soms hoor ik die HD toch opspinnen als ik hier in de living zit (en decoder stond uit), of is dat met een ander doel en heeft dat niks te maken met die updates?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

RaPMaN schreef:of is dat met een ander doel en heeft dat niks te maken met die updates?
spying :eek:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

RaPMaN schreef:Ik dacht eigenlijk dat die updates ook uitgevoerd werden als hij uitstaat (maar nog wel in stopcontact steekt),
Updates worden inderdaad ook gedaan in stand-by (omdat de stanby eigenlijk geen standby is, en daarom dus ook haast evenveel verbruikt als wanneer hij op staat).
RaPMaN schreef: want soms hoor ik die HD toch opspinnen als ik hier in de living zit (en decoder stond uit), of is dat met een ander doel en heeft dat niks te maken met die updates?
Enkele keren per dag wordt de EPG bijgewerkt... daarom hoor je hem terug starten.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag RaPMaN,

Het is niet normaal dat het geluid blijft hangen. Ik raad u daarom aan om opnieuw te bellen naar onze technische dienst op het gratis nummer 0800 / 22 312.


Vriendelijke groet,
Eva

Belgacom-klantendienst
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Ik heb ondertussen de firmware van de TV geupdate naar de laatste nieuwe versie, maar het geluidsprobleem blijft zich helaas voordoen...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Heb je al gebeld naar Belgacom? Ik kan begrijpen dat je wat terughoudend bent tov de helpdesk van Belgacom, maar hier zal je de oplossing voor je probleem ook niet vinden hoor.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Ja, ik heb hen zeker al gebeld (decoder is toen omgewisseld)
Ze hebben mijn lijn getest en alles was normaal en stabiel...maar het probleem blijft echter bestaan...

Volgens mij ligt het aan de software van de decoder, ergens een probleem in de samenwerking tussen de decoder en mijn TV ofzo?
Ik heb verschillende apparaten via HDMI aan mijn TV hangen, en geen enkel ander apparaat geeft problemen, enkel de BGC decoder.
In een andere topic hier op userbase (topicstarter zijn beeld valt even weg, en hij heeft ook last van sneeuwprobleem) is er melding dat er binnenkort een update zou vrijgegeven worden, die het probleem hopelijk zou oplossen.

Ik hoop dat die update mijn geluidsprobleem ook oplost. Ik zie wel gelijkenissen in beide problemen, bij mij valt het geluid even weg, bij de andere persoon het beeld. Ikzelf heb regelmatig ook last van het "sneeuwprobleem".
Moet dan toch ergens een samenwerkingsprobleem zijn tussen beide apparaten? HDMI, DHCP lease?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

RaPMaN schreef:Ja, ik heb hen zeker al gebeld (decoder is toen omgewisseld)
Ze hebben mijn lijn getest en alles was normaal en stabiel...maar het probleem blijft echter bestaan...
Jongens toch, bel dan terug! Met hier zitten gissen en wachten op een update die er ooit eens zal komen geraak je niet ver...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

mijnen doet da ook soms
en ook als je wilt terugspoelen keert hij onmiddellijk 1 uur terug en moet je dan terug doorspoelen naar waar ge wilt en hopen dagge nie tever doorspoeld.
Telenet was al nie veel beter dat probleem deed hem wel nie voor maar dan wast van telenet dat de kabels nie goe aansgeloten waren terwijl er nie aangekomen was.
lang leve de digitale vooruitgang !!! :banana:
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

proximusboy schreef:mijnen doet da ook soms
en ook als je wilt terugspoelen keert hij onmiddellijk 1 uur terug en moet je dan terug doorspoelen naar waar ge wilt en hopen dagge nie tever doorspoeld.
Telenet was al nie veel beter dat probleem deed hem wel nie voor maar dan wast van telenet dat de kabels nie goe aansgeloten waren terwijl er nie aangekomen was.
lang leve de digitale vooruitgang !!! :banana:
Ah, dus bij u valt het geluid ook soms even weg?
Wat gaf BGC als oorzaak hiervoor op toen je erachter vroeg?

Terugspoel probleem heb ik nog niet ervaren, dat gebruik ik niet zo veel...
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

een soort restet 2 toetsen tegelijkertijd 6 sec blijven vasthouden
maar veel helpt niet
was ook zoiets van gratis decoder maar er staan nog veel programmas op hdd die ik moet bekijken.
En zo te lezen heeft dit ook nie veel zin verwisselen van decoder
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Is hij via HDMI aangesloten?
Sluit hem eens via scart aan, meestal is het dan opgelost.
Der is een gekend probleem mee, dat zou bij de volgende grote firmware update (oktoberish) opgelost moeten zijn.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

mijnen is via scart aangelsoten
oei update terug de zenders door elkaar, we gaan terug weten wa gedaan
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”