Australië krijgt 100 Mbps internet

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Miljardenplan om infrastructuur te verbeteren

De Australische premier Kevin Rudd wil in zijn land internetsnelheden van honderd megabit per seconde. Hiervoor legt hij een plan op tafel van 43 miljard Australische dollars (22,89 miljard euro).

De bedoeling is dat negentig procent van de internetverbindingen kan genieten van de hoge snelheid. Voor de overige tien procent is er een alternatief dat tot 12 Mbps gaat. Het plan is een publiek-private samenwerking waarvan de ontwikkeling en uitrol zo'n acht jaar zullen duren.

Australië gaat voor het merendeel van zijn landgenoten fibre to the premise voorzien. Letterlijk wil dat zeggen dat de verbinding tot voor de deur van elk gebouw komt. Dat maakt een snelheid van 100 Mbps haalbaar. Voor de tien procent van de bevolking die in meer afgelegen gebieden woont, wordt er geïnvesteerd in satelliettechnologie. Die zou tot 12 Mbps gaan.

Het project heeft ook economische gevolgen. De overheid verwacht dat er tijdens de ontwikkelingsperiode plaats is voor 25.000 banen. Bovendien gaat de staat zijn aandeel in het project achteraf verkopen aan de privésector.


Bron: ZDNet.be http://www.zdnet.be/news.cfm?id=100848
Laatst gewijzigd door kaise1 op 08 apr 2009, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Jaja wrijf het er maar eens goed in :bang:
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

daar doen ze tenminste iets nuttig met het geld van de belastingsbetaler. :bang:

bandieten
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daar hebben ze dan ook geen ingewikkeld land zoals het onze he :D
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

En daar zitten geen mensen die 'Non' zeggen want ze spreken daar Engels 8)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

gm123 schreef:Jaja wrijf het er maar eens goed in :bang:

Tjah ik heb al 20Mbps, we zijn goed op weg :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:
gm123 schreef:Jaja wrijf het er maar eens goed in :bang:

Tjah ik heb al 20Mbps, we zijn goed op weg :lol:

Tegen welke prijs :roll:
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Lord Utopia schreef:Tegen welke prijs :roll:


De prijzen voor de Australische fiberabonnementen staan er ook niet bij hé. Het is een PPS, dus het zal moeten renderen en de overheid zal voor de nodige garanties zorgen. Dit of Belgacom? Tough choice.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef:
gm123 schreef:Jaja wrijf het er maar eens goed in :bang:

Tjah ik heb al 20Mbps, we zijn goed op weg :lol:

Tegen welke prijs :roll:

Over de prijs in australie hebben ze het ook niet, dus doet hier niets ter zake.
was ik bij Belgacom gebleven dan zat ik nog steeds op 4Mbps voor een duurdere prijs dan ik nu betaal .....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Die fiber blijft er minstens 100 jaar liggen, dus ik denk niet dat ze zich zorgen maken over het innen van inkomsten.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Fiber 100jaar blijven liggen wel ja, maar 100jaar in gebruik blijven heb ik toch een beetje mijn twijfels over :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Lord Utopia schreef:Die fiber blijft er minstens 100 jaar liggen, dus ik denk niet dat ze zich zorgen maken over het innen van inkomsten.


Die private partner zal niet zo veel geduld hebben hoor. :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jullie doen alsof de prijzen daar astronomisch hoog gaan zijn...
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Nee maar qua 'bang for buck' is het daar minstens even triestig als hier ...

http://broadbandguide.com.au/

Toch snel 40+ euro per maand voor 20GB trafiek. Snelheden daarentegen zijn wel OK, maar je moet eens kijken hoeveel internet abo's daar zijn met slechts enkele luttele GB's per maand :eek:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

En als je daar op het platte land woont ... 350 km van de centrale ... van miserie een schotelke op uw dak om nog iets te hebben.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Sven.VdS schreef:Nee maar qua 'bang for buck' is het daar minstens even triestig als hier ...

http://broadbandguide.com.au/

Toch snel 40+ euro per maand voor 20GB trafiek. Snelheden daarentegen zijn wel OK, maar je moet eens kijken hoeveel internet abo's daar zijn met slechts enkele luttele GB's per maand :eek:


Yep had ook zowat ff random wat rondgekeken bij isp's daar, idd krappe limieten maar sommige hanteren daar wel unlimited(fup) in de daluren, in de piekuren heel krappe limiet..adsl1 in verhouding soms heel duur en dat met snelheden van meestal 1.5 Mbit/s of het is 8 Mbit waar je natuurlijk voor betaald dan hé...denk dat je gelijk hebt dat het er voor dit moment ook daar niet het paradijs is ivb broadband abbo's :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is omdat Telstra zowel op COAX als DSLverbindingen een monopolie heeft. Telstra was er ook tegen van die fiber.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik weet niet dit land had heel lang enkel dailup.. ineens was er adsl2 en nu dit, .. misschien moet BE er een voorbeeld aan nemen het zal alvast een hoop werkloosheidsuitkeringen schelen en dat geld wordt later dan terug verdient, .. door verkoop of .. verhuur wat zelfs nog beter is, .. werkloosheidsuitkeringen zijn weg eens ze betaald zijn die komen nooit meer terug.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”