Belgacom TV

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Mieke55
Starter
Starter

Ik ben al verschillende keren opgebeld door Belgacom met de vraag of het mij interesseerde om over te schakelen op Belgacom TV. Ik sta er een beetje huiverig tegenover, omdat men de laatste tijd met vanalles en nog wat komt opdraven.
Waar moet ik op letten wanneer ik mij toch zou willen inschrijven?
Decoder zou gratis zijn, modem zou gratis zijn. Maar wanneer ik dan op hun site ga zien, moet men wel een huurprijs voor de decoder betalen.
Ik heb een DVDrecorder, kan ik die dan nog gebruiken om iets op te nemen?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Mieke55
gobber
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

persoonlijk vind ik dat als je nog geen fullhd televisie hebt en geen extra maandelijkse kost voor filmkanalen wil ,
je weinig meerwaarde hebt van bgc tv of telenet.(ook omdat je reeds dvd-recorder hebt)
in mijn geval ben ik pas overgeschakeld na aankoop van fullhd tv en dvd-speler met upscaling omdat op vorige tv (zonder bgc of telenet) beeld beter was.
als je wel over fullhd televisie beschikt kan ik je het enkel maar aanraden.
ongeveer 4 maand hddigcorder van telenet staan zonder extras (prime ....) en bangelijk content van
ivm dvd-recorder, denk van niet ivm aansluitingen(hdmi versus scart maar kan niet bevestigen )

greetz
Afbeelding
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

DVD-recorder zal zijn zoals video recorder: je kan enkel opnemen op de post die aanstaat. M.a.w. je hebt er niet te veel aan ;).

Op mijn CRT zag ik toch al het verschil tussen Belgacom TV SD (dus niet in HD) en een analoog signaal. De belangrijkste reden om het te nemen is volgens mij toch wel omdat steeds meer zenders van de analoge kabel worden gegooid.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Mieke55 schreef:Ik ben al verschillende keren opgebeld door Belgacom met de vraag of het mij interesseerde om over te schakelen op Belgacom TV. Ik sta er een beetje huiverig tegenover, omdat men de laatste tijd met vanalles en nog wat komt opdraven.
Waar moet ik op letten wanneer ik mij toch zou willen inschrijven?
Decoder zou gratis zijn, modem zou gratis zijn. Maar wanneer ik dan op hun site ga zien, moet men wel een huurprijs voor de decoder betalen.
Ik heb een DVDrecorder, kan ik die dan nog gebruiken om iets op te nemen?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Mieke55
Als het over BelgacomTV specifiek gaat, zou ik in de eerste plaats kijken waar je naartoe wilt.
Wil je HD ?
Hoeveel TV's heb je ?
Wil je kunnen opnemen en tegelijk naar iets anders kijken ?

En als je dat goed weet, check dan of dat wel mogelijk is bij Belgacom, want alles moet daar over een internetlijn passeren.
Als ik voor mezelf controleer wat hier mogelijk is (hangt af van de afstand tot de telefooncentrale), dan kan ik 2 streams ontvangen, maar géén HD.
Dus dat betekent concreet dat ik op 2 TV's een decoder zou kunnen aansluiten, en daarna op beide TV's naar een ander kanaal kan kijken.
Of ik kan op één TV naar een kanaal kijken en iets anders opnemen.
Maar ik kan géén HD kijken, noch op 1, noch op 2 TV's.
Ik kan ook niet 2 dingen opnemen, en naar een derde kijken.
Voor mij is dat te beperkt van mogelijkheden, maar alles hangt dus af van je wensen.

Maar het is belangrijk dat op voorhand goed uit te zoeken, want er zijn mensen die BelgacomTV nemen, denkende dat ze dan nadien de kabel wel zullen opzeggen, maar dan vaststellen dat ze die kabel toch nog nodig hebben voor een 2e of 3e TV, of voor hun videorecorder of zo.
En die blijven dan maar 2 abonnementen betalen, wat toch een dure zaak is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Mieke55
Starter
Starter

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties. Zo zie je maar weer dat je oor eens te luisteren leggen helpt.
Hier zijn allerlei dingen aangehaald waar ik een uitleg voor wou, waar ik niet zo direct aan gedacht heb.
Ik heb ook gehoord dat je internet dan een stuk trager werkt.
Hier wordt meer gebruik gemaakt van de PC dan van de TV, en ik zou het spijtig vinden dat ik dan trager internet heb.

Groetjes,
Mieke55
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Mieke55 schreef:Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties. Zo zie je maar weer dat je oor eens te luisteren leggen helpt.
Hier zijn allerlei dingen aangehaald waar ik een uitleg voor wou, waar ik niet zo direct aan gedacht heb.
Ik heb ook gehoord dat je internet dan een stuk trager werkt.
Hier wordt meer gebruik gemaakt van de PC dan van de TV, en ik zou het spijtig vinden dat ik dan trager internet heb.

Groetjes,
Mieke55
Als je meer gebruikt maakt van de PC kan je dan beter kiezen voor Telenet
TV heeft geen invloed op het internet ;)

Greetz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mieke55 schreef:Ik heb ook gehoord dat je internet dan een stuk trager werkt.

Groetjes,
Mieke55
Als je aangesloten wordt via VDSL2 (en ik vermoed dat dit zo wel zou zijn), zal je enkel een vertraging in je snelheid merken indien je twee streams tegelijk hebt lopen waarvan er één (of twee uiteraard) in HD is. Bekijk je slechts één stream (HD of SD) of twee SD streams, zal je aan je internet niets merken.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Even mijn persoonlijke situatie: ik ben aangesloten op VDSL2, dat is een sync op 25 Mbit down, 3 Mbit up. Mijn TV is niet HD en gebruikt 4 Mbit down. Moest het HD zijn, zou het zowat 7 Mbit down gebruiken. Internet is gelimiteerd tot 12 Mbit down en 1 Mbit up.

Indien je op vdsl2 bent aangesloten, ga je alvast niks merken van snelheidsdaling, tenzij je 2 HD streams tegelijk bekijkt (25 - 2*7 = 11 Mbit).

Kijk eens op http://www.belgacomtv.be/#request=home op welke technologie je zou kunnen aangesloten worden... als het resultaat "2 HD streams" is, dan kan je op vdsl2 aangesloten worden en zit je zeker goed :).

Vragen waar je nog mee zat: modem en decoder is inderdaad gratis (inbegrepen in het pack).
Mieke55
Starter
Starter

Ik ben eens gaan nakijken en ik zou het voordeligst uitkomen bij Telenet. Maar ik zit nog voor een paar maanden vast bij Belgacom :-(

Heeft er iemand enig idee hoeveel verbrekingsvergoeding men bij belgacom moet betalen?
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Mieke55 schreef:Ik ben eens gaan nakijken en ik zou het voordeligst uitkomen bij Telenet. Maar ik zit nog voor een paar maanden vast bij Belgacom :-(

Heeft er iemand enig idee hoeveel verbrekingsvergoeding men bij belgacom moet betalen?
Normaal is dat de resterende maanden betalen zoals de prijs van het abo dat je hebt.
vb kost je abo 50€ en nog twee maanden contract = 100€
wel tijdig uw opzeg doen en dit aangetekend schrijven
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew

Misschien kan je nog wel een paar maand wachten? Met de solden begin juli zouden er wel weer eens kunnen mooie acties komen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Misschien kan je nog wel een paar maand wachten? Met de solden begin juli zouden er wel weer eens kunnen mooie acties komen.
Telecom is opeens een seizoensproduct geworden...
Mieke55
Starter
Starter

Bedankt iedereen. Zal dan nog effe geduld moeten hebben.

Groetjes,
Mieke55
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

dvb-t en satteliet(een,canvas,een+,canvas+,radio): de ideale en goedkoopste installatie(op termijn).Het beeld is in ieder geval beter via de satteliet (arte HD aan pieken van 12Mbit/s).maandelijks abbo:0 euro.
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Mieke55 schreef:Hallo iedereen,

Ik heb hier eens een post gedaan met al mijn teleurstellingen bij de overschakeling van analoog naar Belgacom TV. Dingen waar je niet aan denkt, maar die je pas vaststelt bij het gebruik. Ik heb toen gevraagd om die post "sticky" te maken, doch ben niet zeker dat ze dat gedaan hebben.
Mieke55 schreef: Ik heb ook gehoord dat je internet dan een stuk trager werkt.
Het kan ook zijn dat het juist sneller gaat. Mijn vader heeft jarenlang ADSL beperkt tot 1Mbps gehad (wegens afstand tot de centrale). Toen er een promotie was om Belgacom TV drie maand gratis te proberen zonder aankoopverplichting, heb ik gezegd om dat eens te proberen. Voor die Belgacom TV moet het nl. sneller gaan en konden ze dus ineens er wel iets aan doen bij Belgacom. Ondertussen heeft hij BTV terug opgezegd maar heeft hij wel nog steeds ADSL aan normale snelheid van 4Mbps.

En ook bij mij ging het een tijdje terug ineens sneller omdat ze alle BTV klanten gratis van 4 naar 12Mbps hebben gezet.
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

gunny schreef:Ik heb hier eens een post gedaan met al mijn teleurstellingen bij de overschakeling van analoog naar Belgacom TV. Dingen waar je niet aan denkt, maar die je pas vaststelt bij het gebruik. Ik heb toen gevraagd om die post "sticky" te maken, doch ben niet zeker dat ze dat gedaan hebben.
Gevonden!
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 7&start=20
Een aantal dingen zijn al aangepast, bvb. plots kunnen ze nu ineens wel bbc1 en bbc2 leveren, maar in grote lijnen klopt het allemaal nog wel.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

gunny schreef:En ook bij mij ging het een tijdje terug ineens sneller omdat ze alle BTV klanten gratis van 4 naar 12Mbps hebben gezet.
Helemaal geen garantie, niet iedereen krijgt die 12Mbps met BTV en dan heb ik het wel over mensen die op Adsl2+ zitten.
velen hebben maar een 6 of 7Mbps omdat een hogere snelheid nadelig zou uitkomen en verbrekingen zouden hebben.
De mensen die op Vdsl(2) zitten krijgen wel de volle snelheid.(12Mbps voor internet)
AfbeeldingAfbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew

6 of 7 is nog altijd meer dan 4,6 natuurlijk :D.
flashcs
Starter Plus
Starter Plus

Beste Mieke,

een welgemeend advies, begin er niet aan je word gillend gek. Die mensen weten echt niet waar ze over praten.

bel de helpdesk maar eens met wat verzonnen vragen.

gr

John
Goztow
userbase crew
userbase crew

Niet weten waarover we praten? Pardon?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

flashcs schreef:Die mensen weten echt niet waar ze over praten.

Wtf?
Ik heb de comments hier eens nagelezen en wat ze hier zeggen is 100x beter dan je ooit bij de bgc helpdesk te horen zult krijgen.
Vooraleer je zo'n idiote opmerking maakt , weet eerst waarover het gaat en hang niet de wijsneus uit.

OT: Overschakelen naar BGC TV is op zich niet moeilijk. Je moet alleen weten waar je aan begint. Omschakeling naar VDSL2 (is het mogelijk om de volle snelheid te halen?), eventuele huur van de decoder , nieuwe modem (nl de B-BOX2), etc. Dit vraagt allemaal wat tijd om uit te zoeken, maar eens je zeker bent dat al deze factoren gunstig zijn, zal je omschakeling probleemloos verlopen langs jou kant.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

gm123 schreef:
flashcs schreef:Die mensen weten echt niet waar ze over praten.

Wtf?
Ik heb de comments hier eens nagelezen en wat ze hier zeggen is 100x beter dan je ooit bij de bgc helpdesk te horen zult krijgen.
Vooraleer je zo'n idiote opmerking maakt , weet eerst waarover het gaat en hang niet de wijsneus uit.
Ik denk wel dat hij het over de bgc helpdesk heeft...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
StB
Plus Member
Plus Member

Mieke55,

Heb nu net meer dan een jaar belgacomtv en ben heel tevreden over men overstap van Telenet naar Belgacom.
Sinds ik belgacomtv heb genomen is men internetsnelheid zelfs veel hoger (nu 12mbit downstream en 1mbit upstream). Indien beschikbaar wordt je trouwens op VDSL2 technologie aangesloten.

Je kan op de website van Belgacom nakijken of HD beschikbaar is. Indien beschikbaar wordt je op VDSL2 aangesloten en heb je bijgevolg een optimale internetsnelheid. http://www.belgacomtv.be/#request=produ ... ageId=null

De packs zijn interessant. Internet + abonnement belgacomtv + huur decoder + comfort view zijn inbegrepen in pack.

Ook zit bij Belgacom gratis mobiel internet tijdens weekend inbegrepen bij het internetabonnement. Leuk als je een weekendje weg bent en je kan via proximus op internet en je emails ontvangen.

Als je vergelijkt met Telenet shakes hou er dan rekening mee dat Telenet reclame maakt voor hun shakes maar in kleine lettertjes vermeldt dat je ook extra het kabelabonnement (ongeveer 13 euro per maand) moet bijbetalen. Zo kost Goldshake van 50euro eigenlijk 63euro!!!
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”