ADSL Home: Lijnwaardes??? Max. behaalde snelheid???

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi Allemaal,

Kan er iemand zeggen welke snelheden men reeds behaald heeft met het EDPnet ADSL Home abonnement?
En welke snelheden haalbaar zijn met bebaalde lijnwaardes, wie kan hierop antwoorden?

Afbeelding
Afbeelding

Alle informatie is welkom!!!
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
stassen
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2009, 19:30
Bedankt: 1 keer

Heb inmiddels een ticket lopen bij EDP over een opwaardering van de lijn. Ik snap de waarden die ik zie, echter de oplossing ;-)))

DiagnosticMessage: MINOR_FAULT_STATION
CableLength: 1940 m
AE_Insulation: 10 MOHMS
BE_Insulation: 10 MOHMS
AB_Insulation: 567 KOHMS
BA_Insulation: 10 MOHMS
AC_Insulation: 10 MOHMS
BC_Insulation: 10 MOHMS
AE_Capacitance: 156 nF
BE_Capacitance: 158 nF
AB_Capacitance: 179 nF
BA_Capacitance: 178 nF
CableCapacitance: 87 nF
MutualCapacitance: 257

Vraag: AB_Insulation: problemen ? Ik kan me voorstellen dat na binnenkomst van de discovery-lijn gelijk de ADSL splitter plaatst en daarna zo snel mogelijk een DECT basis station. Maar zijn dan mijn waardenDAN WEL binnen de normen ? Of heeft de installatie na de ADSL splitter/filter ook nog effect op deze settings/meting ?

Alvast bedankt voor jullie concrete hulp
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

die khms moge nooit onder de 7honderd en ne klets zijn, ofwel u contactje is nakijken of die kabels goed aangesloten zijn corrosie is en of splitter vervangen ..
stassen
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2009, 19:30
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor de tip. Maar wat is nu het verschil tussen de mededelingen van EDP om mijn binneninstallatie na te kijken en de gegeven suggestie :wink:

Niemand enig idee waarvoor deze waarde staat ?
Bijvoorbeeld Impendantie bij meeting bij 30khz ?
Want hoe kunnen we andere die ene foutieve waarde verklaren ? (Dit antwoord kan mogelijk nuttig zijn bij het vinden van het probleem)

Moet de ADSL splitter voldoen aan de specificaties van Belgacom of kun je er zo ongeveer elke werkende ADSL ter wereld tussen zetten ?

Alvast bedankt
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”