fritz!box 7140 en cityconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ben een maandje geleden van netconnect naar cityconnect overgeschakeld. Ik heb een maand zonder dommel gezeten, en na veel telefoontjes en e-mails, is mijn verbinding met de centrale normaal in orde(technieker had het oude signaal uitgeschakeld, maar het nieuwe niet ingeschakeld, ofzoiets).

Nu, mijn signaal is normaal dus actief, maar ik krijg m'n router precies niet ingesteld. Het gaat om een fritz!box 7140. Volgens de specs is dit ding ADSL2 en ADSL2+ compatible(zie http://www.fritzshop.nl/fritzbox-7140-w ... l?cPath=22).

Settings van m'n router nu:
http://i42.tinypic.com/28mmjwx.jpg
(Als ik de manuele optie doe gaat het nog niet, default gateway en subnetmask zijn gegokt, 'k vind die informatie niet direct)

Andere mogelijkheid(zo stond voor de gewone ADSL, wel nog paswoord ingevuld, ma nu is da ni nodig, en het maakt geen verschil):
http://i44.tinypic.com/14bkrcl.jpg

Dit zijn de settings die ik per mail heb doorgekregen:
protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
password: not needed
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75

Nog iets dat me opviel: bij de router zelf kan je je dslsettings bekijken, en daar staat de speed nog altijd op 4,6mbps down en 512 kbps up :/

EDIT: Het groene lampje van power/dsl brandt continu, en ik citeer de handleiding:
"De groene LED "Power/DSL" gaat na een korte tijd continu branden en signaleert daarmee, dat de FRITZ!Box klaar is voor internetverbindingen via DSL."
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

terrorfactor schreef:Dit zijn de settings die ik per mail heb doorgekregen:
protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
password: not needed
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75


Ik zit op een 20/1 profiel bij DxAdsl en weet dus niet of dit je gaat helpen maar probeer eens om "detect ATM settings automatically" aan te vinken. Toen ik overstapte naar DxAdsl heb ik ook eerst hun aangegeven settings ingevuld (8/35 enz) en dat werkte ook niet. Mijn FB is de 7170...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik dacht dat een fritzbox en cityconnect niet werkten?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Lord Utopia schreef:Ik dacht dat een fritzbox en cityconnect niet werkten?



????????? 't is toch gewoon ADSL2+?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:
Lord Utopia schreef:Ik dacht dat een fritzbox en cityconnect niet werkten?

????????? 't is toch gewoon ADSL2+?

Ik heb dat gelezen hier op het forum, ik kan ook fout zijn natuurlijk.
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

'k had hier ook een post gelezen dat een fritz!box niet zou werken, waarom weet 'k niet, en voor de rest vind 'k er ook niets van.

Blijkbaar scheelt er nog iets bij m'n telefoonlijn ook. Sinds gisteren is mijn cityconnect normaal in orde, en sinds gisteren werkt de telefoonlijn niet meer(kunnen niet bellen/gebeld worden). Juist naar de belgacomwinkel gegaan, morgen komt een technieker, benieuwd of dan ook direct m'n cityconnect *goed* werkt.

'k begin het eigenlijk ook stilletjes beu te worden, dommel is niet meer zo aantrekkelijk als vroeger, en telenet bvb is juist terug aantrekkelijker geworden :/
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

terrorfactor schreef:'k had hier ook een post gelezen dat een fritz!box niet zou werken, waarom weet 'k niet, en voor de rest vind 'k er ook niets van.

Je modem moet "annex m" DSL modulatie ondersteunen. Anders kan je helemaal niet verbinden. Ik had het ook even getest met mijn oude ADSL2+ Zyxel modem die ik nog liggen had maar het werkte totaal niet omdat die "annex a" is. Die Fritzbox van u ondersteund ook enkel annex a denk ik. Tenzij je een nieuwe firmware kan vinden die "annex m" ondersteund.

Ik heb me nu een Linksys WAG54G2 aangeschaft en die werkt perfect.

terrorfactor schreef:Blijkbaar scheelt er nog iets bij m'n telefoonlijn ook. Sinds gisteren is mijn cityconnect normaal in orde, en sinds gisteren werkt de telefoonlijn niet meer(kunnen niet bellen/gebeld worden). Juist naar de belgacomwinkel gegaan, morgen komt een technieker, benieuwd of dan ook direct m'n cityconnect *goed* werkt.
En rep niet teveel over Dommel zelf want sommigen gaan met hun vinger wijzen zodat jij en zonder telefoon en zonder Internet zit.

Ik ben nog content van m'n Cityconnect, vorige week donderdag aangevraagd en deze week op maandag al actief.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Annex m was toch alleen nodig om de 3mbps upload te halen, met annex a zou je gewoon maar 1mbps upload halen, voor de rest zou het toch niet uitmaken?

En waarom zou ik niets over dommel mogen reppen? :/ Als hun service goed was, viel er niets te reppen, maar als ze zelf meer dan een maand langer nodig hebben dan gepland om mijn verbinding actief te maken, fja, wat verwachten ze dan? Ondertussen betaal ik hier wel maar door voor m'n internet, en m'n telefonie was gedurende die maand ook een stuk duurder, omdat ik niet gebruik kon maken van voip, maar met het dure discoveryline-tarief zat.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

terrorfactor schreef:Annex m was toch alleen nodig om de 3mbps upload te halen, met annex a zou je gewoon maar 1mbps upload halen, voor de rest zou het toch niet uitmaken?
Bel eens naar Dommel, ze gaan je meteen beantwoorden. (Dan snap ik niet waarom mijn andere Annex A dan niet werkte)...

terrorfactor schreef:En waarom zou ik niets over dommel mogen reppen? :/ Als hun service goed was, viel er niets te reppen, maar als ze zelf meer dan een maand langer nodig hebben dan gepland om mijn verbinding actief te maken, fja, wat verwachten ze dan? Ondertussen betaal ik hier wel maar door voor m'n internet, en m'n telefonie was gedurende die maand ook een stuk duurder, omdat ik niet gebruik kon maken van voip, maar met het dure discoveryline-tarief zat.
Ik heb het over het reppen over Dommel in de Belgacom winkel en bij de technieker.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ken schreef:Bel eens naar Dommel, ze gaan je meteen beantwoorden. (Dan snap ik niet waarom mijn andere Annex A dan niet werkte)...

Ik heb het over het reppen over Dommel in de Belgacom winkel en bij de technieker.
Oei, my mistake! Nu, het heeft waarschijnlijk wel met elkaar te maken, de telefoon is gestopt met werken de dag dat dommel het adsl2 signaal heeft geactiveerd(of laten activeren, want dat gebeurt blijkbaar door iemand van belgacom). Het kan goed zijn dat ik morgen wel online geraak als de telefoon terug werkt(aangezien dsl over de telefoonlijn gaat), of ja, dat hoop ik toch.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

terrorfactor schreef: Nu, het heeft waarschijnlijk wel met elkaar te maken, de telefoon is gestopt met werken de dag dat dommel het adsl2 signaal heeft geactiveerd(of laten activeren, want dat gebeurt blijkbaar door iemand van belgacom). Het kan goed zijn dat ik morgen wel online geraak als de telefoon terug werkt(aangezien dsl over de telefoonlijn gaat), of ja, dat hoop ik toch.


Mijn overstap Dommel DxAdsl was tevens een overstap ADSL > ADSL2+. Er is absoluut geen onderbreking geweest in wat dan ook.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nee, het is inderdaad niet normaal dat het onderbroken is:p Anyway, er is vandaag iemand van belgacom geweest, en blijkbaar is er ergens wss een korsluiting, vermoedelijk in de centrale. Er is iets foutgelopen bij die adsl2+ te activeren. Normaal komt hij vandaag nog terug. De precieze details weet ik niet, want ik kon er vanmorgen niet bijzijn. Hopelijk weet ik straks meer!
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Telefoonlijn is gefixt, en internet werkt nu ook.

Gigantische teleurstelling: Download: 0,5-1,5 mbps(meestal zit hij rond de 0,5)
Upload: 0,7 mbps

Download gaat dus 3 tot 9 x trager dan met gewone adsl(ik haalde zonder problemen mijn 4,6mbps profiel, geen disconnects ofzo).
Was dit niet verondersteld om even snel of zelfs sneller te gaan:/
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat lijkt me stug :o

ik zou toch eens proberen met een andere modem hoor.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

terrorfactor schreef:Telefoonlijn is gefixt, en internet werkt nu ook.

Gigantische teleurstelling: Download: 0,5-1,5 mbps(meestal zit hij rond de 0,5)
Upload: 0,7 mbps

Download gaat dus 3 tot 9 x trager dan met gewone adsl(ik haalde zonder problemen mijn 4,6mbps profiel, geen disconnects ofzo).
Was dit niet verondersteld om even snel of zelfs sneller te gaan:/


Wat zijn je modemwaarden? Heb je je splitter al getest of verwijderd?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

on4bam schreef:
terrorfactor schreef:Telefoonlijn is gefixt, en internet werkt nu ook.

Gigantische teleurstelling: Download: 0,5-1,5 mbps(meestal zit hij rond de 0,5)
Upload: 0,7 mbps

Download gaat dus 3 tot 9 x trager dan met gewone adsl(ik haalde zonder problemen mijn 4,6mbps profiel, geen disconnects ofzo).
Was dit niet verondersteld om even snel of zelfs sneller te gaan:/


Wat zijn je modemwaarden? Heb je je splitter al getest of verwijderd?

Waar/hoe/wat zijn/zie ik de modemwaarden?
'k zal eens zonder splitter proberen, hoewel het me zou verbazen moest daar iets mis mee zijn. Het kan altijd natuurlijk, maar toch.

EDIT: splitter eens uitgetrokken, de telefoon"kop" gebruikt voor adsl, maar dat gaf helemaal niks:p Dan terug de splitter ingestoken, maar de speedtests zijn nog altijd hetzelfde. maandag eens naar dommel bellen I guess. 'k ken spijtiggenoeg niemand die nog adsl2+ heeft, of die een adsl2+ capabele modem zou kunnen hebben:/
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

terrorfactor schreef:Waar/hoe/wat zijn/zie ik de modemwaarden?


Inloggen in de Fritz, bij DSL: Signal to noise ratio e.d. je kan daar ook max. attainable data rate en de sync rate zien.
ADSL2+ sync'ed MINIMUM op 4Mbps dus 1.5 Mbps kan nooit je max DL zijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Blijkbaar kan dat bij mij wel allemaal :/ Eventjes printscreen genomen:
Afbeelding
En om zeker te zijn dat het wel degelijk een ADSL2+ signaal is:
Afbeelding

EDIT: hier komt de afbeelding niet helemaal op het scherm, en er is geen scrollbalk. Valt op te lossen door gewoon rechtstreeks naar de afbeelding te surfen: http://i44.tinypic.com/333zbrc.jpg
http://i41.tinypic.com/29y08oy.jpg
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

terrorfactor schreef:Blijkbaar kan dat bij mij wel allemaal :/ Eventjes printscreen genomen:


Blijkbaar :wink: Ik zit op het Scarlet netwerk en daar is 4Mbit de minimum sync, bij Dommel blijkbaar niet.

Je lijnwaarden zijn ontzettend slecht. 6dB is het absolute minimum. Het zou mij niet verwonderen dat je ook disconnects hebt.

Er is dus iets mis met: de splitter, de binnenbekabeling of het BC deel van je verbinding. De eerste 2 kan je zelf testen. Splitter even vantussen, modem aansluiten waar de lijn je woning binnenkomt. Helpt dit niet dan is het aan BC... (Ik ga er van uit dat je je settings gedaan hebt volgens wat Dommel aangeeft?)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ga dat met die splitter straks of morgen nog eens testen. daarstraks heb ik dat ook geprobeerd, maar toen had ik gewoon helemaal geen internet. 'k had misschien beter nog iets langer gewacht, of op de router gekeken hoe het zat :$

Ik heb mijn settings zo goed mogelijk proberen in te vullen, maar sommige dingen kon ik echter niet doen zoals dommel beschreef.
Foto'tje van m'n settings nu:
Afbeelding

De settings die dommel me doorstuurde staan in de beginpost.
(ter info: ik had eerst andere settings geprobeerd, en dat werkte als 'k me goed herinner, ook.)
Afbeelding

Die binnenbekabeling zou toch hetzelfde effect moeten hebben als bij ADSL? Toen werkte echt alles zonder problemen. Zelfde verhaal voor de splitter. :/
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

terrorfactor schreef:Die binnenbekabeling zou toch hetzelfde effect moeten hebben als bij ADSL? Toen werkte echt alles zonder problemen. Zelfde verhaal voor de splitter. :/


Ja, maar..... splitters kunnen ook kapot gaan en je kan maar best zeker zijn dat jouw deel van de installatie in orde is. Kwestie van geen rekenining te krijgen als er een technieker moet langskomen.

BTW, al geprobeerd om "Detect all ATM settings automatically te kiezen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

on4bam schreef:
terrorfactor schreef:Die binnenbekabeling zou toch hetzelfde effect moeten hebben als bij ADSL? Toen werkte echt alles zonder problemen. Zelfde verhaal voor de splitter. :/


Ja, maar..... splitters kunnen ook kapot gaan en je kan maar best zeker zijn dat jouw deel van de installatie in orde is. Kwestie van geen rekenining te krijgen als er een technieker moet langskomen.

BTW, al geprobeerd om "Detect all ATM settings automatically te kiezen?

Dezemorgend opgestaan, en de verbinding was in de loop van de nacht blijkbaar uitgevallen, dan maar direct ook getest of het aan de splitter lag.

Zonder splitter is de snelheid even laag(ook de opgegeven verbindingssnelheid in de router dus).

"Detect all ATM settings auto..." werkt niet, want dat is in principe het verkeerde profiel. Ik heb het getest, maar dan kan je dus gewoon niet surfen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”