tele 2 internet + telefoon - 6 maanden lang 18,4 € actie

Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.tele2.be/nl/allin/

Afbeelding

vaste lijn + internet.


http://www.tele2.be/nl/allin/tarievenentechnischedetails/tarieven.html

ze rekenen wél €25 in plaats van €75 activatie (anders toch niet?)
hun -verpichte- box €72 (anders toch gratis?)

Je moet wel 10 € bijtellen om 24/24 u. te bellen

er staat ook: tele2 12 MB overal beschikbaar......verkoopspraatje?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

viewtopic.php?f=90&t=21753&start=40

12 Mbps maximaal is overal beschikbaar, dat is geen verkoopspraatje.

De box is altijd al 72 EUR geweest eenmalig, of 3 EUR per maand voor twee jaar lang. Het zijn nu eenmaal promo's he, anders was het 75 EUR.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... kan me nogthans ook wel promo's herinneren waarbij de T2 box wel degelijk gratis bij de klant kwam. Mijn nicht heeft helemaal niets betaald voor haar T2 box, dat weet ik zelfs 100% zeker. T2 is een zotte firma als het hierop komt : ik ken 3 mensen die een overgang van "Allin" naar "Trio" gedaan hebben, en die hebben allemaal -gratis- een box toegestuurd gekregen .... waar ze niks mee kunnen doen feitelijk. Nu kosten die boxen T2 waarschijnlijk een spreekwoordelijke "scheet in een fles", maar gezien de lage winstmarge per klant die ISP's hebben (en dan ZEKER een ISP die aan price-squeeze doet) is dat toch maar heel slordig zaken doen van T2.

Dat van die 12mbps :
Het is inderdaad geen verkoopspraatje, maar natuurlijk wel beperkt tot de technische beperkingen van de gebruikte techniek. (en vooral ingegeven door de beperkingen die BGC onder Broba ADSL2 mag hanteren).

Tele2 laat je als klant of kandidaat klant makkelijk zelf testen of je 12,4 of 1 mbps mag verwachten als syncsnelheid. Veel andere ISP die ik tot nu toe gecontacteerd heb zijn daar bewust veel vager over, en daar krijg je dan -in het allerslechtste geval- na ondertekening van contract plots te horen dat het _toch niet technisch mogelijk was, maar hey da's dan niet hun schuld hé_ of zo.

Dan veel liever de approach van T2 : weet je tenminste waar je aan toe bent en wat theoretisch mogelijk is en wat niet voordat je je krabbel zet.
Laatst gewijzigd door kaween op 16 mar 2009, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

satsurfer schreef:http://www.tele2.be/nl/allin/
er staat ook: tele2 12 MB overal beschikbaar......verkoopspraatje?

Natuurlijk is dat verkoops praat !
Voorbeeld: hier is geen adsl2+ beschikbaar, met tele2 evenmin! dus zever in pakskes is dat in mijn ogen, overal beschikbaar _ haha daar moet ik altijd mee lachen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

kort door de bocht hé. Het is _theoretisch_ overal beschikbaar zolang je binnen de BGC deployment curve ligt, en derhalve niet meer beperkt tot hun eigen Bruo's zoals dat voor 9/3/09 was. Ze mogen dus inderdaad zeggen dat het _overal beschikbaar is_. Het feit dat je je niet kan inschrijven voor het product wanneer je technisch toch niet aansluitbaar blijkt zorgt misschien wel voor frustratie en ontgoocheling voor het inschrijven, maar liever DAT dan een jaar aan een abo te hangen en na inschrijven te horen "dat het dan toch niet kan". "Liever geen klant als een ontgoochelde klant" : een houding die in dit specifieke geval best ook door andere ADLS-based ISP's zou mogen worden aangenomen.

Nu Patje, ik begrijp je reaktie wel hoor, als er nu eens IEMAND als T2 kant is die je frustratie begrijpt, zal ik dat best wel wezen. :twisted: (zie andere msg's van mij over dit onderwerp op dit forum). Zelf zit ik er ook buiten, dus moet ik hopen op een relatief snelle openen van VDSL2 voor Olo's, want het BGC aanbod is qua snelheid nu wel leuk, maar qua datalimiet nog steeds veel te mager, en Telenet is een optie die ik feitelijk liever niet wil overwegen. Vandaag nog het "fantastisch aanbod voor InDI gebruikers" nog maar eens ontvangen (2e keer al) en opnieuw bij het oud papier gegooid.
Laatst gewijzigd door kaween op 16 mar 2009, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:Natuurlijk is dat verkoops praat !
Voorbeeld: hier is geen adsl2+ beschikbaar, met tele2 evenmin! dus zever in pakskes is dat in mijn ogen, overal beschikbaar _ haha daar moet ik altijd mee lachen.
85% dekking, voor de mierenneukers die over alles klagen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... ik neem aan dat je daar de 85% aanhaalt zoals aangegeven door BGC. Ik kan niet met officiele cijfers in discussie gaan, maar afgaande op de hoeveelheid mensen die ik persoonlijk ken en die _niet_ aansluitbaar zijn, lijkt met die 85% in dagdagelijkse praktijk, en gebruik makende van de huidige BGC-aansluitvoorwaarden, toch wel heel optimistisch of op zijn zachtst gezegd een _puur theoretisch_ getal ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

kaween schreef:... ik neem aan dat je daar de 85% aanhaalt zoals aangegeven door BGC. Ik kan niet met officiele cijfers in discussie gaan, maar afgaande van de hoeveelheid mensen die ik persoonlijk ken en die _niet_ aansluitbaar zijn, lijkt met die 85% in dagdagelijkse praktijk, en gebruik makende van de huidige BGC-aansluitvoorwaarden, toch wel heel optimistisch of op zijn zachtst gezegd een _puur theoretisch_ getal ...

85% van de klanten (neem ik aan?), ken jij 180.000 klanten die niet kunnen genieten van ADSL2+ bij Belgacom? Ik zit ook op meer dan 1 km van de wijkcentrale, iemand die ik ken die technieker is bij Belgacom was geschrokken dat er geen ROP dichter bij mijn huis was, en nee, ik woon niet bepaald op de boerenbuiten.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... ik woon ook niet echt op de boerenbuiten. nog geen 2 Km van Genk Centrum. Niet aansluitbaar. Mijn vader : niet aansluitbaar. Mijn nicht : niet aansluitbaar. Mijn neef : niet aansluitbaar. 2 schoonbroers : niet aansluitbaar. Mijn schoonmoeder : niet aansluitbaar. Mijn onkel : niet aansluitbaar. Hey, ik ben door mijn familie heen, en die wonen niet allemaal op mijn straat hé. :D (en zelfs niet allemaal in Genk, alleen ik woon daar). In mijn hele familie is er welgeteld *1* persoon aansluitbaar op ADSL2+.

Je hebt absoluut gelijk, dat zijn er lang geen 180.000. Maar een random intikken van een 20-tal telefoonnummers van mensen die ik in een radius van een kleine 100 km ken (even mijn telefoonboek erbij gehaald) gaf welgeteld *2* mensen aansluitbaar (had ik een paar dagen geleden al gedaan toen bleek dat T2 mij ook niet kon aansluiten). En als ik gewoon Genk als voorbeeld neem, is een vrij groot deel van Genk _niet aansluitbaar_ (getest door nummers in te geven op verschillende buurten van Genk). Met 65000 inwoners zijn dat wel al makkelijk -een paar duizend mensen- die niet aansluitbaar zijn, en dat op een vrij "goed" oppervlak/gebruiker ratio en dat in een verhoudingsgewijs (piep)jonge stad met moderne infrastruktuur en korte afstanden. Dus ofwel ben ik heeeeel ongelukkig, ofwel is het gras niet zo groen als BGC het wil laten uitschijnen.

Indien dit allemaal niet zo'n probleem was, zouden de Olo's niet zo van hun tak maken tov BGC's strenge deployment curve, want die 15% zou dan de moeite niet waard zijn. Is het dus wel, derhalve mijn reservaties tov dat getal van 85%.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef:Natuurlijk is dat verkoops praat !
Voorbeeld: hier is geen adsl2+ beschikbaar, met tele2 evenmin! dus zever in pakskes is dat in mijn ogen, overal beschikbaar _ haha daar moet ik altijd mee lachen.
85% dekking, voor de mierenneukers die over alles klagen.

ik klaag al sinds een tijdje niet meer (ik was het moe van klagen en veel beloofd te worden), daarom ben ik overgestapt naar Telenet omdat hier geen adsl2+ beschikbaar is.
dus nikske mierenneukers, ik wil dit gewoon aanhalen om andere mensen te beschermen _ dat ze daar niet te vlug moeten intrappen ....van *overal beschikbaar*

trouwens de 2 a 3 omliggende gemeenten kunnen er ook niet over besckikken, dat zijn hier samen ongeveer 80.000 mensen.
en dan hoor je van nog van veel mensen op het forum dat ze geen Adsl2+ kunnen krijgen .... aan die zogezegde 85% hangt er volgens mij een ferm reukje :P

voor de rest heb ik niet te klagen, ik heb een 20Mbps lijntje en ben zeer tevreden :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

voor de rest heb ik niet te klagen, ik heb een 20Mbps lijntje en ben zeer tevreden :wink:


Als ik niet zo vreselijk krenterig was, zou ik dat ook zijn. :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:ik klaag al sinds een tijdje niet meer (ik was het moe van klagen en veel beloofd te worden), daarom ben ik overgestapt naar Telenet omdat hier geen adsl2+ beschikbaar is.

Zo moet dat :D

als er geen ADSL in de buurt is overstappen op Telenet. Later kunt ge nog terugkeren naar VDSL2, want tegen 2012 willen ze stoppen met ADSL, dus uh, tegen dan zal VDSL2 beschikbaar moeten zijn op de plaatsen waar geen VDSL2 is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ben eens blij Lordutopia dat je 'op je plaats gezet wordt' en op beide punten teruggefloten wordt! :lol: en je blijft nog arrogant, zelfs als 2 onafhankelijke mensen -die ik niet ken- met objectieve feiten komen.... :bang:

Als iedereen zwart zegt, moet jij persé wit zeggen en vice-versa...

Nu weet ik het zeker, het ligt niet aan mij.....wie niet horen wil, moet voelen....
In ieder geval, in uw replies moet ik geen energie of tijd meer steken....they are useless!

bij deze, genoeg met 'diepzinnige' opmerkingen :eek:

1)
Lord Utopia schreef:http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=90&t=21753&start=40
De box is altijd al 72 EUR geweest eenmalig, of 3 EUR per maand voor twee jaar lang. Het zijn nu eenmaal promo's he, anders was het 75 EUR.


kaween schreef:.Mijn nicht heeft helemaal niets betaald voor haar T2 box, dat weet ik zelfs 100% zeker.


2)
Lord Utopia schreef:12 Mbps maximaal is overal beschikbaar, dat is geen verkoopspraatje. 85% dekking, voor de mierenneukers die over alles klagen.


kaween schreef:... ik neem aan dat je daar de 85% aanhaalt zoals aangegeven door BGC. Ik kan niet met officiele cijfers in discussie gaan, maar afgaande op de hoeveelheid mensen die ik persoonlijk ken en die _niet_ aansluitbaar zijn, lijkt met die 85% in dagdagelijkse praktijk, en gebruik makende van de huidige BGC-aansluitvoorwaarden, toch wel heel optimistisch of op zijn zachtst gezegd een _puur theoretisch_ getal ...


Patje schreef:ik klaag al sinds een tijdje niet meer (ik was het moe van klagen en veel beloofd te worden), daarom ben ik overgestapt naar Telenet omdat hier geen adsl2+ beschikbaar is.
dus nikske mierenneukers, ik wil dit gewoon aanhalen om andere mensen te beschermen _ dat ze daar niet te vlug moeten intrappen ....van *overal beschikbaar*

trouwens de 2 a 3 omliggende gemeenten kunnen er ook niet over besckikken, dat zijn hier samen ongeveer 80.000 mensen.
en dan hoor je van nog van veel mensen op het forum dat ze geen Adsl2+ kunnen krijgen .... aan die zogezegde 85% hangt er volgens mij een ferm reukje :P
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”