Hi,
Met het oog op de implementatie van VoIP heb ik recent een Cisco 881W-GN-E-K9 router aangeschaft.
Alles lijkt te werken alleen krijg ik bij het herstarten van de router geen IP adres van de Telenet modem.
Schakel ik dan tijdelijk de firewall uit en disable/enable ik de WAN interface dan krijg ik wel een IP adres van de modem.
Dan kan ik de firewall terug inschakelen en kan ik aan de slag.
Uiteraard is dit niet de manier van werken dus ben ik op zoek naar een oplossing.
Alvast bedankt,
Astralon
P.S. Iemand die ervaring heeft met Cisco routers weet dat het net iets moeilijker is dan hierboven beschreven dus heb ik mijn config file als bijlage toegevoegd.
Cisco 881 router krijgt geen IP address van Telenet modem
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
is er geen acl dat je kan instellen dat dit toelaat, .. den denk ik met name aan het dhcp protocol..
http://www.tdcat.com/blog/index.php?itemid=113
of iets dergelijks maar dan voor bridge, want ik denk niet dat het via een dhcp gaat zeker..
misschien
bridge irb
bridge 1 protocol ieee
bridge 1 route ip
http://www.tdcat.com/blog/index.php?itemid=113
of iets dergelijks maar dan voor bridge, want ik denk niet dat het via een dhcp gaat zeker..
misschien
bridge irb
bridge 1 protocol ieee
bridge 1 route ip
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Achteraf bekeken was het vrij eenvoudig maar toen had ik geen enkele ervaring met CISCO materiaal.
In tegenstelling tot de meeste privé en small-business routers blokkeert CISCO de ingebouwde firewall (bijna) alle verkeer op de WAN interface, dus ook bootps/bootpc.
Dus met de standaard instelling werkt de router gewoon niet als DHCP client.
Uiteindelijk een access list aangemaakt voor bootps/bootpc en het probleem was opgelost.
In tegenstelling tot de meeste privé en small-business routers blokkeert CISCO de ingebouwde firewall (bijna) alle verkeer op de WAN interface, dus ook bootps/bootpc.
Dus met de standaard instelling werkt de router gewoon niet als DHCP client.
Uiteindelijk een access list aangemaakt voor bootps/bootpc en het probleem was opgelost.