Urban legend?????

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Gisteren vertelde mij een vriendin volgend verhaal:

Vorige week ergens ging de ma van een vriendin van haar naar de cinema met een kennis in Hasselt (kinepolis).
Ze parkeerde haar wagen onder de cinema.

Na de film, kus kus, en beide vertrokken weer. De kennis stond op de grote buitenparking, de ma van de vriendin op de ondergrondse.

Ze stapte de auto in en was nog een beetje aan het prullen aan radio/papierkes.
Ze vertrekt en rijdt achteruit en BONK!
In paniek stapt ze uit haar auto en ziet een oud vrouwtje op de grond liggen achter haar. Ze is in paniek en helpt die recht en vraagt als er geen ziekenwagen ofzo moet zijn.
Dat vrouwtje zegt dat alles wel meevalt, enkel de ze een beetje last heeft van haar knie. Het spijtige is dat ze 4 km moet wandelen eer ze thuis is.
Natuurlijk stelt de vrouw voor om haar mee te nemen en thuis af te zetten.

Als je aan de Kinepolis vertrekt heb je eerst de lichten van de Kine, en dan de lichten van de ring. Als ze aan de lichten van de ring aan het wachten is, bekijkt ze die dame toch eens goed omdat die toch een rare stem heeft en een beetje raar doet. Ze dacht dat dat van die bonk was, maar het blijft nu toch duren.

Ineens ziet ze dat dat echte mannen handen zijn en ziet ze eigenlijk een man verkleed in vrouw zitten naast haar! Uit paniek laat ze haar koppeling los, en schiet haar auto tegen de voorligger aan die ook stond te wachten voor het licht.
Ze springt in paniek uit en gaat naar de man in de voorliggende auto. Die begint direct met zijn relaas hoe ze nu zo stom kon zijn etc.. Maar die vrouw kwam er uiteindelijk tussen en zei dat er een man verkleed als vrouw naast haar zat etc.. Blijkt dat die "man" al weg is.

De politie wordt gebeld en alles wordt uitgelegd. Zij zeggen van; ja madammeke, gij kunt da allemaal wel zeggen maar waar is diene vent dan nu?
En ze zei: ik wou alleen maar goed doen! "Hoe?" zeggen die flikken?
En ze doet hare hele uitleg dat ze die wou afzetten etc..
Die flikken vonden het allemaal verdacht en vroegen waar ze dat "maddammeke" had aangereden. De vrouw wees de koffer aan.
De flikken zagen dat er iets niet mee klopte en stelde vast dat het slot geforceerd was.
Ze opende de koffer en wat zagen ze liggen: 1 bijl, 1 zaag en 5 plastieken zakken.

De auto is direct getakeld en op onderzoek geplaatst. Ze hebben geen enkele vingerafdruk gevonden, enkel wel dat de zakken identiek zijn aan die die gevonden zijn in Tielt-Winge.

Die vrouw durft haar huis nie echt meer uit.


Mijn vraag is nu: heeft iemand dit verhaal al gehoord omdat mijn vriendin wel betrouwbaar is en mij niet in het zak zou zetten. Probleem is dat mss iemand anders haar dit wijsgemaakt zou hebben?

Eerste keer dat ik het hoor en die ma waarover ze het hebben ken ik ook van ver.. is echt wel raar...

Heb dit nog op een ander forum gepost en blijkbaar heeft daar ook iemand iets opgevangen van zijn nicht die er in de buurt woont...
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Mijn opinie: urban legend ;)

Ik ben heel goed bekend in Hasselt en zeker aan de punten die je opnoemt (Kinepolis, lichten aan het provincie huis,...). Aan die lichten stap je niet zomaar eventjes uit. Kinepolis in Hasselt trekt bijna elke avond 70% (of meer) van zijn capaciteit, dus er moeten veel meer mensen op weg zijn geweest naar 'het stad'. Het zou mij dus verbazen als er dan niet meer over gepraat zou worden. Bijkomend, indien een dergelijk feit nog maar vermoed word is het de plicht van de politie om dit te melden aan de bevolking.

Ik zie dergelijke verhaaltjes een beetje als de bekende hoax over de Marokaanse jongeren in Antwerpen die jonge meisjes lastig vielen en indien men niet meewerkte een engelen-glimlach (ook smiley genoemd en is afkomstig uit de cosa nostra) kregen. Dit verhaal bleek ook niet waar te zijn, ik heb hier ooit een reportage (studenten eindwerk) over gezien. Dit verhaal deed zich blijkbaar al jaren de ronden, maar de politie nog ziekenhuizen hadden daar ooit melding van gekregen.

Nu, het kan inderdaad wel waar zijn. Maar rekening houdend met mijn eerste alinea lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk.

Edit: ik dacht, ik ga maar ineens een link posten naar de reportage: http://www.youtube.com/watch?v=sQ7ki4SDRYw
Laatst gewijzigd door gr4vity op 12 mar 2009, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Toevoeging
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Urban legend.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

...maar wel een goeie! Spooky!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik weet het niet, en ik ga er ook mijn hand nie voor in het vuur steken.
Ge moet wel zien dat als dat de late film was, die vrouw wel effe in de ondergrondse zal gestaan hebbe.. Dus veel veel veel volk zal der nie meer rondgereden hebben é?
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Ik geloof u, en die roze olifant naast mij ook. 8)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Ik heb, vrij recent nog, gelijkaardige verhalen (hoaxen) gelezen op het internet, dus ik denk dat dit gewoon een Belgische versie ervan is. Parkings hebben cameras en bioscopen zijn erg druk, dus 't zou een erg domme travestiet zijn in dat geval :-D
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Iemand heeft teveel naar Dexter of zo gekeken :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lijkt me ook nogal raar dat iemand eerst zou inbreken in een auto om er de bijl, zaag en plastic zakken te verstoppen, om daarna dan te zorgen dat ze (hij) wordt aangereden, om dan weer te hopen dat je een lift krijgt, .... enfin, teveel van het goede teveel.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”