Ik zou komende week een nieuwe harde schijf kopen voor m'n multimediaspeler.
Waarschijnlijk een interne, aangezien een externe schijf (voor aansluiting via usb 2) waarschijnlijk voor een lager bestandsoverdracht zou zorgen.
('k vrees wel een beetje dat een interne zou kunnen beschadigd raken door de multimediaspeler, zie topic:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=85&t=22473 )
Zijn er schijven die jullie kunnen aanbevelen ? (Intern / extern.)
Belangrijk is: zuinig, snel & duurzaam.
Hoe belangrijk zijn hierbij de RPM & de cache ?
Aankoop SATA-harde schijf
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nogmaals, ik begrijp absoluut die vrees niet... het is niet omdat je één keer pech hebt, dat vanaf nu alle harde schijven kapot gaan in multimedia spelers.travers schreef:('k vrees wel een beetje dat een interne zou kunnen beschadigd raken door de multimediaspeler
Iedere 3.5 " is vandaag de dag minstens 7200 rpm, en cache 8 of 16 MB. Op zich maakt het eigenlijk niet uit, iedere harde schijf is vele male sneller dan wat je ooit nodig zal hebben voor de beste HDTV.travers schreef:Hoe belangrijk zijn hierbij de RPM & de cache ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
zuinig, snel & duurzaam: spreekt elkaar tegen.
De WD GP schijven zijn iets trager,maken minder rpm,maar produceren minder hitte(belangrijk in een mediaspeler met weinig koeling).
En ze zijn best stil(als je er een goede behuizing rondplaatst) (daarom heb ik ze) en ze zijn zuiniger(scheelt serieus).
De WD GP schijven zijn iets trager,maken minder rpm,maar produceren minder hitte(belangrijk in een mediaspeler met weinig koeling).
En ze zijn best stil(als je er een goede behuizing rondplaatst) (daarom heb ik ze) en ze zijn zuiniger(scheelt serieus).
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Waarom niet de nieuwe Western Digital Caviar Green 2TB.
Ik twijfel om die in mijn server te steken.
Of zou ik wachten op de 2TB versie van de Western Digital RE3?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Je mediaspeler/harddisk staat toch niet dicht bij je speakers of zo? (trillingen & magnetisme)travers schreef:('k vrees wel een beetje dat een interne zou kunnen beschadigd raken door de multimediaspeler, zie topic:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=85&t=22473 )
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Als het voor de server is raad ik je aan om de RE (Raid Edition) serie te nemen. Die bestaan nu ook in Green Power.seagull schreef:Waarom niet de nieuwe Western Digital Caviar Green 2TB.
Weet ik, jammer genoeg, ..silencer schreef:zuinig, snel & duurzaam: spreekt elkaar tegen.
Neen, de speler heeft wel al bovenop m'n PC gestaan.nogChoco schreef:Je mediaspeler/harddisk staat toch niet dicht bij je speakers of zo? (trillingen & magnetisme)
Bedankt voor de adviezen !