Dvico Tvix m-6500A bestandsoverdracht - probleem

Plaats reactie
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Onlangs heb ik de multimediaspeler m-6500A gekocht van Dvico.
Om de één of andere reden lukt het niet langer om bestanden probleemloos te kopiëren van de harde schijf van m'n PC naar de harde schijf van de multimediaspeler.
De eerste keer lukte het wel vlekkeloos.
Nu blijft de overdracht echter "hangen".
Vista blokkeert.
Dus heb ik dan maar eventjes de boel geforceerd om de overdracht te beëindigen.
Bij controle achteraf leken de bestanden wel correct overgedragen te zijn (bestandsgrootte = identiek).
Maar niettemin heb ik ook even getest of ze konden afgespeeld worden door de multimediaspeler: niet dus - foutmelding = bestand wordt niet ondersteund of is corrupt.
Ik heb al gezocht op het web naar een ev. oplossing, maar niet echt iets gevonden:
Het zou iets te maken kunnen hebben met een Vista NAS probleem, maar 'k denk toch eerder van niet, want de verbinding verloopt via usb.
Weet er iemand waarom Vista (64bit) nu al met een keer 'flipt' ?
Ik heb al gepoogd om de bestandsindexering uit te schakelen, toen ik dit echter deed verdween de harde schijf (Vista detecteert de multimediaspeler als een externe harde schijf).
Na de speler aan- en uitgeschakeld te hebben, bleek de indexering gewoon terug aan te staan.
De harde schijf van de multimediaspeler is ingedeeld in het NTFS-formaat.
PC draait onder Vista 64bit (SP1 = geïnstalleerd).
Verbinding = USB2
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

eerlijk gezegd, ik zou het niet weten,ik heb zelf ook een tvix en gebruik vista sp1 (32bit), kopieren van bestanden via usb gaat probleemloos.
al eens een andere usb poort, kabel of dergelijke geprobeerd?
probeer eens je tvix op een andere pc
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Probeer eens of het gaat via FTP. Is wel nogal traag, maar werkt hier toch perfect.
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Via een andere usb-poort doet het probleem zich ook voor, ook bij gebruik met een andere usb-kabel.

Verplaatsen via ftp, ik heb zonet filezilla geïnstalleerd. Voor zover ik kan zien is het niet mogelijk om via dit programma van de harde schijf naar een externe harde schijf te kopiëren.
Via SmartFTP is het wel mogelijk, maar hier doet het probleem zich ook voor.

Dien ik een ander programma te gebruiken hiervoor, of bedoel je dat ik de bestanden moet 'uploaden' van m'n pc via een netwerkverbinding naar de multimediaspeler ?

Ik heb in de software-sectie van het forum het programma "teracopy" opgemerkt & uitgeprobeerd, en met dit programma ging het nog langzamer.
De buffer werd ingesteld op 256kb...

Zou het soms kunnen zijn omdat de harde schijf niet voldoende cache heeft ?
Ev. schrijfcache inschakelen ?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Heb je niemand met XP in de buurt om te proberen , of gewoon enkel via externe harde schijf.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Het uitproberen op XP, zou ik ev. eens komend weekend kunnen proberen.
'k Denk niet dat ik bestanden zou kunnen kopiëren van een externe harde schijf naar de speler, dus zou ik de externe harde schijf dan constant moeten gebruiken, wat zonde zou zijn van de harde schijf die ik bij de speler gekocht heb.

't Leukste zou zijn als ik gewoon vanuit Vista naar de speler zou kunnen kopiëren zonder problemen.

Indien ik geen oplossing vind, zal ik deze twee opties alleszins uitproberen, komend weekend ('k zal er dan meer tijd voor hebben), en je op de hoogte houden.

Het is toch vreemd dat de allereerste overdracht van verschillende bestanden vlot en vlekkeloos verliep, en daarna niet meer.
:bang:
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Is het normaal dat er geen jumper pin aangebracht is aan de harde schijf van de multimediaspeler ?

Volgens de handleiding van de fabrikant lijkt er enkel een pin aangebracht te moeten worden in het geval van een pata-aansluiting en niet bij een sata-aansluiting.
In de handleiding van de speler staat er echter dat de harde schijf moet ingesteld worden op master.

Gebeurt dit automatisch bij een sata-aansluiting ?
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij SATA moeten er geen jumpers gezet worden.

Via FTP moet je gewoon kopiëren van de PC met Vista (dus de eventuele externe harde schijf daar aanhangen) naar de TViX. Deze heeft toch een interne harde schijf, waarom zou je er dan nog 1 aanhangen?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Je kunt perfect bestanden kopieren van een losse externe harde schijf naar je tvix
lees da handleiding
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Volgens de handleiding wordt ftp ondersteund... maar bij werkt het dus totaal niet.
Gisteren al eens geprobeerd, werkte niet, dacht dat het aan de adapters lag die het signaal doorsturen via de elektrische kabel doorsturen.
Vandaag opnieuw geprobeerd, ditmaal rechtstreeks aangesloten op de netwerkkabel die naar de pc loopt... en verbinding maken lukte ook niet...

De XP optie zal waarschijnlijk niet veel soelaas brengen, aangezien die geen usb 2 aansluiting heeft. (Al met een keer aan gedacht dat ik die pci naar usb2 kaart nooit behoorlijk heb kunnen doen werken.)

Komend weekend zal ik dus de laatste optie proberen, eerst een bestand op de externe harde schijf plaatsen , en die dan aansluiten op de multimediaspeler om te kopiëren naar de schijf van die speler.

Pfff... 'k heb weer eens bom duiten gespendeerd aan een stukse elektronica...... :smash2:
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Je zoekt het allemaal veel te ver

Probeer gewoon op een andere PC, of die nu usb1 of 2 is maakt niks uit, zolang je maar zeker bent dat het niet aan je tvix ligt.

Via een gewone straight netwerk kabel (pc-tvix)zal het nooit lukken om verbinding te maken met die FTP, je moet via een router of dergelijke werken. (met vista loopt het niet altijd soepel, zorg dat firewalls , virus killers en andere rotzooi afstaan, het zijn meestal die, die miserie geven.)

kun je bestanden afspelen via je externe schijf?
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Oké, 'k heb dus ondertussen geprobeerd via een andere PC (usb1):

overdracht van m'n pc met vista 64 bit naar de externe harde schijf is zonder problemen gelukt

de overdracht van diezelfde externe harde schijf naar de pc die draait op xp is ook gelukt

overdracht van de bestanden van de pc die draait op xp naar de tvix multimediaspeler = ook dat verdomde probleem

externe harde schijf aangesloten op de multimediaspeler: uit het beeld (menu) kan ik opmaken dat de speler de externe schijf gededecteerd heeft, maar om de een of andere reden kan ik er niet naar toe gaan via, misschien gebruik ik de verkeerde toetsen, ... 'k heb de afstandsbediening grondig bekeken, maar ik zou dus niet weten hoe ik vanuit de lijst met bestanden naar de 'symbolen' bovenaan kan gaan om dus de externe schijf die aangesloten is op de multimediaspeler te selecteren.

Aangezien het met xp ook niet wou lukken, moet het dus ofwel aan de multimediaspeler liggen, ofwel aan de harde schijf die er in zit, denk ik....
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

druk op nummer 8 (afstandsbediening) om je externe harde schijf te selecteren. (6 is terug naar interne schijf)

Het ziet er naar uit dat je harde schijf in je tvix niet naar behoren werkt.
haal eens die harde schijf uit je tvix en formateer hem eens met je PC. (NTFS mode)
doe terwijl ook een error check enzo.
plaats die dan eens terug, en proberen maar.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Ondertussen heb ik de harde schijf eens aangesloten en checkdisk uitgevoerd.
Hiervoor diende de pc heropgestart te worden.
Na chkdsk uitgevoerd te hebben was de pc gewoon verder opgestart, en toen was de schijf niet meer te zien in Vista.
Nu opnieuw opgestart en de schijf is terug te zien.
Maar een log vind ik niet.
Bij het opstarten krijg ik wel een foutmelding van de bios ("SMART enabled and status bad").

'k Ga eens verder zoeken welke opties er allemaal zijn met checkdisk en jullie op de hoogte houden.
Bedankt om te zeggen welke toetsen ik dien te gebruiken voor de schijven te selecteren.
('k Vond het niet direct terug in de handleiding.)
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

't Ziet er naar uit dat ik een nieuwe harde schijf zal moeten kopen:

Via een programma ben ik te weten gekomen waar de SMART-foutmelding betrekking op had:
5 Reallocated Sector Count 1024 FAIL 1 1 10 N.A.

Wat zoveel wil zeggen als dat er beschadigde sectoren zijn.
Adviezen op het web die ik gevonden heb komen eigenlijk allemaal op hetzelfde neer: zo vlug mogelijk een backup van de gegevens maken en een nieuwe harde schijf aanschaffen.
De backup heb ik op twee bestanden na kunnen uitvoeren.
Vervolgens ben ik op het programma HDDregenerator gebotst; dit programma zou beschadigde sectoren kunnen repareren, maar voor zover ik kan zeggen heeft dit programma de schijf waarschijnlijk finaal naar de vaantjes geholpen: de pc wil niet meer opstarten wanneer de schijf aangesloten is.
De schijf zelf maakte ook lawaait die het normaal niet hoort te maken (getik).

Wat doe ik nu het best ?
Een externe harde schijf kopen en die dan via de usb-poort aansluiten op de multimediaspeler ?
Of koop ik beter een interne harde schijf voor de multimediaspeler ? (Hogere snelheid ?)
In het geval van de interne harde schijf vrees ik een beetje dat die dan ook stuk zou kunnen gaan door de multimediaspeler.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

heb je nog garantie op die schijf?

ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met die schijf, moest ik jouw zijn koop ik gewoon een nieuwe interne schijf.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

travers schreef:In het geval van de interne harde schijf vrees ik een beetje dat die dan ook stuk zou kunnen gaan door de multimediaspeler.


Waarom zou een multimediaspeler per definitie schijven laten kapot gaan :?
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Garantie op de schijf, best mogelijk, probleem is dat ik die als één product gekocht heb met de multimediaspeler, online, wat neerkomt op verzendingskosten zonder garantie dat ik een nieuwe krijg.


Ik heb ergens op het web gelezen dat de oorzaak onder meer een slechte stroomvoorziening kan zijn.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Dus heb ik dan maar eventjes de boel geforceerd om de overdracht te beëindigen


En wat bedoel je daar dan mee? Kabel gewoon uittrekken kan wel eens slechte gevolgen hebben voor een schijf
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Aangezien Vista blokkeerde (soms volledig, soms gewoon het overdrachtscherm), schakelde ik de multimediaspeler uit.
't Zou kunnen dat ik ook eens de usbkabel losgemaakt heb, maar dat ben ik niet zeker meer.
De stekker gewoon uit het stopcontact halen heb ik niet gedaan.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

travers schreef:Volgens de handleiding wordt ftp ondersteund... maar bij werkt het dus totaal niet.
Gisteren al eens geprobeerd, werkte niet, dacht dat het aan de adapters lag die het signaal doorsturen via de elektrische kabel doorsturen.
Vandaag opnieuw geprobeerd, ditmaal rechtstreeks aangesloten op de netwerkkabel die naar de pc loopt... en verbinding maken lukte ook niet...

De XP optie zal waarschijnlijk niet veel soelaas brengen, aangezien die geen usb 2 aansluiting heeft. (Al met een keer aan gedacht dat ik die pci naar usb2 kaart nooit behoorlijk heb kunnen doen werken.)

Komend weekend zal ik dus de laatste optie proberen, eerst een bestand op de externe harde schijf plaatsen , en die dan aansluiten op de multimediaspeler om te kopiëren naar de schijf van die speler.

Pfff... 'k heb weer eens bom duiten gespendeerd aan een stukse elektronica...... :smash2:


Dan heb je het waarschijnlijk verkeerd gedaan, ik ben er ook wat met aan het klooien geweest.
De TViX ondersteund maar 1 verbinding, dit moet je goed instellen in je FTP programma. Zelf gebruik ik Total Commander, werkt perfect. Filezilla werkt uiteindelijk na de juiste configuratie ook perfect. je moet enkel zien dat je maar 1 connectie gebruikt.
Login en password staan in configscherm in de TViX en in de handleiding (welke je duidelijk niet goed gelezen hebt, want daar staat ook in hoe je navigeert naar de USB schijf, dit is idd niet intuïtief te doen)
Op de website van Divco kan je ook een programma vinden om een toegankelijk share te maken op je PC zodat de TViX bestanden kan afspelen vanop je PC.

Als de harde schijf om zeep is, zou ik de handel opsturen om in garantie te laten maken, daar heb je immers recht op.
Als je dit liever niet doet, zou ik een nieuwe harde schijf kopen om erin te steken, het gemak dat je daarvan hebt, is ongeëvenaard.

Eens je alles onder de knie hebt, zal je zeker heel tevreden over dit toestel zijn (ben ik toch in ieder geval wat niet vaak voorkomt na een impulsieve aankoop, 199€ in de Saturn met interne harde schijf van 500GB, dat kon ik gewoon niet laten staan :-D )

Een handig programma om je TViX wat te customizen in TViXie (http://www.tvixie.com/) echt heel leuk om DVD-covers en korte inhoud op de TViX te krijgen.
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

Ik heb dat van die ene verbinding bij een ftp-verbinding ook gelezen, en aangezien ik ook de login en pass teruggevonden had op de Tvix, zal het waarschijnlijk daaraan wel liggen; 'k dacht dat dat wel 'automatisch' in orde ging zijn, blijkbaar was ik mis. 'k zal het nogmaals proberen als ik de nieuwe schijf erin gestopt heb. (Is nu in bestelling, ze zullen die pas begin volgende week pas binnen hebben.)

Met je € 199,00 was jij alvast pakken beter af qua winkelkeuze, ik heb meer dan het dubbele betaald bij pixmania voor de speler met een harde schijf van 320 GB..

En 'k heb niet direct zin om gans de speler terug op te sturen om dan als het mee zit een nieuwe te krijgen.



Ook bedankt voor de "TVixie"tip.
Het ziet er een interessant programma uit die ik zeker eens grondiger zal bekijken.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

€ 199,00 voor een tvix??? dat kan ik niet geloven ofwel hebben ze een fout gemaakt in de winkel.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
travers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:25

brooklyn schreef:€ 199,00 voor een tvix??? dat kan ik niet geloven ofwel hebben ze een fout gemaakt in de winkel.


't Is inderdaad een straf prijsverschil.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Iamand had die gekocht en terug gebracht. Doos was dus al eens open geweest. Voor de rest was er niks aan. Er stond een mapje Hancock op de schijf met niks erin, ik denk dat diegene die hem in eerste instantie gekocht had, er niet mee overweg kon, goed voor mij :banana:

Ik heb daar in ieder geval heel veel geluk mee gehad. Toen ik binnen kwam in de Saturn was er iemand de prijs op aan het plakken, kon dus niet sneller zijn :lol:

Ik ben er in ieder geval heel blij mee. (alleen de FTP snelheid had wat hoger mogen zijn en 2 connecties had ook gemogen)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”