Ik ben momenteel klant bij JimMobile.
Ik verbruik 3x15 euro per jaar, en dan krijg je gratis belminuten en gratis smsen.
Maar de laatste tijd betrap ik mijn eigen erop dat ik mijn gratis belminuten niet meer gebruik. En ik meer naar Proximus/Mobistar mensen sms, dan BASE-mensen.
(Vroeger was dat anders)
Dus misschien moet ik eens overstappen, maar ik wil bij BASE blijven omdat ik wel nog bereikbaar wil zijn voor mensen met gratis BASE-minuten.
Vandaar had ik gedacht aan Mobile Vikings
Voordelen
? Bellen aan € 0,24cent/minuut, maar hoe zit dat? link
- Gratis SMS bij herlaadbeurt van € 15
- Gratis internet bij herlaadbeurt van € 15
? Bereikbaar door mensen met gratis BASE-minuten. link
Nadelen
SMS: €0,10
Uw belkrediet blijft 1 jaar geldig? (link/discussie)
Klopt dit allemaal? Of is uw belkrediet toch maar 1 maand geldig? En betaal je de eerste minuut of connectiekosten? (vind ik redelijk belangrijk)
Ik heb vanalles op Facebook gevonden, maar daar weten ze het ook niet echt.
JIMMobile -> Moibile Vikings
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik vrees ervoor dat Mobile Vikings helemaal NIET geschikt is voor jou. Je gratis dataverkeer is maar geldig voor één maand, net zoals je gratis SMS'en. Dus voor telkens gebruik te maken van die 1 GB en 1000 SMS'en, moet je elke maand opnieuw 15 EUR opladen.
Jouw belwaarde blijft wel voor een jaar geldig, denk ik.
Je betaalt vanaf de eerste seconde.
Jouw belwaarde blijft wel voor een jaar geldig, denk ik.
Je betaalt vanaf de eerste seconde.
Hoeveel sms'en verstuur je zo per maand?€0,24 per minuut, geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
idd je hebt 1gbyte tot 31tal dagen na de herlaadsbeurt...
deze kan je gebruiken om mensen te "msn'en" of te "skypen"
na deze 31dagen kun je je 15 euro beginnen opgebruiken aan 2,5euro/mbyte
nu na een kleine week heb ik nog 1020mbyte van de 1024mbyte over...
m'n gsm is praktisch 24/24h verbonden met Mobile Vikings via Fring.com (sip, skype, facebook, gtalk,icq,skype,msn, twitter, ...)
ik sms via "voipbuster" http://www.vdberg.org/BetamaxSMS.html eventueel als ik na die 30 dagen zit... met 1000sms jes kom ik wel toe...en ze zijn niet gelimiteerd tot Base mensen lijkt het... (0.054 per smsje bij Voipbuster trouwens...misschien is Skype nog goedkoper?)
genoeg smartphones met "edge" mogelijkheden te vinden zou ik zeggen voor budget <300 euro?
deze kan je gebruiken om mensen te "msn'en" of te "skypen"
na deze 31dagen kun je je 15 euro beginnen opgebruiken aan 2,5euro/mbyte
nu na een kleine week heb ik nog 1020mbyte van de 1024mbyte over...
m'n gsm is praktisch 24/24h verbonden met Mobile Vikings via Fring.com (sip, skype, facebook, gtalk,icq,skype,msn, twitter, ...)
ik sms via "voipbuster" http://www.vdberg.org/BetamaxSMS.html eventueel als ik na die 30 dagen zit... met 1000sms jes kom ik wel toe...en ze zijn niet gelimiteerd tot Base mensen lijkt het... (0.054 per smsje bij Voipbuster trouwens...misschien is Skype nog goedkoper?)
genoeg smartphones met "edge" mogelijkheden te vinden zou ik zeggen voor budget <300 euro?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=22426skynetbbs schreef:genoeg smartphones met "edge" mogelijkheden te vinden zou ik zeggen voor budget <300 euro?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Dit is wel voor interpretatie vatbaar.€0,24 per minuut, geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut.
1 seconden = €0,24
59 seconden = €0,24
1min01sec = €0,48
1min59sec = €0,48
....
Bedoelen ze zo? Want dan is dat wel veel te duur naar mijn goesting.
-
- Erelid
0,24 EUR per minuut staat er, dus niet 0,24 EUR per seconde, dan is het inderdaad héél erg duur.driesve schreef:Dit is wel voor interpretatie vatbaar.€0,24 per minuut, geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut.
1 seconden = €0,24
59 seconden = €0,24
1min01sec = €0,48
1min59sec = €0,48
....
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Maar ik denk dat driesve wil zeggen dat ze direct elke begonnen minuut al direct aanrekenen alsof ze helemaal gebeld is. Dus als je van de tweede minuut nog maar 1 of 13 of 48 seconden hebt gebeld, dat je die hele minuut sowieso al moet betalen. Dat zou wel een domper zijn! Dat de operatoren de eerste minuut volledig aanrekenen is OK maar dat zij nu beginnen met in extreme mate naar boven af te ronden, is toch ietwat oneerlijk imo...Lord Utopia schreef:0,24 EUR per minuut staat er, dus niet 0,24 EUR per seconde, dan is het inderdaad héél erg duur.driesve schreef:Dit is wel voor interpretatie vatbaar.€0,24 per minuut, geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut.
1 seconden = €0,24
59 seconden = €0,24
1min01sec = €0,48
1min59sec = €0,48
....
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
-
- Erelid
Was dat geen voorstel van Europa? 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
....
Bedoelen ze zo? Want dan is dat wel veel te duur naar mijn goesting.[/quote]0,24 EUR per minuut staat er, dus niet 0,24 EUR per seconde, dan is het inderdaad héél erg duur.[/quote]Maar ik denk dat driesve wil zeggen dat ze direct elke begonnen minuut al direct aanrekenen alsof ze helemaal gebeld is. Dus als je van de tweede minuut nog maar 1 of 13 of 48 seconden hebt gebeld, dat je die hele minuut sowieso al moet betalen. Dat zou wel een domper zijn! Dat de operatoren de eerste minuut volledig aanrekenen is OK maar dat zij nu beginnen met in extreme mate naar boven af te ronden, is toch ietwat oneerlijk imo...[/quote]
Ik denk ook dat het idd zo is 1min1sec bellen en je de volle pot kwijt bent,ik ga dit binnekort zelf eens kunnen uittesten.
Nuja,mobilevikings richt zich naar mijn ziens vooral op het gratis surfen en de smskes.De meeste mensen of zeg maar jongeren die willen vooral surfen en smsen toch wel,ik zie dat aan mijn jongste broer en al z'n vrienden,altijd smsen aan een stuk door en nauwelijks bellen.Of ze nu bij mobilevikings het zo rekenen dat maakt mij en deze niets uit,een uur kunnen bellen per maand is al veel voor mij,zelfs voor mij.
En wat is duur?
Ik ben nu bij base en betaal 0,29cent per minuut om te bellen,tis maar te bezien hoe je het bekijkt natuurlijk.Zal bijna ophetzelfde neerkomen denk ik.
Bedoelen ze zo? Want dan is dat wel veel te duur naar mijn goesting.[/quote]0,24 EUR per minuut staat er, dus niet 0,24 EUR per seconde, dan is het inderdaad héél erg duur.[/quote]Maar ik denk dat driesve wil zeggen dat ze direct elke begonnen minuut al direct aanrekenen alsof ze helemaal gebeld is. Dus als je van de tweede minuut nog maar 1 of 13 of 48 seconden hebt gebeld, dat je die hele minuut sowieso al moet betalen. Dat zou wel een domper zijn! Dat de operatoren de eerste minuut volledig aanrekenen is OK maar dat zij nu beginnen met in extreme mate naar boven af te ronden, is toch ietwat oneerlijk imo...[/quote]
Ik denk ook dat het idd zo is 1min1sec bellen en je de volle pot kwijt bent,ik ga dit binnekort zelf eens kunnen uittesten.
Nuja,mobilevikings richt zich naar mijn ziens vooral op het gratis surfen en de smskes.De meeste mensen of zeg maar jongeren die willen vooral surfen en smsen toch wel,ik zie dat aan mijn jongste broer en al z'n vrienden,altijd smsen aan een stuk door en nauwelijks bellen.Of ze nu bij mobilevikings het zo rekenen dat maakt mij en deze niets uit,een uur kunnen bellen per maand is al veel voor mij,zelfs voor mij.
En wat is duur?
Ik ben nu bij base en betaal 0,29cent per minuut om te bellen,tis maar te bezien hoe je het bekijkt natuurlijk.Zal bijna ophetzelfde neerkomen denk ik.
Ge kunt ze kussen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Oh, en waarom ? Wat mij betreft is dat op zich ook niet correct... maar blijkbaar wel aanvaardbaar.Marlboro schreef:Dat de operatoren de eerste minuut volledig aanrekenen is OK
-
- Elite Poster
Wie we hier hebbenr2504 schreef:Oh, en waarom ? Wat mij betreft is dat op zich ook niet correct... maar blijkbaar wel aanvaardbaar.Marlboro schreef:Dat de operatoren de eerste minuut volledig aanrekenen is OK

Leren lezen man,ik weet wel je een betweter bent maar toch,leren lezen,waar heb ik dat gezegd man.ts.
Ik heb dat niet gezegd.
Ik vind dat dit in feite niet zou mogen maar ik zeg wel ik er niet wakker van lig omdat zoals ik al heb gezegd dat mobilevikings zich vooral concentreet op smsen en surfen via de gsm.Vele mensen die mobilevikings aanschaffen doen dit zoals mij;10 euro per maand goedkoper,1gb surfen inplaats van 200mb,15 euro bellen inplaats van 10 euro en 1000 smsen die ik ga hebben inplaats van 120smsen.En bellen is ook 0,24cent inplaats van 0,29cent.
Ik weet dat er mensen bij zijn die nu al 1000 smsen of meer hebben en nog iets goedkoper kunnen bellen maar dan heb je het;internet nog eens minstens 10euro voor bijbetalen zoals ik nu al die tijd al doe.
bij proximus mag je dan al 3g hebben,15 euro voor 50mb bij proximus,goed zot zeg ik dara tegen.Mee de iphone via edge is voldoende tenzij je veel youtube filmpjes wil bekijken enz....
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
als je die 1gbyte per maand er snel wilt doorhebben... doe zoals mij en luister naar LastFm op je mobieltjeMarlboro schreef:Mee de iphone via edge is voldoende tenzij je veel youtube filmpjes wil bekijken enz....

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Misschien dan toch maar eens leren om correct te quoten? Om alle verwarring te vermijden?Marlboro schreef:Wie we hier hebben![]()
Leren lezen man,ik weet wel je een betweter bent maar toch,leren lezen,waar heb ik dat gezegd man.ts.
Ik heb dat niet gezegd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
Ja,das ook just alleen ben ik daar zo niet in thuis,heb dat nog nooit gedaan dus wete niet hoe dat allemaal moetMaglor schreef:Misschien dan toch maar eens leren om correct te quoten? Om alle verwarring te vermijden?Marlboro schreef:Wie we hier hebben![]()
Ik heb dat niet gezegd.

Maar het is altijd de laatste post/de onderste die telt(in mijn geval).
En ik ken r2504 ondertussen al een tijd.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
Werkt dat met bv base/mobilevikings op de iphone??skynetbbs schreef:als je die 1gbyte per maand er snel wilt doorhebben... doe zoals mij en luister naar LastFm op je mobieltjeMarlboro schreef:Mee de iphone via edge is voldoende tenzij je veel youtube filmpjes wil bekijken enz....))))
Hoeveel vebruikt dat zo dan als je eens een uurke luisterd?
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
ik gebruik Fring...en die hebben dacht ik een Iphone versie (www.fring.com)Marlboro schreef:Werkt dat met bv base/mobilevikings op de iphone??skynetbbs schreef:als je die 1gbyte per maand er snel wilt doorhebben... doe zoals mij en luister naar LastFm op je mobieltjeMarlboro schreef:Mee de iphone via edge is voldoende tenzij je veel youtube filmpjes wil bekijken enz....))))
Hoeveel vebruikt dat zo dan als je eens een uurke luisterd?
LastFM is een ingebouwde plugin in hun laatste versie
hoeveel het exact verbruikt... goh geen idee... heb het maar even zitten demonstreren; stuk of 10 liedjes snel vooruit scrollend en demonstrerend... en zit na een dikke week nog aan 1004mbyte... (begonnen aan 1024mbyte) ... dus dat valt idd reuze mee
maar uit ervaring weet ik dat je geen helder dagen naar "internet radio" moet beginnen luisteren