Dag mensjes allemaal,
Waar zal ik beginnen. Mijn ouders en ik zijn van plan om digitale TV aan te schaffen. 't Zal normaal gezien Telenet Digital TV worden.
Ik twijfel nog tussen gelijktijdig bestellen en ouders eerst bestellen en ik achteraf, maar spaar ik geen kosten uit voor mezelf als ik het gelijktijdig bestel (ouders betalen de installatiekosten)? Het lijkt mij dat wanneer ik gelijktijdig bestel, ik enkel die 50 euro activatiekosten moet betalen voor mijn toestel? En wat is de minimum contractduur (lees: hoe snel kan je het probleemloos opzeggen mocht het niet bevallen)?
De powerline installatie uitleg vind ik een beetje vaag. Is dat hetzelfde als de comfort installatie, maar dan met die wireless adapters? En is het bvb mogelijk dat ik voor wired kies en mijn ouders voor wireless?
Ze zeggen dat je een plaat van 50cm op 50cm en 2 geaarde stopcontacten moet voorzien. In het verleden (2001 schat ik) hebben wij nog telenet internet + telefonie gehad en natuurlijk hangt alles hier nog (dus ook de modem waarvoor je 2000 bef waarborg moest betalen en die ik nooit teruggezien heb). Zie deze foto. Ik neem aan dat ze die plaat wel kunnen hergebruiken? Toch nog wat vraagjes i.v.m. die foto. De kabel die uit de muur komt, is de TV kabel (coax) die hier binnenkomt. De 2 kabels die van het plafond komen en naar het witte kastje gaan (2de en 3de kabel van rechts) gaan naar de TVs boven. Links hangt de modem, maar wat zou dat zwarte kastje beneden zijn? Ik neem aan dat wanneer ze digitale TV komen installeren, ze enkel het witte kastje behouden en hetvolgende doen:
- De 2 coax kabels die van het witte kastje naar de TV gaan, gaan dan naar de digiboxen.
- Er komt een nieuwe modem en de utp kabel gaat van de modem naar een switch.
- Eén utp kabel gaat van de switch naar de digibox in mijn kamer (waar mijn TV staat).
- Een 2de utp kabel is er niet want mijn ouders zijn momenteel meer geneigd om voor draadloos te kiezen (powerline adapters).
Klopt dit zo ongeveer? Ik vraag mij wel nog af hoe die powerline adapters verbonden zijn met de telenet modem.
Telenet DigitalTV vraagjes
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je woont dus op hetzelfde adres, maar wil je twee verschillende accounts ? Is daar een specifieke reden voor ? Leg dit dus eerst eens wat beter uit wat daar precies de bedoeling van is, want het heeft een impact op haast al je vragen.CobraX schreef:Waar zal ik beginnen. Mijn ouders en ik zijn van plan om digitale TV aan te schaffen. 't Zal normaal gezien Telenet Digital TV worden. Ik twijfel nog tussen gelijktijdig bestellen en ouders eerst bestellen en ik achteraf
- CobraX
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Euh ik wil gewoon met 2 TVs digitaal kijken, meer niet. Mijn ouders hebben al een FullHD Plasma, ik zit voorlopig nog met een CRT TV (maar van zodra de nieuwe Panasonic Plasma's er zijn, koop ik er mij eentje). Stel dat we apart zouden bestellen, dan moet de Telenet technieker toch nog eens langskomen om een switch te installeren zodat we beiden interactief zijn?
-
- Deel van't meubilair
Telenet vraagt 50 euro activatie per decoder (puur zakkenvullerij)... dus je zal er moeilijk onderuit kunnen.
Voor de huur van de tweede decoder kan je trouwens gewoon een afspraak maken met een Telenet center om de extra decoder en switch zelf af te halen. Ik veronderstel dat je geen problemen hebt om dit zelf aan te sluiten (met dat argument ben ik steeds van de 50 euro vanaf geraakt), anders moet je inderdaad een technieker laten komen.
Voor de huur van de tweede decoder kan je trouwens gewoon een afspraak maken met een Telenet center om de extra decoder en switch zelf af te halen. Ik veronderstel dat je geen problemen hebt om dit zelf aan te sluiten (met dat argument ben ik steeds van de 50 euro vanaf geraakt), anders moet je inderdaad een technieker laten komen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je enkel 2 TV's hebt en enkel digitaal wil kijken en toch Internet nodig hebt, kom je waarschijnlijk goedkoper uit met BGC TV. BGC TV is 50 €, 1 decoder inbegrepen, 2e decoder is 6 € huur zonder activatiekosten. Je moet wel eens checken op belgacomtv.be of je aansluitbaar bent met 2 TV's.CobraX schreef:Euh ik wil gewoon met 2 TVs digitaal kijken, meer niet. Mijn ouders hebben al een FullHD Plasma, ik zit voorlopig nog met een CRT TV (maar van zodra de nieuwe Panasonic Plasma's er zijn, koop ik er mij eentje). Stel dat we apart zouden bestellen, dan moet de Telenet technieker toch nog eens langskomen om een switch te installeren zodat we beiden interactief zijn?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Deel van't meubilair
Yeps... en als één persoon dan een opname doet en tevens kijkt kan de andere niets meer (want dan heb je drie streams nodig, en BGC kan er in het beste geval zelfs maar twee leveren). In een gezin met meerdere TV's lijkt BGC me absoluut geen verstandige keuze.Goztow schreef:Als je enkel 2 TV's hebt en enkel digitaal wil kijken en toch Internet nodig hebt, kom je waarschijnlijk goedkoper uit met BGC TVCobraX schreef:Euh ik wil gewoon met 2 TVs digitaal kijken, meer niet.
Dat is niet waar. Ik heb een volledige doe-het-zelf installatie gedaan. Er is geen technieker langs gekomen voor de activatie (in 1 van de menu's staat er selfstarter, die uitgevoerd en klaar)r2504 schreef:Telenet vraagt 50 euro activatie per decoder (puur zakkenvullerij)... dus je zal er moeilijk onderuit kunnen.
...
Ze hadden op mijn eerste rekening wel 50€ activatie geschreven, dus even gebeld en 5 minuten later was het in orde. Geen 50€ (wordt verrekend op de volgende facturen)
- CobraX
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor het voorstel maar:Goztow schreef:Als je enkel 2 TV's hebt en enkel digitaal wil kijken en toch Internet nodig hebt, kom je waarschijnlijk goedkoper uit met BGC TV. BGC TV is 50 €, 1 decoder inbegrepen, 2e decoder is 6 € huur zonder activatiekosten. Je moet wel eens checken op belgacomtv.be of je aansluitbaar bent met 2 TV's.CobraX schreef:Euh ik wil gewoon met 2 TVs digitaal kijken, meer niet. Mijn ouders hebben al een FullHD Plasma, ik zit voorlopig nog met een CRT TV (maar van zodra de nieuwe Panasonic Plasma's er zijn, koop ik er mij eentje). Stel dat we apart zouden bestellen, dan moet de Telenet technieker toch nog eens langskomen om een switch te installeren zodat we beiden interactief zijn?
1) ik lig op zo'n 5,5 km van een DSLAM en heb een brakke telefoonlijn die synct op zo'n 2-2,2 mbit.
2) ik heb nu dommel en een limiet van 200 GB per maand en uploadverkeer dat niet meetelt. No way dat ik vrede neem met minder 'vrijheid'.
3) ik heb iets tegen Belgacom.
4) ik heb gehoord dat de beeldkwaliteit bij BTV slechter is dan bij Telenet DigiTV.
-
- Deel van't meubilair
Dat is dan een tijdelijke promotie... en dacht dat je ze nog via internet moest bestellen ook.TL@ schreef:Dat is niet waar. Ik heb een volledige doe-het-zelf installatie gedaan. Er is geen technieker langs gekomen voor de activatie (in 1 van de menu's staat er selfstarter, die uitgevoerd en klaar)
Nu wat mij betreft is het niet meer dan normaal dat wanneer er geen technieker aan te pas komt, dat je dan ook geen installatie of activatiekosten moet betalen.
of het tijdelijk is of niet, dat weet ik niet.
Ik ben echter de digicorder gewoon bij de Saturn gaan halen (wel tijdens de solden denk ik)
Uiteindelijk is er toch een technieker langs geweest omdat de TN-splitter niet meer werkte en ik dus geen IP-adres meer kreeg. Raar fenomeen, gewoon geregistreerd, alles perfect gelukt en pas dan de splitter kapot.
Gewoon gratis vervangen binnen de 5 dagen (kalender dagen, weekend ertussen)
Ik ben echter de digicorder gewoon bij de Saturn gaan halen (wel tijdens de solden denk ik)
Uiteindelijk is er toch een technieker langs geweest omdat de TN-splitter niet meer werkte en ik dus geen IP-adres meer kreeg. Raar fenomeen, gewoon geregistreerd, alles perfect gelukt en pas dan de splitter kapot.
Gewoon gratis vervangen binnen de 5 dagen (kalender dagen, weekend ertussen)